Afbryder til ekstern harddisk
Fra : henrik@asving.dk

Dato : 27-08-08 12:16

Hej

jeg har måske et latterligt spørgsmål, og er måske i forkerte gruppe.
Men sagen er den, jeg har en ekstern harddisk, hvor der ikke er
afbryder på. Jeg ved godt man kan købe en afbryder til lamper og
montere den på ledningen. Men jeg kune godt tænke mig at få en på
selve boksen!

Nogle erfaringer med dette???

NB. Jeg regnede med at den kunne sættes på ledninger der føder
harddisken, og det er en IDE harddisk.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-08-08 19:58

henrik@asving.dk wrote:
> [...]
> selve boksen!
> Nogle erfaringer med dette???
> NB. Jeg regnede med at den kunne sættes på ledninger der føder

Det absolut nemmeste vil være at købe en afbryder til 230V, og sætte den
foran strømforsyningen.
Hvis du ikke så gerne vil klippe det kabel over, kan du lave et lille
mellemled med han- og hunstik i hver ende, og afbryderen midtpå.

Det har jeg til flere af mine ting, så jeg kan slukke helt for dem.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-08-08 20:01

henrik wrote:

> [...]
> på. Jeg ved godt man kan købe en afbryder til lamper og montere den på
> ledningen. Men jeg kune godt tænke mig at få en på selve boksen!

Hvad er det for en harddisk?

3.5" skal have ekstern strømforsyning, og hvis boxen ikke (?) har en
afbryderknap (det er der nu normalt), kan man hive stikket ud eller
slukke på kontakten. Det har samme effekt.

2.5" strømforsynes alene over USB, og disse boxe kommer normalt ikke med
afbryderknap. Hiv USB kablet ud og harddisken slukker af sig selv

--
Jesper Lund