Periodisk fejl
Fra : Hagar

Dato : 10-09-08 14:01

Hej i gruppen

Min gode ven har fået problemer med sin computer, den kan somme tider godt
starte op, win XP Pro, og andre gange går den i sort under opstart. Når
ellers maskinen er startet op, og han endelig er kommet ind på maskinen, så
går der ikke længe før den går i sort igen. Han kan, når der er sort skærm
fra start, høre at HD spinder rundt, og at Windows starter op, men der
kommer bare ikke billede på skærmen. Han har forsøgt med 3 forskellig
grafikkort, og hver med sin alder, lige fra nyt til gammelt, AGP, men der
har ikke givet ham billede på skærmen. Alle blæsere inde i kabinettet kører
lystigt, så der er åbenbart strøm på, men kan det ikke være bundkortet der
er røget sig en tur, men periodiske fejl til følge, eller hvad kan der være
galt.
Det skal lige med at han har prøvet med andre RAM også.

Hagar

Fra : kk

Dato : 10-09-08 14:17

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad kan der være galt.
> Det skal lige med at han har prøvet med andre RAM også.

Det KAN være HDD som er på vej i graven, men..

Prøv også: Opstart på diskette/CD-Rom. (HDD frakoblet)
Opstart uden grafikkort (Bundkort skal her give signal for manglende kort.)
Opstart uden RAM (Bundkort skal her give signal for manglende RAM.)

mvh
kk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-09-08 14:53

Hagar wrote:
> [...]
> galt.
> Det skal lige med at han har prøvet med andre RAM også.

Det lyder som om det er PSU'en, hvor en af udgangene er ved at stå af,
muligvis 3,3 Volt'en.

Fra : Mr.X

Dato : 14-09-08 01:03

Lyder som en "syg" PSU - prøv med en anden, eller prøv at tage diverse
strømstik til drev og lignende ud - alt som kan undværes og prøv så igen