Virtuel USB flash-disk
Fra : Hauge

Dato : 30-08-08 15:47

Hejsa

Jeg har en mp3-afspiller der kan tage USB flash-disks, og det er jo for så
vidt smart nok. Nu har jeg brug for en dims, så jeg kan få en mappe på en pc
til at simulere sådan en USB flash..

Dvs. jeg har en mappe på min pc, hvor jeg har en masse mp3'er, og disse skal
jeg kunne "læse" fra min afspiller.. Lidt i stil med USB datalink, som man
tidligere brugte til at flytte data mellem to computere..

Jeg er klar over at jeg bare kan smide musikken over på en flash, og
afspille musikken fra den, men det er ikke det jeg har brug for, til mit
lille projekt.. Er der nogen der ved om en sådan adaptor/dims findes, så giv
lyd.

Pft.
Mvh Hauge

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-08-08 17:32

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> afspille musikken fra den, men det er ikke det jeg har brug for, til mit
> lille projekt.. Er der nogen der ved om en sådan adaptor/dims findes, så

Kan du ikke bruge en extern harddisk?
Jeg har en DVD afspiller med USB port og den fungerer fint med ekstern
harddisk.
Så slipper jeg også for at have en PC til at stå og snurre når jeg vil høre
musik eller se film.

Mvh
Benjamin

Fra : Hauge

Dato : 30-08-08 17:55

Hej
Laziter [9440] wrote:
> Kan du ikke bruge en extern harddisk?

Nej desværre. Eller rettere, den kan sagtens klare en ekstern harddisk, men
til mit projekt, kræver det jeg har adgang til de filer som afspilleren skal
afspille.

Mvh Hauge

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-08-08 18:32

> [...]
>
> Nej desværre. Eller rettere, den kan sagtens klare en ekstern harddisk,
> men til mit projekt, kræver det jeg har adgang til de filer som

Ok, ja du afslører godt nok ikke ret meget
Men hvad så med en NAS med USB tilslutning?
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397287

Så har du stadig adgang til filerne på drevet via netværket, og samtidig kan
du bruge USB delen til din mp3 afspiller.

Mvh
Benjamin