Ny scanner, men hvilken ?
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 09:30

Hej

Jeg er på udkik efter en ny scanner, men jeg synes ikke lige
jeg kan finde ud af om de nyere modeller er ret meget bedre
end min "gamle" Canoscan 4200F.

Det der primært irriterer mig ved den gamle Canon scanner er
ventetiden når jeg en gang imellem skal bruge den,
Atlså tiden den skal bruge på at varme lyskilden op.
Er der kommet nye scannere der er klar med det samme ?
Og så må en ny scanner da også godt være hurtigere end
den gamle til selve scanningen.

Min nye scanner må godt være istand til at scanne en stribe
negativer ligesom Canon'en, men det er ikke så vigtigt igen.
Den skal primært bruges til indscanning af nyere og gamle
fotos, plus det løse.

( Jeg skal ikke have en multimaskine. Kun en scanner )

Har I nogen tips ?

mvh Mogens

Fra : Henning

Dato : 13-09-08 09:52

>Har I nogen tips ?

Kig 3 dage tilbage i gruppen, der blev præcis samme spørgsmål stillet

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 13:45

On Sat, 13 Sep 2008 10:52:13 +0200, Henning < @> wrote:

>Kig 3 dage tilbage i gruppen, der blev præcis samme spørgsmål stillet

Sorry, men jeg er ikke enig. Jeg så godt den tråd og det var faktisk
den der gav mig ideen, men i den tråd snakkes der jo om scanning
af negativer. Jeg skrev jo netop at negativer ikke var så vigtigt for
mig, men at jeg var ude efter en god og hurtig scanner, og gerne
en der ikke skulle varme op i flere minutter når man skulle bruge den.

mvh Mogens

Fra : Rado

Dato : 14-09-08 12:47

On Sat, 13 Sep 2008 10:30:21 +0200, Mogens wrote:

>Det der primært irriterer mig ved den gamle Canon scanner er
>ventetiden når jeg en gang imellem skal bruge den,
>Atlså tiden den skal bruge på at varme lyskilden op.
>Er der kommet nye scannere der er klar med det samme ?

Nogle af Canons scannere bruger LED lys, så de burde være klar med det
samme. Har dog ingen erfaring med typen selv.

>Og så må en ny scanner da også godt være hurtigere end
>den gamle til selve scanningen.

De to her ser rimeligt hurtige ud:

CanoScan LiDE 600F

Lampe/lyskildetype: RGB LED-array

Farve / Forhåndsvisning / Gråskala / Sort/hvid / 4800 dpi / 11.4
mS/linie / 34.3 mS/linie / 9 sekund/scan

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232592&Specs=true

CanoScan 8800F

Lampe/lyskildetype: Hvid LED

Farve / Forhåndsvisning / Gråskala / 300 dpi / 4800 dpi / 1 mS/linie /
12.1 mS/linie / 3 sekund/scan / 7 sekund/scan

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396137&Specs=true

Overvejer selv en 8800F, jeg er også træt at hastigheden på mine snart
6 år gamle 646U.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.