Ekstra strøm til USB enhed
Fra : Brian

Dato : 08-09-08 18:42

Hejsa,

Jeg har en USB enhed, der tilsyneladende ikke kan trække strøm nok til at
fungere ordentligt, fra USB porten.

Jeg mener at jeg på et tidspunkt så sådan et dobbelt USB stik, så man kan
trække strøm fra to USB stik, til én USB enhed.

Er det noget jeg har drømt, eller sidder nogen inde med en henvisning til
sådan en dims ?

/Brian

Fra : Henning

Dato : 08-09-08 18:52

On Mon, 8 Sep 2008 19:42:26 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

> [...]
>trække strøm fra to USB stik, til én USB enhed.
>
>Er det noget jeg har drømt, eller sidder nogen inde med en henvisning til

Korrekt, den findes. Husk dog på, at du ikke kan tage fra samme
controller, så oftest, på en stationær, skal du have fat i både front-
og bagside stikkene.

Fra : Brian

Dato : 08-09-08 18:55

Henning wrote:

> Korrekt, den findes.

Har du en mere specifik henvisning - evt. hvad sådan en tingest kaldes ?

> Husk dog på, at du ikke kan tage fra samme
> controller, så oftest, på en stationær, skal du have fat i både front-
> og bagside stikkene.

Jeg skal bruge det på en bærbar - vil det være et problem ? Jeg troede
strømbegrænsningen lå ved den enkelte port.

/Brian

Fra : Henning

Dato : 08-09-08 19:48

On Mon, 8 Sep 2008 19:55:14 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Har du en mere specifik henvisning - evt. hvad sådan en tingest kaldes ?

>Jeg skal bruge det på en bærbar - vil det være et problem ? Jeg troede
>strømbegrænsningen lå ved den enkelte port.

Strømbegrænsningen ligger på hver controller, så du vil formodentlig
få et problem. Alternativet er at finde en USB-hub med løs
strømforsyning.

Fra : Jørgen

Dato : 08-09-08 23:41

> Strømbegrænsningen ligger på hver controller, så du vil formodentlig
> få et problem. Alternativet er at finde en USB-hub med løs
> strømforsyning.

Det lyder lidt mærkeligt, da man ifølge standarden skal kunne tilslutte temmelig
mange enheder på en gang.
I mit system står der, at alle stik har 500 mA
Jeg har i øvrigt set systemet første gang her fornylig da jeg skulle tilslutte
en USB modem eller hvad de kaldet til trådløst internet fra TDC. Den havde
et ekstra kabel til netop dette formål.

Fra : Max

Dato : 09-09-08 15:50

Hej Brian

> Jeg skal bruge det på en bærbar - vil det være et problem ? Jeg troede
> strømbegrænsningen lå ved den enkelte port.

Nej, intet problem, man kan trække den dobbelte strøm fra to porte.

--
Mvh Max

Fra : Brian

Dato : 09-09-08 18:30

Max wrote:
> Hej Brian

> Nej, intet problem, man kan trække den dobbelte strøm fra to porte.

Det lyder alt andet også mere logisk - så må jeg sætte jagten ind efter
sådan en tingest.

Takker for svarene...

/Brian

Fra : Autocadster

Dato : 09-09-08 18:51

Brian udtrykte præcist:
> Det lyder alt andet også mere logisk - så må jeg sætte jagten ind efter sådan
> en tingest.

Ikke længere http://kortlink.dk/synonym/5rbs

Autocadster / 2620

Fra : Brian

Dato : 09-09-08 19:33

Autocadster wrote:
> Brian udtrykte præcist:
>
> Ikke længere http://kortlink.dk/synonym/5rbs

Jow tak

De har sådan set det jeg skal bruge - det er bare ikke muligt for mig at
tilføje noget til kurven/kassen

Nå, de må have en mail istedet...

/Brian

Fra : Autocadster

Dato : 09-09-08 19:43

Brian har bragt dette til verden:

> Jow tak
>
> De har sådan set det jeg skal bruge - det er bare ikke muligt for mig at
> tilføje noget til kurven/kassen

Okay, det virker fint her

Autocadster / 2620

Fra : Brian

Dato : 09-09-08 20:40

Autocadster wrote:

> Okay, det virker fint her

Gør det også her, efter jeg fik fjollet mig lidt igennem. Hvis man bare
benytter den første "Køb" knap, sker der intet. Trykker man på varen, virker
det fint...

Anyway, grejerne er bestilt

/Brian