Hvorfor bruger min printer farve blæk...
Fra : Tonni Madsen

Dato : 11-09-08 16:42

Hejsa, jeg oplevede noget lidt underligt idag... Jeg printede et pdfdokument
på 40 sider ud, med min Canon ip4300.
I printer instillingerne valgte jeg sort/hvid, da jeg ikke skulle bruge
billederne til noget, bare læse teksten...
Det der undrede mig er at det kostede mig knap en kvart blæk patron... Den
røde vel at mærke... Hvordan hulan kan det hænge sammen?
Alle siderne er fint sort/hvide så hvad den har gjort af blækket undre mig..
Det skal siges jeg bruger kopipatroner, og har gjort det længe, og det
virker perfekt (altså lige bortset fra dettet lille mysterium)
Nogen forslag??

Mvh Tonni Madsen

Fra : Martin

Dato : 11-09-08 23:46

Tonni Madsen wrote:
> [...]
> Det skal siges jeg bruger kopipatroner, og har gjort det længe, og det
> virker perfekt (altså lige bortset fra dettet lille mysterium)

Lyder underligt når du valgte sort/hvid i indstillingerne, for hvis man
skriver et word dokument med kun sort tekst, så bliver der nemlig også
brugt farve, hvis man ikke siger at der KUN må bruges sort.

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-08 14:55

"Tonni Madsen" <Tonnimadsen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det skal siges jeg bruger kopipatroner, og har gjort det længe, og det
> virker perfekt (altså lige bortset fra dettet lille mysterium)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når du kan se så stort fald i kun? den røde patron, så skyldes det vel ikke
at den er utæt!!? Jeg har oplevet med kopipatroner at de lækkede og at
printeren blev defekt.
I så fald er der ingen reklamationsmulighed. De undersøger om der har været
brugt kopiblæk og så falder hammeren!

Det er jo grunden til at det originaler blæk koster mere. Det er mere
farveægte og det lækker ikke. Og hvis det lækker, så gælder garantien på
printeren.

Hilsen
Jens

Fra : Rado

Dato : 12-09-08 19:10

On Fri, 12 Sep 2008 15:54:48 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Når du kan se så stort fald i kun? den røde patron, så skyldes det vel ikke
>at den er utæt!!? Jeg har oplevet med kopipatroner at de lækkede og at
>printeren blev defekt.

Jeg har også oplevet at en ny kopipatron var næsten tom efter en
måneds tid hvor jeg næsten ikke havde brugt printeren. Der så dog ikke
ud til at være noget der var lækket ud, så jeg tænkte det måske kunne
være fordampning. De har vist nogle større lufthuller end Canons,
efter hvad jeg kan se.

Det var en af dem fra Nordic-Ink til IP4200 man selv skifter chip på.
Har kun prøvet den ene, skiftede derefter til dem der har chip
indbygget (også kopipatroner fra Nordic-Ink) og dem er der ingen
problemer med af den slags. Så jeg skal ikke kunne sige om det er et
enkeltstående tilfælde.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Tonni Madsen

Dato : 13-09-08 14:32

> [...]
> indbygget (også kopipatroner fra Nordic-Ink) og dem er der ingen
> problemer med af den slags. Så jeg skal ikke kunne sige om det er et

humm... det er en kopi patron fra nordic-ink, så det kan være der er noget
galt med den... Men jeg har brugt tja... 50-60 af slagsen og aldrig bemærket
problemer før... jeg prøver at skifte den og ser hvad der sker...

Og hvad garantien angår, så skal der dæleme ikke køres mange patroner
igennen inden det er billigere at køre med kopi patroner, og skifte
printeren hvis er bliver problemer, end at bruge originalt blæk, men hver
sin smag...

Tak for budene, Det var egentlig mest for at høre om der var noget fancit
med at den brugte rød til at skabe ekstra kontrast på S/H billeder eller
sådan noget smart ( de finder jo på så meget...)

Mvh Tonni Madsen

Fra : Lyrik

Dato : 13-09-08 16:43

> [...]
> igennen inden det er billigere at køre med kopi patroner, og skifte
> printeren hvis er bliver problemer, end at bruge originalt blæk, men hver
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er der andre løsninger på Tonni!

Til almindelig udskrift af tekst og internetsider bruger jeg en Brother
sort/hvid laserprinter. Der er ikke skiftet patron efter et års brug.
Til fotos bruger jeg en Canon Selphy fotoprinter som giver fotos i 10x15.
Til A4 fotos bruger jeg en Canon Pixma ip4500.

Det der kopipatron-blæksjaskeri har jeg været igennem inklusive refillblæk
og resetelektronik. Blækpletterne findes stadig rundt omkring i huset!
Farvelaserprinteren blev båret ud i skralderummet da den skulle have nye
tonerpatroner.
Blæksjaskeriet med refill og kopipatroner kostede os tre printere om året!

De tre øverste printere virker som meget, men det er den mest økonomiske
løsning, samt det at man går over til at printe papirløst til
dokumentmappen! det er noget der virkelig klodser!

Hilsen
Jens