Hvilken scanner?
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 10-09-08 19:26

Hej!

Jeg skal bruge en god scanner, som udover at scanne almindelig tekst og
billeder også skal være god til at scanne negativer og dias.

Jeg har kigget på disse to, men ved ikke hvilken jeg skal vælge - eller om
jeg måske burde vælge en helt tredje?

OBS - den skal selvfølgelig virke sammen med Windows Vista..

--
Mvh / Best Regards,
Peter Bak Petersen

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-09-08 19:37

Peter (8450) skrev:
> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312625
>
> OBS - den skal selvfølgelig virke sammen med Windows Vista..

Jeg har en Canon Canoscan 4400F som jeg har været godt tilfreds med, og
den fungerer også med Vista.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Holst

Dato : 10-09-08 23:15

Peter (8450) wrote:

> [...]
> billeder også skal være god til at scanne negativer og dias.
>
> Jeg har kigget på disse to, men ved ikke hvilken jeg skal vælge - eller om

Jeg talte med en forleden, som anbefalede mig følgende:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240099>

med den påstand, at den skulle være et rigtig godt køb til prisen. Jeg
har ikke meget forstand på det og har ikke forsøgt at sammenligne den
med dine. Men jeg hører da gerne meninger om den.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-09-08 23:51

"Peter (8450)" <usenet@vesterbro24.invalid> writes:

> Hej!
>
> Jeg skal bruge en god scanner, som udover at scanne almindelig tekst
> og billeder også skal være god til at scanne negativer og dias.

Jeg har kigget på at købe en scanner til negativer/dias, og det jeg
har samlet op fra folk i dk.fritid.foto og eller på nettet fortæller
at for at få et godt resultat med negativ/dias scanning, kræves der en
bedre/dyrere scanner end hvad man kan brug til alm. tekst/billede
scanning (SVKJH er det den dynamiske range i et negativ/dias som giver
problemet).

En (god) dedikeret negativ/dias scanner koster 10000Kr fra ny (Nikon
CoolScan V / 5000).

Kai

Fra : Hojvaelde@gmail.com

Dato : 11-09-08 00:27

> [...]
> problemet).
>
> En (god) dedikeret negativ/dias scanner koster 10000Kr fra ny (Nikon

Min onkel prøvede også at skanne negativer med en alm skanner med se
sådan plastik dims til at holde negativet med. Det dutter bare ikke.

Så købte han en speciel skanner fra HP for 5 kkr. Det virker. Den
spiser den der stump film méd negativerne og overfører det til
putteren opdelt i billeder.

Jeg har set spec. Det siger sig selv at at med ca. 5000 dpi i højde
retningen på negativerne er opløsningen remelig stor.

Benny

Benny

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 18:23

> Jeg skal bruge en god scanner, som udover at scanne almindelig tekst og
> billeder også skal være god til at scanne negativer og dias.

En fladbed scanner er ikke til noget hvis det er negativer eller dias.

Jeg har en Nikon Coolscan V ED som jeg købte for et par år siden og prisen
var dengang 4800,- kr.

Her er et par billeder.

Scan fra fladbed www.kimila.dk/lysbilled/flat.jpg

Scan fra Nikon Coolscan V ED www.kimila.dk/lysbilled/nikon.jpg

Der er ingen tvivl om hvad det skal være.

Lysbilledet er fra 1966.

kimilar