Eksisterer SHG endnu????
Fra : Leif

Dato : 04-09-08 21:49

Er der noget med at SHG er gået konkurs eller er de oppe igen?

Har nogen erfaringer med køb i den sidste tid?

Mvh, Leif

Fra : ShutEye

Dato : 04-09-08 21:55

> Er der noget med at SHG er gået konkurs eller er de oppe igen?

Nyt for mig. shg.dk virker fint, men det er jo ingen garanti.

> Har nogen erfaringer med køb i den sidste tid?

Følger lige med her, har købt meget hos dem gennem tiden ...

Fra : Hauge

Dato : 04-09-08 21:57

Leif wrote:
> Er der noget med at SHG er gået konkurs eller er de oppe igen?

De er i live, er overtaget af en anden biks, men navnet er det samme.

> Har nogen erfaringer med køb i den sidste tid?

Jeg køber *kun* det allermest nødvendige hos dem, mistede 500 kr. der stod
på min konto hos dem, da de gik ned. Så for mig kan de skide ved en sten,
køber alt hvad jeg kan komme til, hos andre.
Den dag jeg skulle hente en harddisk, som skulle betales af de 500 kr. på
kontoen, så var den solgt, selvom jeg havde fået en mail om at den var
kommet hjem. Men samme dag som jeg skulle hente den, var de gået i
betalingsstandsning, så de kunne sikkert få redepenge hjem fra en anden
kunde. Mine var jo penge som de vidste de kunne "stjæle" fra mig.

Så mit personlige råd: Glem dem.

Mvh Hauge

Fra : Leif

Dato : 04-09-08 22:10

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> betalingsstandsning, så de kunne sikkert få redepenge hjem fra en anden
> kunde. Mine var jo penge som de vidste de kunne "stjæle" fra mig.

Det var vist noget i den stil jeg mente at have hørt.....
Hvor skal jeg så handle?

Skal bruge en ny spillePC til knægten, han har selv sat flg. sammen::
(I parentes: Mine valg som jeg mener er bedre, men også lidt dyrere)

CPU: Core 2 Duo E8500 6 MB (Intel Boxed)

Bundkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
(Egentligt et godt valg, men måske denne her: ASUS Maximus II Formula)

RAM: Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB
(Twin2X 2x2048MB DDR2, PC8500 DDR1066, Built-In Fan )
(Måske 2 sæt ialt 8G.....)

KABINET: Antec Sonata III 500 EU

HARDDISK: Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 1 TB
(1 TB - SATAII-300 (Fluid) 7200 RPM / 16MB cache - WD Caviar RE2 GP )

DVD BRÆNDER: Pioneer DVR 215DBK (Sort)

GRAFIKKORT: Club 3D HD 4870 (512 MB)
(EAH4850/HTDI/512MB, Radeon HD 4850, 512MB GDDR3, DVIx2, HDTV )

SOFTWARE: Microsoft Windows Vista Home Premium SP1 - 64 bit dansk

Gider helst ikke at bestille delene forskellige steder for at spare lidt
penge,
der sikkert ædes op af fragt.........

Mvh, Leif

Fra : Max

Dato : 04-09-08 22:19

Hej Leif

> Hvor skal jeg så handle?

Har du ikke en fysisk forretning i nærheden du kan lave
en god forretning med, service får en helt anden betydning
når man kan nå folk fysisk.

--
Mvh Max

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 05-09-08 18:42

>Gider helst ikke at bestille delene forskellige steder for at spare lidt
>penge,
>der sikkert ædes op af fragt.........

Den største feragtpris betaler du hos Getmore. De annoncerer med en
fragtpris på 0 kr., men til gengæld hæver de prisen på varen, så den
lige ligger 1 kr. under konkurrentens pris med porto. Så hvis du skal
sammensætte et helt system, betaler du MEGET for meget hos Getmore. Og
deres service er ikke noget at skrive hjem om.

mvh

sk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-09-08 01:50

skeptikeren@privat.dk wrote:

> lige ligger 1 kr. under konkurrentens pris med porto. Så hvis du skal
> sammensætte et helt system, betaler du MEGET for meget hos Getmore. Og

??

> deres service er ikke noget at skrive hjem om.

Jeg har kun gode erfaringer med Getmore.

Kan varmt anbefale forretningen.

Jesper Poulsen

Fra : Holst

Dato : 05-09-08 07:23

Hauge wrote:

> [...]
> betalingsstandsning, så de kunne sikkert få redepenge hjem fra en anden
> kunde. Mine var jo penge som de vidste de kunne "stjæle" fra mig.

Jeg forstår godt, du er lidt muggen. Men det er da absurd at anbefale
folk at holde sig fra biksen, når den nu netop har fået en ny ejer. Det
er jo den gamle ejer, der kvajede sig.

Fra : brian

Dato : 05-09-08 08:20

On Thu, 4 Sep 2008 22:57:25 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>betalingsstandsning, så de kunne sikkert få redepenge hjem fra en anden
>kunde. Mine var jo penge som de vidste de kunne "stjæle" fra mig.

sq surt at miste penge

Men vær lige retfærdig det var den tidligere ejer der stjal dem fra
dig ikke den nye.

Fra : AFM

Dato : 05-09-08 00:27

Har handlet hos dem 3 gange inden for de sidste 2 mdr. ( for ca.2500.-kr.)
ingen problemer.
AFM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-09-08 08:19

Leif skrev:

> Er der noget med at SHG er gået konkurs eller er de oppe igen?

Har du kigget på deres hjemmeside under 'Om shg.dk A/S' og
'Pressemeddelelser' ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : brian

Dato : 05-09-08 08:57

Hej

Ja foretningen gik ned og blev re etableret af ny ejer.
Der var så vidt jeg ved ikke lukket så meget som en dag.

Jeg har gennem de sidste år handlet for +300.000 der og altid fået god
behandling.
Bestiller jeg kl 17.00 er det med posten næste formiddag (hvis det er
lager varer)
Har fået opringninger fra supportere der lige ville fortælle at hvis
jeg valgte det grafik kort frem for det så fik jeg lige de sidste 5 %
hastighed med.
for ikke så længe siden bestilte jeg 4 GB ram til en XP og de ringede
lige og fortalte at XP slet ikke kunne håndtere 4 GB så jeg kunne lige
så godt købe mindre.
Har fundet ekstra gaver i pakker der blev leveret har spurgt om det
var en fejl. næ vi syntes blot du skulle have lidt ekstra.

I bund og grund en gedin foretning.

Alt jeg har reklameret er promte uden bøvl blevet ombyttet eller
refunderet.

Citat fra anonce på shg ", Windows Vista Business (XP Downgrade CD
medfølger)"
god service bare der burgde have stået (XP UPGRADE CD medfølger) *G*

Hva ka jeg sige gidder snart ingen gang kigge andre steder for at
spare lidt for det er super service hos SHG

hilsen

Brian

Fra : Hauge

Dato : 05-09-08 09:07

brian wrote:
> [...]

> Har fået opringninger fra supportere der lige ville fortælle at hvis
> jeg valgte det grafik kort frem for det så fik jeg lige de sidste 5 %

Mon ikke disse to ting hænger meget sammen, den form for service har jeg
*aldrig* oplevet hos dem? Men jeg har selvfølgelig også kun købt for omkring
50.000.

> I bund og grund en gedin foretning.

Tjaeh. Det er en butik som alle de andre, sådan ca. nul service, men det er
jo det man betaler for.

> Alt jeg har reklameret er promte uden bøvl blevet ombyttet eller
> refunderet.

Ja det tog også kun 1½ måned for mig at få ombyttet en def. harddisk, og der
røg pengene så på min konto.. Det er så dem der er væk i dag.. Puff..

> Hva ka jeg sige gidder snart ingen gang kigge andre steder for at
> spare lidt for det er super service hos SHG

Der er forskel på folk.. Arbejder (jaja det gør jeg) omkring 300 meter fra
SHG, og deres service når man møder op, er dælme ikke mange potter pis værd.
Elendig sløv betjening, selv med kun 5 kunder i kø med 3 varer i gennemsnit,
kan det tage en halv time at få sine ting.. Men det er sikkert også grunden
til at de gik ned.
Men jeg købte hos dem, fordi de var rimeligt billige og lige ved døren. Jeg
kunne jo så spare portoen, og det var det der gjorde at de var billige.
Men nu kan man så bruge tiden på at rode rundt hos diverse producenter, hvis
det man købte i det tidligere SHG, går i stykker. Det nye firma ville gerne
overtage SHGs ry, gode forretning og kundedatabase, men ikke
forpligtelserne..

Mvh Hauge

Fra : Kenneth

Dato : 05-09-08 09:38

Fundet på et forum hvor en af de ansatte har skrevet:

"Jeg er ansat hos http://shg.dk[/url], så her kommer
lidt insider viden (dog ikke noget som man ikke allerede
kan finde på f.eks crn.dk

(http://crn.dk/index.php/news/show/id=29153)

1.
http://shg.dk's betalingstandsning er kun midlertidigt,
så vi kan få firmaet på rette kurs igen.
Vi forhandler i øjeblikket med investorere som vil
skyde penge ind i virksomheden.
Vi forventer at være oppe at køre som normalt indenfor ca 2 uger.

2.
Alle ordre som er lagt ved http://shg.dk bliver afsendt løbende i
takt med at varerne kommer på lager.
Vi har aftaler med en lang række leverandørere, så vi løbende får
vare.
Derfor skal i ikke frygte at de vare i bestiller aldrig bliver
leveret,
varene bliver leveret, det tager blot lidt længere tid end
normalt.

3.
Lagervare afsendes samme dag som altid.

4.
Kunderne har fortsat deres reklamationsret, dog er der en længere
behandlingstid end normalt, da en ombytning/kreditering ikke kan
ske
så hurtigt som normalt grundet betalingsstandsningen.

5.
http://shg.dk er IKKE konkurs eller på vej til at lukke, bare
rolig folkens :)

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Kenneth

Dato : 05-09-08 09:52

Kenneth wrote:
> 5.
> http://shg.dk er IKKE konkurs eller på vej til at lukke, bare
> rolig folkens :)

Glemte lige at skrive noget til ovenstående.
SHG er under deres gamle CVR gået i
betalingsstandsning for at senere at blive
lukket helt ifølge SHG under pressemeddelser.

Elbodan gruppen har vist overtaget forretningen nu
(som består af firmaer som Proshop m.fl)

Fra : Kenneth

Dato : 05-09-08 10:03

Hauge wrote:
> [...]
> kun 5 kunder i kø med 3 varer i gennemsnit, kan det tage en
> halv time at få sine ting.. Men det er sikkert også grunden

De havde vist en del problemer med et nyt lagersystem
de havde indkøbt. Det har kostet dem mange penge.
Det samme gælder den gamer event de satte i gang.

For mig ser det ud som om at direktøren ikke har haft
nogle former for virklighedsfornemmelse siden at det
kunne gå så galt med et firma med så høj omsætning
og så mange kunder.

Man kan kun håbe at han har fået et spark bagi
efter der er kommet nye ejere.

> [...]
> stykker. Det nye firma ville gerne overtage SHGs ry, gode
> forretning og kundedatabase, men ikke forpligtelserne..

Vi kan hurtigt blive enige om at det er at pisse på de
kunder der har handlet der de sidste 2 år.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-09-08 10:48

Hauge wrote:
> og deres service når man møder op, er dælme ikke mange
> potter pis værd. Elendig sløv betjening, selv med kun 5 kunder i kø
> med 3 varer i gennemsnit, kan det tage en halv time at få sine ting..

Dét kan jeg nu ikke genkende. I sidste uge var jeg derovre i middagspausen
og der var 3-4 foran mig, da jeg kom. Alligvel var jeg ude af butikken i
løbet af nogen der ligner 3-4 minutter. Naturligvis forudsat, at man har
bestilt og betalt varerne i forvejen og kun skal afhente det.

Søren

Fra : Hauge

Dato : 05-09-08 10:53

Hej
Søren Nielsen wrote:
> Dét kan jeg nu ikke genkende. I sidste uge var jeg derovre i
> middagspausen og der var 3-4 foran mig, da jeg kom. Alligvel var jeg
> ude af butikken i løbet af nogen der ligner 3-4 minutter.

Mon ikke det måske er en af de ting der er gjort noget ved, ifm. ny ejer?

> Naturligvis
> forudsat, at man har bestilt og betalt varerne i forvejen og kun skal
> afhente det.

Det har jeg altid gjort. Men den bedste tid at afhente (før i tiden i hvert
fald), var mellem kl 7 og indtil max. ½ time efter de åbner selve butikken.

Mvh Hauge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-09-08 12:52

Hauge wrote:
> Mon ikke det måske er en af de ting der er gjort noget ved, ifm. ny
> ejer?

Det vil jeg på ingen måde afvise. Nu du siger det, så mindes jeg faktisk det
tog lidt længere tid, før de nye ejere kom til. Om det så har været et
tilfælde vil jeg lade være usagt.

Søren

Fra : Manhatten

Dato : 05-09-08 22:49

> [...]
>
> Det har jeg altid gjort. Men den bedste tid at afhente
> (før i tiden i hvert fald), var mellem kl 7 og indtil max.

Jeg har været der om eftermiddagen midt i myldretiden hvor
folk lige har fået fri og kun brugt få minutter på at hente
varer.

Når der er betalt via nettet så er det en leg og det har det
altid været. Har i de forløbne par år været der mindst 40
plus gange og aldrig haft ulidelig ventetid medmindre jeg
ikke havde betalt via nettet. Og det vel at mærke på mange
forskellige tidspunkter.

Så enten er du meget uheldig eller ........

/Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-08 16:14

On Fri, 5 Sep 2008 10:07:00 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Mon ikke disse to ting hænger meget sammen, den form for service har jeg
>*aldrig* oplevet hos dem? Men jeg har selvfølgelig også kun købt for omkring
>50.000.

Det har været fra starten jeg handlede der og der er indkøbt varer i
forskellige folks navn så jeg undgik at skulle til at drive virksomhed
med moms afregning osv. så SHG har ikke kendt til at en enkelt kunde
har købt for det beløb.

>Tjaeh. Det er en butik som alle de andre, sådan ca. nul service, men det er
>jo det man betaler for.

jeg er ikke enig har fået mere service der end nogle andre steder
untagen roptek i esbjerg.

>Ja det tog også kun 1½ måned for mig at få ombyttet en def. harddisk, og der
>røg pengene så på min konto.. Det er så dem der er væk i dag.. Puff..

Har jeg aldrig prøvet at vente så lang tid på.

> [...]
>det man købte i det tidligere SHG, går i stykker. Det nye firma ville gerne
>overtage SHGs ry, gode forretning og kundedatabase, men ikke

OK jeg kunne personligt aldrig drømme om at komme fysisk i en net
butik. Hvis jeg var net butik ville jeg gøre alt for at lade kunderder
henvente sig personligt forstå mellem linierne at de skulle blive
hjemme og handlede over nettet.
Har hørt om historier hvor folk møder op i shg og tror at de kan lære
alt om det de er ved at købe. (ifølge min egen mening så skal folk der
ikke selv kan pc holde sig til at gå i en butik der er beregnet til at
servicere folk)

Ja et firma der går ned der er der ikke meget at komme efter om det er
Den danske bank, Shg eller bilka gør ingen forskel.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-09-08 09:56

Kenneth skrev:

> Kunderne har fortsat deres reklamationsret, dog er der en
> længere behandlingstid end normalt, da en ombytning/kreditering
> ikke kan ske så hurtigt som normalt grundet
> betalingsstandsningen.

Jeg købte for ca. et år siden et nu defekt Logitech Dinovo Edge hos
computerne.com ApS, som tilsyneladende også er tæt knyttet til det
tidligere SHG, for jeg fik det retur allerede to dage efter med et
følgebrev _fra SHG_ om, at jeg skulle henvende mig til deres advokat,
for de var gået i betalingsstandsning, og kunne derfor ikke ombytte
eller reparere det.

Da jeg henvendte mig til den pågældende advokat, fik jeg at vide at
computerne.com ApS ikke pt. er i betalingsstandsning, men at
selskabets ledelse har oplyst, at de i nærmeste fremtid vil indgive
anmodning om betalingsstandsning til skifteretten i Århus. Indtil det
sker, kan jeg ikke få mit tastatur ombyttet eller repareret på
garantien. Forvirrende og surt og da specielt når man tænker på, at
de fleste stumper til min computer er købt hos computerne.com. Både
kabinet, bundkort, cpu, strømforsyning og harddiske er købt hos dem.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kenneth

Dato : 05-09-08 10:09

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> computer er købt hos computerne.com. Både kabinet, bundkort,
> cpu, strømforsyning og harddiske er købt hos dem.

Se det forstår jeg så ikke. De er ikke i betalingsstandsning
men har tænkt sig at angive anmodning om det i nærmeste
fremtid... så har de stadig forpligtigelser overfor kunderne
efter min mening.

Fra : Esben

Dato : 06-09-08 21:26

> Indtil det
> sker, kan jeg ikke få mit tastatur ombyttet eller repareret på
> garantien.

Hvis du ringer direkte til Logitech (mener det er 3544 5517), så sender de
formentligt en ombytning.

--
Esben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-09-08 10:31

Kenneth skrev:

> Se det forstår jeg så ikke. De er ikke i betalingsstandsning
> men har tænkt sig at angive anmodning om det i nærmeste
> fremtid... så har de stadig forpligtigelser overfor kunderne
> efter min mening.

Netop fordi at de ikke er i betalingsstandsning, kan advokatfirmaet
ikke registrere mit krav mod firmaet, og henvender jeg mig til
firmaet, får jeg at vide, at de er i betalingsstandsning, så det er
dybt forvirrende og ret frustrerende.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-09-08 09:47

"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen

> Citat fra anonce på shg ", Windows Vista Business (XP Downgrade CD
> medfølger)"
> god service bare der burgde have stået (XP UPGRADE CD medfølger) *G*

Du tror ikke at det der står er 100% korrekt? Kunne det ikke være et CD så
man kan downgrade til XP fra Vista?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-09-08 10:02

Hej!

Brian Axelgaard wrote:

> "brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen

> Du tror ikke at det der står er 100% korrekt? Kunne det ikke være et CD
> så man kan downgrade til XP fra Vista?

XP er (desværre) en upgrade ift. Vista ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mugge

Dato : 07-09-08 10:55

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> Hej!

> XP er (desværre) en upgrade ift. Vista ;)

Nej, XP kan kun blive en nedgradering.....

Fra : Hauge

Dato : 07-09-08 10:56

Mugge wrote:
> Nej, XP kan kun blive en nedgradering.....

Det er jo heldigvis som man ser på det, for de fleste er det *op*.

Mvh Hauge

Fra : Mugge

Dato : 07-09-08 10:58

> Det er jo heldigvis som man ser på det, for de fleste er det *op*.

Du ved godt nok meget........

Fra : Hauge

Dato : 07-09-08 11:08

Mugge wrote:
> Du ved godt nok meget........

Tak for det, men selv du kan også lære med tiden.

/Hauge

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-09-08 11:37

> Tak for det, men selv du kan også lære med tiden.
>
> /Hauge

Men du kan måske ikke, vista er bedre idag end XP var på tilsvarende
tidspunk og sikrere. Vi var endel der ikke ville opgradere til XP fra 98
fordi XP var noget shit, Vista idag er godt men maskinstormere som dig
kan hindre folk i at få et velfungerende OS.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 12:07

On Sun, 7 Sep 2008 12:37:22 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

> [...]
>fordi XP var noget shit, Vista idag er godt men maskinstormere som dig
>kan hindre folk i at få et velfungerende OS.

arrr han hindre vel ikke folk i at få et velfungerende OS ved at mene
at XP er langt bedre end vista dags dato.

om udviklingsstadiet for XP versus vista og win98 versus XP ja der
tror jeg du har ret.
Bare synd at det så skal ligge på et så lavt stadie men det er jo bill
gates.

Men ja det er op til microsoft at bestemme.
Når XP ikke mere bliver tilgodeset så vinder vista.
Hvis ellers ikke microsoft har fået bummet så meget i det at folk har
taget springet til linux.

det kan tiden kun vise.

Har efter hånden set så meget på internettet om at vista ender som
win98me med at blive en fuser. men så kommer deres næste version vel.

Med det jeg har set af vista idag så bruger jeg hellere samme tid på
at komme ind til roden af linux end som jeg skulle bruge på at komme
ind til roden af vista.

Men ja alt er en smags sag

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-09-08 02:05

brian wrote:

> Bare synd at det så skal ligge på et så lavt stadie men det er jo bill
> gates.

Nærmere Steve Ballmer.

> Hvis ellers ikke microsoft har fået bummet så meget i det at folk har
> taget springet til linux.

XP bliver min sidste Windows. Når spil ikke længere kan klare sig med XP
så er jeg færdig med at spille.

Jeg anvender Linux til hverdag.

> Har efter hånden set så meget på internettet om at vista ender som
> win98me med at blive en fuser. men så kommer deres næste version vel.

Win98me ?

ME har ikke noget med Windows 98 at gøre. Nada.

> Med det jeg har set af vista idag så bruger jeg hellere samme tid på
> at komme ind til roden af linux end som jeg skulle bruge på at komme
> ind til roden af vista.

Velkommen til Linux

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 19:50

On Thu, 11 Sep 2008 03:05:06 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Nærmere Steve Ballmer.

OK så en eller anden der vil røvpulle os.

>XP bliver min sidste Windows. Når spil ikke længere kan klare sig med XP
>så er jeg færdig med at spille.
>
>Jeg anvender Linux til hverdag.

Heldigt for dig at du kan nøjes med rent windose men desværre er vi
nogle der er tvunget til at have noget af vores maskinpakr på windåse
(eller rettere sagt ikke har brugt tid nok endnu til at håndtere alle
opgaver via linux)

>Win98me ?
>
>ME har ikke noget med Windows 98 at gøre. Nada.

Hmm det viste jeg ikke var me en ny opfindelse der intet baserede på
win98 ?
winme = win98 ca 99%

>Velkommen til Linux

Jo jo det er ca 10 år siden jeg startede der.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-08 10:28

brian wrote:

> Hmm det viste jeg ikke var me en ny opfindelse der intet baserede på
> win98 ?

ME har ikke mulighed for at starte i en DOS-prompt. Det er et kikset
forsøg på at lave noget NT-lignende noget baseret på 95/98. Der er
programmer der slet ikke supporterer ME, men både 95/98, samt 2000, XP
og Vista.
Jeg fandt et den anden dag som også findes til Linux og Mac, bare ikke
Windows ME.

> winme = win98 ca 99%

ME er et selvstændigt produkt der ikke deler kvaliteter med resten af
Windows-familien. Det er for Windows hvad DOS 4.01 var for DOS.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-08 22:19

Jesper Poulsen wrote:

> programmer der slet ikke supporterer ME, men både 95/98, samt 2000, XP
> og Vista.

Wubi er sådan et.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-09-08 02:02

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Men du kan måske ikke, vista er bedre idag end XP var på tilsvarende
> tidspunk og sikrere. Vi var endel der ikke ville opgradere til XP fra 98

Vista er ikke godt og bliver det aldrig. Vista tillader ikke
hardwareaccelereret lyd. Alt lyd skal behandles af CPU'en for at sikre
DRM. Det gælder både musikfiler fra nettet og lydsiden i spil.

> fordi XP var noget shit, Vista idag er godt men maskinstormere som dig
> kan hindre folk i at få et velfungerende OS.

Det er ikke velfungerende at det tager enorme ressourcer og ikke magter
at udnytte hardwaren på en fornuftig måde.

Jesper Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-09-08 17:52

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er ikke velfungerende at det tager enorme ressourcer og ikke
> magter
> at udnytte hardwaren på en fornuftig måde.

Nu vil jeg også være lidt hård, Vista er godt og bliver bedre, er idag
på højde med XP, virker hurtigt og er rigtigt godt til at arbejde med
har godtnok kun office 2000 på Vista men office 2003 på XP,
tekstbehandling og regneark er fuldt ud ligeså hurtigt på Vista som på
XP. Spil aner jeg intet om da jeg ikke bruger min ringe fritid på dette.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 19:53

> [...]
>tekstbehandling og regneark er fuldt ud ligeså hurtigt på Vista som på
>XP. Spil aner jeg intet om da jeg ikke bruger min ringe fritid på dette.

vil da meget gerne vide lidt om hvor mange maskiner den kære Paul
håntere siden han syntes vista er på omgangs højde.

Eller er det kun en lille hjemme enkeltstående version til lidt surfen
Paul bruger?

Vil lave håndslag på vædemål i 5000 kr klassen at vista ikke bliver
til det store

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-09-08 20:36

<brian> skrev i en meddelelse

> [...]
> Paul bruger?
>
> Vil lave håndslag på vædemål i 5000 kr klassen at vista ikke bliver

Se det væddemål er du nok allerede ved at tabe da Vista er på vej ind i
industrien og det lidt hurtigere end XP isin tid. Nu har jeg været med
igennem nogle år efterhånden CPM, DOS, DOS med GEM, Win 3.1, Win 3.11,
Win 95, Win 98, Win 98SE, Win ME, OS2Warp, Win Xp, Vista samt på arbejde
lidt andet og Win 2K joo man har oplevet lidt når man er fyldt 55.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hauge

Dato : 11-09-08 20:45

> [...]
> 3.11, Win 95, Win 98, Win 98SE, Win ME, OS2Warp, Win Xp, Vista samt
> på arbejde lidt andet og Win 2K joo man har oplevet lidt når man er

Man behøver nu ikke være mere end 40, for at have oplevet disse OS'er.
Hvor er de tidlige versioner af Windows i din liste?

Mvh Hauge

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 11-09-08 21:04

> Man behøver nu ikke være mere end 40, for at have oplevet disse OS'er.
> Hvor er de tidlige versioner af Windows i din liste?
>
> Mvh Hauge

De er ikke eksisterende for som du kan se er der en DOS med GEM som
fungerede ganske godt og måske enda bedre end en Win 3.0
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hauge

Dato : 11-09-08 21:08

Paul Østerby Sørensen wrote:

> De er ikke eksisterende for som du kan se er der en DOS med GEM som
> fungerede ganske godt og måske enda bedre end en Win 3.0

Hehe ok, har aldrig prøvet Win 3.0, gik fra Dos 4.01 til Win 3.1 med win32s
(mener jeg det hed) for at kunne komme på internettet

Nå men mon ikke vi er kommet udenfor denne gruppes område.

Mvh Hauge, der startede med sin første computer i 1981.

Fra : brian

Dato : 12-09-08 05:46

On Thu, 11 Sep 2008 22:07:50 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nå men mon ikke vi er kommet udenfor denne gruppes område.
>
>Mvh Hauge, der startede med sin første computer i 1981.

Men det var tider den gang en pc var en comet med bånd
eller en ABC 80.
Min første bærbare var en (tror) newton med to tekstlinier a ca 30
karatere.

Glemmer aldrig revolutionen da win 3 kom.

Ja ja det vækker minder

Men tror nu ikke at vista får bidt sig fast. Men hvem ved måske de
tager sig sammen og får rettet til så det dur.

Mvh brian som i ca 81 som 10 årig var fejlfinder på div software. Der
er ikke noget der er så godt som børn til at finde problemer i
software for de agere ud fra nogle helt andre forudsætninger end
voksne.

Jo vi er nok kommet lidt ud over sporet

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-08 10:30

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Se det væddemål er du nok allerede ved at tabe da Vista er på vej ind i
> industrien og det lidt hurtigere end XP isin tid. Nu har jeg været med

Vista er _ikke_ på vej hos industrien. Virksomheder opgraderer til XP.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-08 10:32

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Nu vil jeg også være lidt hård, Vista er godt og bliver bedre, er idag

Det kan aldrig blive godt, når det ikke tillader hardwareaccelleration
af feks. lyd. Det er defective by design.

> XP. Spil aner jeg intet om da jeg ikke bruger min ringe fritid på dette.

Så skal du heller ikke proklamere at Vista er godt og at det bliver
bedre, når det netop _ikke_ er godt til spil. Sæt dig lidt ind i tingene
eller klap i!

Jesper Poulsen

Fra : FT

Dato : 12-09-08 12:03

> Så skal du heller ikke proklamere at Vista er godt og at det bliver
> bedre, når det netop _ikke_ er godt til spil. Sæt dig lidt ind i tingene
> eller klap i!

Du har det ikke godt hvis ikke trådene ender med at blive til
mudderkast?

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-09-08 16:55

"FT" <no_way@invalid.eu> skrev i en meddelelse

> Du har det ikke godt hvis ikke trådene ender med at blive til
> mudderkast?

Sådan er livet Jesper Poulsen er gud lær det først som sidst og diskuter
ikke med ham så bare glem ham.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-08 09:21

Paul Østerby Sørensen wrote:

> Sådan er livet Jesper Poulsen er gud lær det først som sidst og diskuter

Jeg udtaler mig kun om det jeg ved noget om. Og jeg udtaler mig ikke om
noget hvis jeg ikke er sikker på at det er rigtigt det jeg kommer med.
Det burde du lære lidt af, Hr. Østerby Sørensen.

> ikke med ham så bare glem ham.

Tja, hvis folk vil sluge dit sludder råt, så lad dem bare. Jeg bestemmer
ikke over andre, men jeg vil da opfordre folk til ikke at sprede usandheder.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 13-09-08 09:49

Paul Østerby Sørensen wrote:
> Sådan er livet Jesper Poulsen er gud lær det først som sidst
> og diskuter ikke med ham så bare glem ham.

Han har vel lov til at have sin mening, ligesom du også har din,
og indtil videre har han da ret. Det er netop på spilsiden der
har været mange problemer med Vista, og det at lyden
bliver håndteret af CPU, og ikke lydkortet direkte er
til grin.

Det er så muligt at folk der har onboard lyd er ligeglad
med dette (da det er noget skrammel alligevel), men
jeg kunne ikke finde på at bruge Vista pga. ovenstående.

Jeg har ikke indkøbt et 4000kr's lydkort, for at min CPU
skal overtaget jobbet med lyden via software emulering.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-09-08 09:19

FT wrote:

> Du har det ikke godt hvis ikke trådene ender med at blive til
> mudderkast?

??

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 11:47

On Sun, 7 Sep 2008 10:47:26 +0200, "Brian Axelgaard"
<brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> wrote:

>"brian" <no@no.dk> skrev i meddelelsen

>Du tror ikke at det der står er 100% korrekt? Kunne det ikke være et CD så
>man kan downgrade til XP fra Vista?

ER fordi jeg betragter XP som en upgrade til Vista

Fra : Kenneth

Dato : 07-09-08 19:29

brian wrote:
> ER fordi jeg betragter XP som en upgrade til Vista

Det er det også

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-09-08 07:59

Esben skrev:

> Hvis du ringer direkte til Logitech (mener det er 3544 5517),
> så sender de formentligt en ombytning.

Det skulle jeg måske prøve. Godt nok så har jeg lige fået at vide af
advokaten, at Computerne.com ApS nu har anmeldt betalingsstandsning
til skifteretten i Århus, men inden man får sit krav gjort gældende,
kan der sikkert gå en evighed.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-09-08 01:57

Thomas G. Madsen wrote:

> Det skulle jeg måske prøve. Godt nok så har jeg lige fået at vide af

Det burde du gøre. Logitech har den bedste service jeg har oplevet. Fik
en ny PSU til mit Wingman FF fordi den gamle var blevet væk - kvit og
frit leveret med posten fra Schweitz.

Jesper Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-09-08 09:03

Jesper Poulsen skrev:

> Logitech har den bedste service jeg har oplevet.

Det er stik modsat af, hvad jeg har oplevet. Hver eneste gang, jeg
har haft behov for at ringe til dem, har jeg fået en medarbejder i
røret, som er dummere end vådt bølgepap, og denne gang har ikke
være en undtagelse.

Denne gang skulle jeg oplyse hvilket styresystem, jeg kørte med,
og hvad driveren sagde. Det er meget godt, men da jeg på et
tidspunkt i samtalen kom til at oplyse, at jeg ikke sad foran
computeren på nuværende tidspunkt, men i stedet havde det hele i
hukommelsen - for jeg har styr på, hvad driveren hedder, og hvad
den kommer med af meldinger - blev jeg afvist med beskyldninger
om at være en vanskelig kunde.

"Supporteren" ville absolut ikke gøre noget ved sagen, når jeg
ikke sad fysisk foran computeren, og ikke engang da jeg bad ham
om at komme med de spørgsmål, han havde behov for at vide.
Velsagtens fordi han så ikke kunne bede mig om at geninstallere
driveren, når jeg nu ikke sad fysisk foran computeren, for det
plejer de jo at forlange.

Problemet har intet med driver eller styresystem at gøre.
Det handler om et tastatur, som ikke længere kan lades op i
ladestationen, og som derfor er total flad for strøm. Noget som
mange andre diNovo Edge-ejere har kæmpet med, hvis man søger lidt
på Google, så jeg orker ikke at blive trækket rundt i manegen af
en hjernelam supporter fra Logitech for blot at ende med en
udtalelse om, at det nu nok bare er driver eller styresystem, den
er gal med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Leif

Dato : 05-09-08 19:51

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen

> Er der noget med at SHG er gået konkurs eller er de oppe igen?
>
> Har nogen erfaringer med køb i den sidste tid?
>
> Mvh, Leif

Vi handler ind - mest hos SHG og grafikkort hos Midtdata i morgen.
Mh, Leif

Fra : Leif

Dato : 07-09-08 19:30

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
> "Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen

> Vi handler ind - mest hos SHG og grafikkort hos Midtdata i morgen.
> Mh, Leif

Delene kom så i hus i løbet af lørdagen. men sikken en forskel:
Mødte op hos SHG og stod bare i kø og ventede en del.
Temmelig kedeligt lokale. Vi fik hvad vi kom efter og det var så det.
En forespørgsel om ikke en Vista 64 kunne købes som OEM med
bundkortet blev kommenteret med at det var noget der foregik
for år tilbage. Faktisk opdagede vi så hjemme, at det var en OEM.
(der kun må sælges med et nyt anlæg).
Der blev lige checket for div. kabler, nu vi der - ingen på den anden side
af
disken kunne fortælle det - de lå alle med bundkortet.

Hos Midtdata var der nr. system, så da det blev vores tur, betalte vi, fik
kort efter
grafikkortet, spurgte så til en ny køler til det medbragte Medion 9800XL
kort
og oplevede en service, viden og interesse i hvad vi manglede på så højt et
plan
at vi faktisk har fortrudt, vi ikke betalte den difference på delene og
handlede alt
hos dem. En rigtig positiv oplevelse. Dejligt lokale med en del udstillede
skærme
man lige kunne stå og savle over....

Mvh, Leif

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 20:48

For CRYING OUT LOUD

SHG er en net butik der ikke er interesseret i folk henvender sig i
fysisk form.

Hvad service forventer du det er ikke BILKA du går ind i når du går i
SHG
DET FORVENTES AT DU VED HVAD DU GØR OG KAN KLARE DIG SELV.

Hvis du vil have en middelmådig sælger der tror han ved hvad han taler
om så gå i merlin,

Ellers find en PC pusher der ved hvad han taler om og sælger service.
(men ja han skal leve af at give dig service så der koster mere)

Kan anbefale Roptek i esbjerg der får du hele baduljen kvalitet
service osv. men det koster.

Glem discount og kvalitet det hænger ikke sammen

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-09-08 20:32

Leif wrote:

> [...]
> var noget der foregik for år tilbage. Faktisk opdagede vi så hjemme, at
> det var en OEM. (der kun må sælges med et nyt anlæg).

OEM Windows'er må gerne sælges separat (check edbpriser.dk, der er
masser). De kan blot efter licensbetingelserne kun installeres på een
computer, og der er ikke support fra Microsoft.

--
Jesper Lund