Problemer med instal.
Fra : Kaj Larsen

Dato : 07-09-08 10:34

Hej Gruppe

Jeg har skruet en PC sammen af div. ting jeg havde på lager, så langt så
godt, den starter fint op, jeg kan komme ind i Bios,så langt så godt, men
når jeg vil installere går den i stå. Jeg har f.eks. prøvet med Win 2000,
den starter fint med at indlæse div. filer, ganske normalt, og slutter med
sort skærm med en blinkende markør, men hvor det nomalt kun skulle vare et
øjeblik før det nye skærmbillede: "Velkommen til installationspragrammet",
sker der ikke mere. Jeg har prøvet at installere div. Linux, men der går den
også i stå. Jeg har prøvet at skifte CD drev, ram, harddisk, strømforsyning,
samme resultat. Jeg har prøvet programmerne på en anden PC, ingen problemer.
Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Mvh. Kaj

Fra : Ole C

Dato : 07-09-08 10:48

Kaj Larsen skrev blandt andet:

> [...]
> resultat. Jeg har prøvet programmerne på en anden PC, ingen
> problemer. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

Tja, - der er jo nærmest kun grafikkort og bundkort tilbage.....

--
vh
Ole C

Fra : J

Dato : 07-09-08 20:17

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, - der er jo nærmest kun grafikkort og bundkort tilbage.....

Og den fysiske samling.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 07-09-08 11:51

Kaj Larsen wrote:
> [...]
> samme resultat. Jeg har prøvet programmerne på en anden PC, ingen problemer.

Hvad er der tilbage, som du ikke har udelukket?
Hvilken processor? Måske en gammel Athlon, hvor der er knækket et
mikroskopisk hjørne af silicium'en?

Hvilket bundkort? Måske en ældgammel BIOS-version?
Sikker på at der ikke er nogen kortslutninger bagpå pga. en
afstandsskrue for meget? Eller at der ikke er faldet en skrue om bagved?

Hvilket grafikkort? Måske har det været så varmt engang, at det er
blevet defekt af det?
Er der et ekstra stik på det, hvor du har glemt at sætte ledning fra
PSU'en til?

Du nævner at du har skiftet RAM, men hvis det er memorycontrolleren som
er defekt, så vil f.eks. memtest86+ vise RAM-fejl alligevel.

Memtest86+ findes bl.a. på Ultimate Boot CD:
http://ultimatebootcd.com/