Logitech MX700
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 16:07

Jeg har denne mus, men den blinker pga. lav batteri-stand selvom batterierne
er næsten fulde. Hvad kan det skyldes?

Mvh Ole

Fra : Holst

Dato : 10-09-08 16:08

Ole wrote:

> Jeg har denne mus, men den blinker pga. lav batteri-stand selvom batterierne
> er næsten fulde. Hvad kan det skyldes?

Bruger du de genopladelige batterier, kan det skyldes, at batterierne er
ved at være slidte og trænger til udskiftning.

Prøv at sætte et par almindelige Duracell i og se hvad den så siger.

Fra : ShutEye

Dato : 10-09-08 16:53

> Bruger du de genopladelige batterier, kan det skyldes, at batterierne er
> ved at være slidte og trænger til udskiftning.

Ikke sikkert det er fordi de er slidte.
Genopladelige (NiHM) batterier har en spænding på omkring 1,2V og alkaline
1,7 (begge dele når batteriet er friskt self.)

> Prøv at sætte et par almindelige Duracell i og se hvad den så siger.

Og da nogle apperater ikke kan li' den lavere spænding er jeg helt enig :)

Fra : Holst

Dato : 10-09-08 17:15

ShutEye wrote:

> Og da nogle apperater ikke kan li' den lavere spænding er jeg helt enig :)

Jeg har selv en MX 700, og den kom med genopladelige batterier. Jeg vil
tro, at efter et par år begyndte batterierne at holde kortere og
kortere, og så vidt jeg husker fik jeg til sidst ikke rigtig noget ud af
en opladning - okay, jeg kunne stadig bruge musen, men den vedblev med
at blinke.

Siden da har jeg brugt Duracell, fordi jeg endnu ikke har fået taget mig
sammen til at købe nogle nye genopladelige.

Fra : ShutEye

Dato : 10-09-08 18:01

> [...]
> og så vidt jeg husker fik jeg til sidst ikke rigtig noget ud af en
> opladning - okay, jeg kunne stadig bruge musen, men den vedblev med at

Ud fra det lyder det som trætte opladelige som du skrev.

> Siden da har jeg brugt Duracell, fordi jeg endnu ikke har fået taget mig
> sammen til at købe nogle nye genopladelige.

batterier.dk har jeg tit handlet hos - så behøver du ikke tage dig SÅ meget
sammen :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 02:39

ShutEye wrote:
> Ud fra det lyder det som trætte opladelige som du skrev.

Hmm, trætte batterier? Altså en batteritester viser at der er masser af
strøm på dem (over 85%).
Det er Panasonic 2600 mAh batterier. Men musen blinker ligeså snart jeg
sætter dem i.

Alm. Duracell virker fint i musen, men disse er alt for dyre i drift.

Jeg har en Sony oplader til Panasonic-batterierne, og der har jeg ladet dem
op ofte (ikke lynopladning).
Men Logitech mus-opladeren kan åbenbart ikke oplade disse batterier
ordenligt igen, fordi musen blinker selvom den har stået i laderen hele
natten (og den grønne lade-lampe har blinket, som tegn på opladning).
Det var muligvis en dårlig idé at bruge 2 forskellige opladere.

Skal jeg prøve med nogen HELT FLADE opladelige batterier, så det er
mus-opladeren der bestemmer strøm-opladningen? Eller evt. prøve med nogle
helt nye opladelige batterier?

Mvh Ole

Fra : ShutEye

Dato : 11-09-08 08:27

> Hmm, trætte batterier? Altså en batteritester viser at der er masser af
> strøm på dem (over 85%).
> Det er Panasonic 2600 mAh batterier. Men musen blinker ligeså snart jeg
> sætter dem i.

Nu skriver du strøm, mener du spænding?
Og 85% af hvad? Nihm har kun 1,2V så 85% er kun 1,02V
Eller er det 85% ift 1,5V?

> Alm. Duracell virker fint i musen, men disse er alt for dyre i drift.

Enig. Vi har vist ikke et eneste almindeligt batteri her i huset.
Hele skidtet er blevet skiftet og vi købte en stor lader med plads til 12 AA
på en gang :)

> Jeg har en Sony oplader til Panasonic-batterierne, og der har jeg ladet
> dem op ofte (ikke lynopladning).

Ofte er ikke godt. Det er bedst hvis de får lov til at køre flade inden
opladning.
Dette gælder især for NiCd men også, i mindre grad, for Nihm.
Nu er opladeren vel lavet til nihm? Man må _ikke_ bruge en der kun er til
nicd.

> [...]
> natten (og den grønne lade-lampe har blinket, som tegn på opladning).
> Det var muligvis en dårlig idé at bruge 2 forskellige opladere.

Muligvis.

> Skal jeg prøve med nogen HELT FLADE opladelige batterier, så det er
> mus-opladeren der bestemmer strøm-opladningen? Eller evt. prøve med nogle
> helt nye opladelige batterier?

Har ikke meget fidus til den der muse-lader, jeg ville nok undlade at bruge
den.
Og de trådløse mus jeg har kører flere måneder på gamle, slidte
nihm-batterier.
Prøv, som du skriver, nogle nye. 4 nye (AA) fra batterier.dk koster 99,-
inc. forsendelse.

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 16:09

ShutEye wrote:
> Nu skriver du strøm, mener du spænding?
> Og 85% af hvad? Nihm har kun 1,2V så 85% er kun 1,02V
> Eller er det 85% ift 1,5V?

Hvis 100% er fuldt opladede batterier, så har jeg brugt nogle som havde ca.
85% tilbage. Altså lidt over 2/3 fyldte.
De burde jo sagtens virke i musen, men den blinker fordi batterierne er ved
at være flade. Og det synes jeg ikke rigtig kan passe. Ja, det er 1,2V
batterier.

> Har ikke meget fidus til den der muse-lader, jeg ville nok undlade at
> bruge den.

Den har ellers virket fint i et par år med de originale genopladelige
batterier og muse-laderen. Musen stod deri hver nat.

> Og de trådløse mus jeg har kører flere måneder på gamle, slidte
> nihm-batterier.

Min mus kører 2 stk. AA Panasonic 2600 mAh 1,2V batterier flade på 6 dage
hvis jeg ikke sætter den i muse-laderen, men oplader dem i Sony-laderen.

Mvh Ole

Fra : ShutEye

Dato : 11-09-08 16:17

> Min mus kører 2 stk. AA Panasonic 2600 mAh 1,2V batterier flade på 6 dage
> hvis jeg ikke sætter den i muse-laderen, men oplader dem i Sony-laderen.

Det var sgu hurtigt :\

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-09-08 17:41

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Det var sgu hurtigt :\

Det tyder lidt på at opladeren ikke kan aflæse hvormeget der kan lades
på cellerne dvs det er måske ikke den korekte lader til dine celler
(panasonic er kendt for at lave gode celler)
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 01:26

ShutEye wrote:
> Det var sgu hurtigt :\

Ja meget. Men musen slukker jo heller aldrig. "Laseren" under bunden står
hele tiden og søger, også selvom pc'en er slukket. Og det bruger jo strøm.
Men hvor længe siger man at genopladelige batterier kan holde? 2 år?

/Ole

Fra : ShutEye

Dato : 12-09-08 08:45

> Ja meget. Men musen slukker jo heller aldrig. "Laseren" under bunden står
> hele tiden og søger, også selvom pc'en er slukket. Og det bruger jo strøm.

Tjo men sådan er det også på de to Logitech jeg har.
Holder flere måneder på alt mellem 1500 og 2000 mAh batterier.
De går dog i en slags dvale efter ret kort tid, hvor dioden kun lyser
_meget_ svagt.

> Men hvor længe siger man at genopladelige batterier kan holde? 2 år?

Aner det ikke. Til de ikke virker mere? :)

Fra : Max

Dato : 12-09-08 09:00

Hej Ole

> jo strøm. Men hvor længe siger man at genopladelige batterier kan
> holde? 2 år?

Det kommer an på hvilke typer vi taler om, nogle slides op af antallet
af opladninger, nogle starter med at dø langsomt fra den dag de bliver
lavet uanset hvad. Jeg vil ikke regne med andet end 1 år som levetid.

--
Mvh Max

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 08-10-08 07:13

On Fri, 12 Sep 2008 02:26:17 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Ja meget. Men musen slukker jo heller aldrig. "Laseren" under bunden står
>hele tiden og søger, også selvom pc'en er slukket. Og det bruger jo strøm.

Hvis laseren lyser, når musen er i laderen, så oplader den ikke !!!!
Jeg har en MX700, når jeg sætter den i laderen slukker laseren
ligesåsnart polerne har kontakt.
Jeg synes i øvrigt det kan være svært at skabe denne kontakt
indimellem, og må rykke musen lidt fra side til side før den lader -
(lyser grønt)

/Jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-08 02:22

Jeppe Dahlstrup wrote:
> Hvis laseren lyser, når musen er i laderen, så oplader den ikke !!!!

Jeg skulle hilse og sige fra Ole at laseren ikke lyser når den står i
laderen, men når den står på bordet. Og det må jo bruge strøm at laseren
står og blinker i 16 timer hvorefter den bruges 3 timer pr. dag.

> [...]
> Jeg synes i øvrigt det kan være svært at skabe denne kontakt
> indimellem, og må rykke musen lidt fra side til side før den lader -

Det samme her. Hvor længe holder dine opladninger i den orig. lader?

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 05-11-08 06:56

On Thu, 9 Oct 2008 03:22:26 +0200, "Peter S" <ingen mail> wrote:

>Det samme her. Hvor længe holder dine opladninger i den orig. lader?

Jeg tror jeg har musen i laderen en gang om ugen.

Fra : Max

Dato : 10-09-08 20:26

Hej Holst

> Siden da har jeg brugt Duracell, fordi jeg endnu ikke har fået taget
> mig sammen til at købe nogle nye genopladelige.

Så køb nogle genopladelige fra Duracell, de grønne, de virker
rigtig fint i en Logitech mus.

--
Mvh Max