HP Laserjet P2014
Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 01-09-08 19:04

Hej

har en Laserjet P2014, som fra dos ikke selv printer ud når jobbet er sendt
men man skal manuelt trykke på start.

På konfigurationssiden kan jeg se at noget auto continue er off under pcl
konfigurationen det er formentlig denne der skal sættes til on.

Jeg har fundet frem til det er nogen pjl commands der skal til for at få
den sat on, men kan ikke helt dreje hvor dan det gøres fysisk og syntes ikke
det jeg har kunnet googlet har givet mig netop løsningen, dog tyder det på
noget med en commando autocont = on, men hvordan laver man scriptet og
hvordan får man printeren til at æde det.

Hilsen

Johnny

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 01-09-08 20:37

Johnny Kjeldsen used his keyboard to write :
> har en Laserjet P2014, som fra dos ikke selv printer ud når jobbet er sendt
> men man skal manuelt trykke på start.

Begynder den selv at skrive ud efter et stykke tid hvis du ikke trykker
Start?

Hvis dit DOS-program kan lave udskrift til fil i stedet for til
printer, kan du evt. prøve at udskrive til en fil med navnet "LPT1".

--
/klaus

Brug ikke din rigtige email-adresse på Usenet
- lav en falsk der slutter på ".invalid".
http://tools.ietf.org/html/rfc2606

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 01-09-08 21:32

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> Johnny Kjeldsen used his keyboard to write :
>
> Begynder den selv at skrive ud efter et stykke tid hvis du ikke trykker
> Start?

Nej det gør den ikke

> Hvis dit DOS-program kan lave udskrift til fil i stedet for til printer,
> kan du evt. prøve at udskrive til en fil med navnet "LPT1".

Det er desværre ikke muligt, eneste mulighed er at få auto continue til on

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-09-08 22:05

On Mon, 1 Sep 2008 22:32:13 +0200, "Johnny Kjeldsen"
<jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> wrote:

>Nej det gør den ikke

Gætter på det er den sidste side, der ikke udskrives. Formentlig fordi
DOS-programmet ikke får skrevet en PageFeed / NyLinie til slut.

Hvis ikke du gider rejse dig for at trykke Start på printeren, kan det
vel løses med en BAT fil der sender et PageFeed til printeren....

<mlr>

Fra : Max

Dato : 01-09-08 21:37

Hej Johnny

> har en Laserjet P2014, som fra dos ikke selv printer ud når jobbet er
> sendt men man skal manuelt trykke på start.

Hvilket DOS program drejer det sig om ?

--
Mvh Max