Fimsede farver i pixma 4000
Fra : Lars & Jane

Dato : 01-09-08 20:47

Har fået fat i en pixma 4000 med kopiblæk men farverne er noget fimsebleg at
kigge på
Nogen der ved hvordan man indstiller den +- ?
Mener at have set det før i gruppen ?
Mvh Lars...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-09-08 22:24

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at kigge på
> Nogen der ved hvordan man indstiller den +- ?

Prøv først at køre en rensning af den. Gå ind under dens egenskaber og vælg
vedligeholdelse. Der kan du bl.a. rense den og udskrive kontrolmønstre.

Kurt

Fra : Martin Hughes

Dato : 02-09-08 05:00

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Prøv først at køre en rensning af den. Gå ind under dens egenskaber og
> vælg vedligeholdelse. Der kan du bl.a. rense den og udskrive

hjælper ikke noget.. Det er kopifarverne der er fejlen, prøv med et andet
kopi mærke.
Personligt har jeg ikke fundet noget kopiblæk jeg er 100% tilfreds med så
jeg har droppet det.
Der skulle dog være noget kopiblæk fra et Americansk firma der er på højde
med canons
originale, men jeg har aldrig kunne finde det.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 08:21

Martin Hughes wrote:
> hjælper ikke noget.. Det er kopifarverne der er fejlen, prøv med et
> andet kopi mærke.

Enig.

Det som www.nordic-ink.dk sælger synes jeg nu meget godt om.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 02-09-08 09:42

> Det som www.nordic-ink.dk sælger synes jeg nu meget godt om.

Dem vil jeg også godt fremhæve, jeg kan ikke se tilstrækkelig forskel på et
test fotos jeg printede med original blæk på det canon fotopapir der var
med min ip4300 og det efterfølgende med blæk fra nordic-ink til jeg kan
forsvare at købe originalt...
Vil lige sige, det har så ikke noget at sige i ip4000, men til
"chip-modellerne" har de fået en chipresetter, den er godtnok halv pebret,
med det er sgu smart, den holdes patronen lige i et par sekunder efter
ombytning, og så virker blækmåleren igen... nice

Mvh Tonni Madsen

Fra : Martin Hughes

Dato : 02-09-08 11:05

"Steen F." <-> wrote in message

> Enig.

> Det som www.nordic-ink.dk sælger synes jeg nu meget godt om.

Dem må jeg da lige prøve så Det bedste jeg har fået blæk fra er indtil
nu er:
http://www.danis.tintensparmarkt.de/

Originaler køber jeg hos www.billigmedien.de

Mvh
Martin

Fra : Martin Hughes

Dato : 02-09-08 11:17

"Martin Hughes" <martin.hughes.nospam@mail.dk> skrev

> Dem må jeg da lige prøve så Det bedste jeg har fået blæk fra er indtil
> [...]

Så nu har jeg bestilt en stribe patroner og giver lige min bedømmelse så
snart de er testet.
Skulle i forvejen printe en bunke billeder til min søns dagplejebog.

/Martin

Fra : J

Dato : 02-09-08 15:21

"Steen F." <-> skrev i en meddelelse

> Enig.

> Det som www.nordic-ink.dk sælger synes jeg nu meget godt om.

Ja, det er jo med printerfarve som med hakket kødaffald: Kvantitet frem for
kvalitet.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-09-08 17:07

"Lars & Jane" skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvordan man indstiller den +- ?
> Mener at have set det før i gruppen ?
> Mvh Lars...

Højreklik på printerikonet og vælg indstillinger - der kan du vælge
mellem manuel eller automatisk farvestyring - når du vælger manuel, så
kan du indstille alle farver m.v.

Jeg bruger følgende med blæk fra Nordic Ink på papir fra :

> Inde i printer driveren sµttes papiret til Photo Paper Plus Glossy.
> Print Quality: High.
> Color Adjustments: Manual.
> Color Balance: C: +2, M: -2, Y: -4, K: 0, I: +2. ICM slÕet til og sat
> til Photo.

Tippet er fundet her i gruppe på et tidspunkt - og jeg kan ikke se
forskel på originalblæk og dette fra Nordic Ink.

Men vær opmærksom på at papireret også har stor betydning.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-09-08 17:29

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse
> Jeg bruger følgende med blæk fra Nordic Ink på papir fra :

Ups - der skulle stå fra TPI

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 19:48

Jan Vestergaard wrote:

> Ups - der skulle stå fra TPI

Ikke for at skamrose Nordic Ink, men de har noget fotopapir i 10x15 cm,
230gram, premium high glossy. Og det er atlså helt fint fotopapir. Jeg mener
100 stk. koster 45 kr.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 03-09-08 15:45

"Steen F." <-> skrev i meddelelsen

<klip>

> Ikke for at skamrose Nordic Ink, men de har noget fotopapir i 10x15 cm,
> 230gram, premium high glossy. Og det er atlså helt fint fotopapir. Jeg
> mener 100 stk. koster 45 kr.

<klip>

Ja - 100 stk. 10x15 230gram til 45 kr.

Har du sammenlignet med Canons Photo Paper Plus Glossy 2
260gram? Det er det, jeg normalt bruger.

Jeg har svært ved at tro på, at papir til den pris er ok.

Kan du uddybe det lidt?

Tak.

Kent.

Fra : Martin Hughes

Dato : 03-09-08 05:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> på originalblæk og dette fra Nordic Ink.
>
> Men vær opmærksom på at papireret også har stor betydning.

Mange tak for info. Jeg får blækpatronerne i dag, så tester jeg med de
oplyste indstillinger.
Og jo papiret har meget stor betydning. Selv bruger jeg ofte matfotopapir,
og gerne med en
vægt over 180g - 255g og man skal også vende papiret rigtigt

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 13:56

Martin Hughes wrote:

> [...]
> matfotopapir, og gerne med en
> vægt over 180g - 255g og man skal også vende papiret rigtigt

Prøv evt. først med standard-indstillingerne. De virker okay hos mig.

Fra : Martin Hughes

Dato : 04-09-08 15:05

"Steen F." <-> wrote in message

> Prøv evt. først med standard-indstillingerne. De virker okay hos mig.

Fik blækken i dag, og jeg bøvlede lige lidt rundt med printeren. Den er ikke
så ny mere ;o(
Efter et par cleaning og Nozzel check fik jeg det til at spille, men valgte
at kører med de
indstillinger som Jan V. oplyste tidligere, da jeg synes det virkede som om
de ikke helt havde samme
kapaw, som Canon. Printede Derefter 4 Full A4 photo billeder på EveryDay
Glossy Inkjet papir 180g
og det gav et virkeligt smukt resultat, som det var canons egne. Nu vil det
så vise sig om farverne hurtigere blegner.
Jeg har før nævnt, at jeg var klar over, at der fantes et godt Americansk
kopiprodukt og det lader til det kunne være
det Nordic Inc har fået fingrene i.

Tak for Tippet, nu behøver man bestemt ikke holde sig tilbage angående
print.
Vil varmt anbefale i køber blæk hos dem, med i pakken var en gratis kuglepen
+ visitkort.

Mvh Martin

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 03-09-08 15:40

"Martin Hughes" <martin.hughes.nospam@mail.dk> skrev i meddelelsen

<klip>

>Selv bruger jeg ofte matfotopapir, og gerne med en
> vægt over 180g - 255g og man skal også vende papiret rigtigt
>
> /Martin

<klip>

Ja, ellers kommer det godt nok til at se dumt ud. Jo, jo - jeg har
prøvet det .

Kent

Fra : Tonni Madsen

Dato : 03-09-08 22:57

> Ja, ellers kommer det godt nok til at se dumt ud. Jo, jo - jeg har
> prøvet det .

Det ku sgu være rart hvis der var et mærke på bagsiden eller noget, jeg
eksperimentere ofte med forskellige typer papir når jeg finder noget rundt
om kring, og det er sgu ikke altid lige let at se hvordan det skal vende
(inden man printer, bagefter er man ikke i tvivl hvis det var forkert... )

Mvh Tonni Madsen