Computer slukker ved afvikling af 3D spil.
Fra : Johnny Wulff Anderse~

Dato : 11-09-08 20:43

Hej
Min computer har pludeslig fået en fejl den ikke har haft før.
Den starter og køre alle programmer i timevis uden problemer. Men når jeg
starter et spil, så som Battlefield 2, Heros V eller oblivion - så slukker
den helt for PC'en når grafikdelen lige som skal til at starte.
Kan det være grafikkortet, der er gået i sykker - eller strømforsyningen?
Den har nu virket upåklageligt i næsten 3 år, hvor disse spil har været
meget spillet uden problemer.
jeg har prøvet at fjerne grafikdriveren og erstatte den med den nyste der
skulle passe til. Det hjalp heller ikke. jeg har også flyttet grafikkortet
til at andet PCI-E slot. Det har ikke hjulpet heller.

Mit styreprogram er Windows XP professionel 64. Mit grafik korter et Leadtek
WinFast 7800 GTX 256MB

Mvh
Johnny

Fra : Martin

Dato : 11-09-08 23:45

Johnny Wulff Andersen wrote:
> [...]
> til at andet PCI-E slot. Det har ikke hjulpet heller.
>
> Mit styreprogram er Windows XP professionel 64. Mit grafik korter et Leadtek

Fyr op for et spil og lade din computer gå kold, SKYND dig nu at skralde
computeren og mærk lidt på grafikkort og mærk om det er brændende.

Bagefter så kan du også lige mærke på ram blokkene og se om de skulle
være helt i skoven.

Desuden lig mærke til om køleren på grafikkortet overhovedet drejer
rundt, og ikke er forstoppet med støv eller lign.
På nyere grafikkort skal der 2 strømledninger til kortet, se om det ene
skulle være hoppet ud eller overhovedet for noget strøm. (Sæt den til en
køler og tænd maskinen, så kan man se om køleren drejer rundt)

Tjek iøvrigt for støv - Hvordan du nemmest for støvet ud af maskinen er
en videnskab for sig selv (mange forskellige meninger) - jeg plejer at
bruge luft på dåse (kan købes hos fotoforhandlere). (Selvfølgelig er
alle stik frakoblet maskinen inden.

Fra : Johnny Wulff Anderse~

Dato : 12-09-08 21:47

Tak for dit bud på en løsning.

Men jeg støvsuget Pc'en - der var meget støv - men det har ikke afhjulpet
problemet.

og køleren på grafikkortet kører tilsyneladende. Det er varmt - jan men ikke
helt brændende. Det har i øvrigt kun et strømstik.

Jeg har prøvet at købe et nyt grafikkort at sætte i. Et ASUS ENGTX260, som
har to stømstik. Damn - det er et stort og langt kort - der var næsten ikke
plads.

PC'en starter så - men når grafikkortet skal i gang - så dør PC'en igen. Så
jeg tror det må være min 450 W strømforsyning der måske ikke længere levere,
hvad den skal.
Jeg har godt set at GTX260 ønsker 500W, men troede at 450W lige kunne gøre
det.

Men nu vil jg prøve at købe en ny strømforsyning og se om jeg kan finde ud
af at skifte den :)

Imellem tiden har jeg lige sat mit WinFast 7800 GTX i igen, så virker det
meste da. MENJ kan ikke spille PC-spil så jeg er ved at få abstinenser.

Hilsen Johnny