Nyt grafikkort
Fra : Pomfrit

Dato : 14-09-08 11:44

Hey.

Jeg har gået og overvejet og købe et nyt grafikkort.
Har kigget på det her.
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2111710&lokation=

Har i andre forslag. Det skal kunne trække Crysis Warhead når det kommer og
alle de nye spil.

Min computer:
AMD Athlon 3200+ (2.00Ghz)
2047 MB DDR ram Dual
XFX GeForce 7600 GT PCI-Express

Er det nok med og købe et nyt grafikkort eller skal jeg også opgradere min
PC..?

På forhånd tak

Pomfrit

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-08 12:04

"Pomfrit" <willow_boy1979@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> XFX GeForce 7600 GT PCI-Express
>
> Er det nok med og købe et nyt grafikkort eller skal jeg også opgradere min

Her er krav til pc:
OS - Microsoft Windows XP with Service Pack 2 or Microsoft Vista
CPU - Intel Pentium 4 2.8 GHz (3.2 GHz for Vista), Intel Core 2.0 GHz (2.2
GHz for Vista), AMD Athlon 2800+ (3200+ for Vista) or better
RAM - 1GB (1.5GB on Windows Vista)
VIDEO CARD - NVIDIA GeForce 6800 GT, ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro
for Vista) or better
VRAM - 256MB of Graphics Memory
STORAGE - 15GB HDD space
COUND CARD - DirectX 9.0c Compatible
FORMAT - DVD-ROM
DIRECTX - DX9.0c or DX10

Så umiddelbart opfylder den du har på nuværende tidspunkt kravene.

Kurt

Fra : Pomfrit

Dato : 14-09-08 16:29

Tak for oplysningen.

Hvor stor forskel er der på et grafikkort der understøtter Direct 9 og 10..?

Og plejer det ikke og hjælpe og købe et større grafikkort hvis spillet
hakker..?

Pomfrit

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-09-08 18:43

> [...]
> 10..?
>
> Og plejer det ikke og hjælpe og købe et større grafikkort hvis spillet

Hvis spillet understøtter directx 9 er der formentlig ingen forskel selv om
du har et 10 kort, men 10 er jo den fremtidige standard, så der vil nok
komme en del spil i fremtiden, som kun understøtter 10.
Jo, det vil hjælpe, hvis det hakker og samtidig vil man normalt også kunne
køre spillet i en højere opløsning og med flere effekter slået til, således
at det vil være væsentligt pænere at se på.

Kurt

Fra : Pomfrit

Dato : 15-09-08 15:11

Takker mange gange

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-09-08 00:46

Pomfrit wrote:

> Pomfrit

Du har meget at lære. Start i dk.velkommen og spørg om hvordan man
færdes på usenet.

Jesper Poulsen