K: computer til ca 4000 - 5000 kr
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-09-08 13:25

hejsa

nu er jeg træt at min gamle computer

så jeg søger en ny
hvad jeg bruger min computer til.
internet, kikker billeder redgier ikke de store programmer.
spiller en del så skal kunne tage de nye spil og også gerne i fremtiden.
skrive breve høre musik.

hvad med aldi's computer de har aldit nogle på tilbud er det gode computer
de sælger eller skal man holde sig fra dem ????
hvad med på nettet kan det betale sig at købe dem der ??
hvis ja hvor ???
hvad med el giganten ?????

Håber at i kan hjælpe mig

Thomas

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-09-08 16:45

In news:ga0h63$14uq$1@newsbin.cybercity.dk,
Thomas Pedersen <twp@twp.dk> typed:
> [...]
> computer de sælger eller skal man holde sig fra dem ????
> hvad med på nettet kan det betale sig at købe dem der ??

Jeg købte for ca. en måned siden i Aldi en Medion Entertainment computer
MD8393. Den er med Vista, 500 Gb harddisk, Intel (R) Core (TM) 2 Quad CPU,
2,40 GHz og 3 GB ram, 32-bit operativsystem.

Den kan det hele og er meget hurtig synes jeg. Der er bare den hage ved det
at Vista ikke altid er kompatibel med de måske lidt ældre spil man har. Hvis
det er nye spil burde de jo være kompatible. Der er lagt Vista Home ind +
antivirusprogrammet Bullguard (80 dages prøveversion). Den lavede altså så
meget ravage når jeg skulle starte, at jeg fik det råd af Medion support at
fjerne den og lægge AVG ind i stedet for, og så kører den bare deruda' nu.

På den computer jeg har købt er der en dockingstation ovenpå, hvor man bare
lige kan sætte en ekstern harddisk til (meget smart) uden ledninger. Jeg
købte så en 500 GB ekstern hardisk også hos Aldi til 649,- kr, og det er
meget billigt.

Hvis du ikke er betænkelig ved Vista, så er det altså en superfin computer
til 5.000,- kr.

Supporten hos Medion fortalte at der stadig er lidt småproblemer med Vista,
som så småt med tiden vil blive rettet.

Jeg er yderst tilfreds med den, og hvis der skulle være noget i vejen, så er
Aldi det rette sted at købe. Der er aldrig vrøvl når man vil have pengene
tilbage, hvis man er utilfreds med et køb, modsat flere af de andre store
forhandlere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-08 09:46

Tove Krieger wrote:

> Den kan det hele og er meget hurtig synes jeg. Der er bare den hage ved det
> at Vista ikke altid er kompatibel med de måske lidt ældre spil man har. Hvis

Det er ikke kun spil Vista har kompatibilitetsproblemer med.
Brændersoftware og backupsoftware er bare et par eksempler hvor kæden
også hopper af.

Og så er der problemet med hardwareaccelleret lyd. Det understøtter
Vista ikke af DRM-årsager.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 07-09-08 19:55

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de sælger eller skal man holde sig fra dem ????
> hvad med på nettet kan det betale sig at købe dem der ??

Jeg har købt en maskine hos Topdata http://www.topdata.dk/ og har ikke på
noget tidspunkt haft problemer med den, og jeg har ikke haft nogen bedre,
færdig købt eller selvbygget, så de kan kun få mine varmeste anbefalinger.

Hagar

Fra : J

Dato : 07-09-08 20:16

> [...]
> de sælger eller skal man holde sig fra dem ????
> hvad med på nettet kan det betale sig at købe dem der ??

Husk at køb en, hvor Skift-tasten virker hver gang.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-09-08 08:57

"J" <j@nospam.zz> skrev i en meddelelse

> "Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at køb en, hvor Skift-tasten virker hver gang.

Ikke helt med på hvad du mener ???

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-09-08 09:25

Thomas Pedersen skrev:
> "J" <j@nospam.zz> skrev i en meddelelse

> Ikke helt med på hvad du mener ???

Prøv at studere den tekst du har skrevet ovenfor.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-09-08 10:45

In news:ga2lt0$1tsm$1@newsbin.cybercity.dk,
Thomas Pedersen <twp@twp.dk> typed:
> "J" <j@nospam.zz> skrev i en meddelelse

> Ikke helt med på hvad du mener ???

Det skal du ikke tage dig af Thomas. Hvis man ikke forstår hvad du mener,
selvom Aldi og Elgiganten er skevet med små begyndelsesbogstaver, så er det
et forfejlet forsøg på at være "morsom", i stedet for at give dig et svar du
kan bruge til noget.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-09-08 13:22

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev

> [...]
> selvom Aldi og Elgiganten er skevet med små begyndelsesbogstaver, så er
> det et forfejlet forsøg på at være "morsom", i stedet for at give dig et

Det er da ikke kun det, det er også de åndsvage ?????

Vi er mange, der ikke gider spilde tid på den slags indlæg.

Claus

Fra : Hagar

Dato : 08-09-08 14:10

> Det er da ikke kun det, det er også de åndsvage ?????
>
> Vi er mange, der ikke gider spilde tid på den slags indlæg.
>
> Claus

Men at spilde tiden på at kommentere det, det kan du da godt finde, så hvad
er det reelle problem?

Hagar

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 09-09-08 01:49

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
> "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev

> Det er da ikke kun det, det er også de åndsvage ?????
>
> Vi er mange, der ikke gider spilde tid på den slags indlæg.
>
> Claus

Aha - så vil jeg kraftigt fraråde dig at læse videre nu!!

Vi skal nemlig ikke længere tilbage end til 12/6, hvor hr. Tersgov selv
oprettede
tråden "Ny photosmart printer????" i gruppen dk.fritid.foto.indkoeb.

Hov - lagde du mærke til "????" ? Det bliver værre endnu...

Da du så ikke fik svar, skrev du d. 23/6 i samme tråd:

"Jeg kan da umuligt være den eneste her, der brugere HP
photosmartprintere???????????!!!!!

Claus "

Det er sgu stærke sager, "vi" spilder vores tid på......

Kent.

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-09-08 12:42

In news:48c5c801$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kent (bærbar) <KentChr@mail.dk> typed:
> [...]
> photosmartprintere???????????!!!!!
>
> Claus "
>

> Det er sgu stærke sager, "vi" spilder vores tid på......

Jeg gav Thomas et svar som jeg håbede at han kunne bruge. Hvis en person
stiller et høfligt spørgsmål, synes jeg at han også har ret til at få et
relevant svar. Hvis man ikke føler at kunne give dette, skal man efter min
mening afholde sig fra at kommentere.

Det er for dårligt, at der ligefrem sidder et "smagsdommerpanel" der føler
sig nødsaget til at bedømme, om folk er berettiget til et svar hvis
tegnsætningen måske er lidt overdreven. Vi har jo alle forskellige måder at
udtrykke os på, og et par spørgsmålstegn "for meget" kan vel ikke vælte
nogen af pinden.

Det skulle *ikke* opfattes som en kritik af dit indlæg Kent.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 09-09-08 13:35

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogen af pinden.
>
> Det skulle *ikke* opfattes som en kritik af dit indlæg Kent.

Jeg er meget enig, Tove.

Kent.