Kan ikke skrive på en RW skive.
Fra : John

Dato : 03-09-08 08:11

Hej med jer !
Jeg ved ikke hvilken gruppe dette spørgsmål hører til,
så jeg håber I kan hjælpe her.
Jeg er kommet til at sætte flueben i "Finalise disk,
no furter writing possible" (Nero Burning Rom)
Så nu kan bruge disken mere.
Er der nogen mulighed for at "helbrede" skiven ?
Hilsen
John T.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 08:47

Hej John

Det korte svar er NEJ

Michael

Fra : J

Dato : 03-09-08 10:58

"Michael" <JADa> skrev i en meddelelse
> Hej John
>
> Det korte svar er NEJ
>
> Michael

Af to muligheder JA og NEJ vælger hr. Michael den forkerte.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-08 09:02

John skrev:

> Jeg ved ikke hvilken gruppe dette spørgsmål hører til,
> så jeg håber I kan hjælpe her.

<news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom> omhandler også software
til cd-brænding.
<http://www.usenet.dk/fundats/dk.edb.hardware.drev.cd-rom>.

> Jeg er kommet til at sætte flueben i "Finalise disk,
> no furter writing possible" (Nero Burning Rom)
> Så nu kan bruge disken mere.
> Er der nogen mulighed for at "helbrede" skiven ?

Kun ved at formatere den. Det bliver du automatisk spurgt om
i Nero, hvis du forsøger at brænde til den igen, men du kan
også bruge funktionen 'Optager' > 'Sletter genskrivelig disk'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : John

Dato : 03-09-08 20:22

> [...]
> i Nero, hvis du forsøger at brænde til den igen, men du kan
> også bruge funktionen 'Optager' > 'Sletter genskrivelig disk'.

Ja, den plejer at spørge, men denne gang vil den ikke "se" disken
så den er åbenbart defekt (efter 2 gange brug)
Det var ikke på grund af udgiften, men sporten i at
finde fejlen.
Andre af samme mærke kører fint ved brug
som Madsen beskriver.
Tak for jeres svar !!
John T.

Fra : John

Dato : 03-09-08 20:39

> [...]
> Det var ikke på grund af udgiften, men sporten i at
> finde fejlen.
> Andre af samme mærke kører fint ved brug

Prøvede at lægge skiven i Pioner afspiller og den afspillede
filmen fint, men det undrer mig at der i skærmens øverste
venstre hjørne stod "My DVD" det plejer der ikke at stå,
men jeg kan altså ikke slette skiven.
Kan man slette på en afspiller, findes det overhoved ?
John T.

Fra : Rado

Dato : 03-09-08 21:46

On Wed, 3 Sep 2008 21:39:27 +0200, "John" <Duer-ikke@mail.dk> wrote:

> [...]

Sker af og til med RW skiver. Man kan dog komme ud for at det lader
sig gøre i en anden brænder.

>Kan man slette på en afspiller, findes det overhoved ?

Nej, kun på en DVD optager.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : John

Dato : 03-09-08 22:14

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sker af og til med RW skiver. Man kan dog komme ud for at det lader
> sig gøre i en anden brænder.

> Nej, kun på en DVD optager.
>

> --
> Rado