Bedre lydkort til montering i "low profile~
Fra : time_error@hotmail.c~

Dato : 26-08-08 02:47

Hej
Er der nogle der kan anbefale et godt lydkort (pris 500 - 600 kr.) der
kan monteres i en "low profile" PCI slot. Edbpriser.dk har ikke en
"low profile" søgemulighed - alternativt kunne jeg godt bruge et godt
USB lydkort, men synes ikke rigtigt udbudet er særligt stort.

Kortet skal drive et sæt Sennheiser 555 hørebøffer (i den bedre ende)
med primært mp3.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-08 10:00

time_error@hotmail.com wrote:

> "low profile" søgemulighed - alternativt kunne jeg godt bruge et godt
> USB lydkort, men synes ikke rigtigt udbudet er særligt stort.

Kig på Audiotrak.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213897

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-08 10:04

time_error@hotmail.com skrev:

>alternativt kunne jeg godt bruge et godt
>USB lydkort, men synes ikke rigtigt udbudet er særligt stort.

Jeg tror du kigger efter det de forkerte steder
http://www.aage.dk/shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=USB-lydkort

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-08 10:22

time_error@hotmail.com skrev:

>Er der nogle der kan anbefale et godt lydkort (pris 500 - 600 kr.) der
>kan monteres i en "low profile" PCI slot. Edbpriser.dk har ikke en
>"low profile" søgemulighed

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=28&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=low+profile&Equal214=&Submit.x=0&Submit.y=0&Equal345=5265&Direction347=2&Sorted347=&Direction648=2&Sorted648=&Direction1183=2&Sorted1183=&Equal349=&Direction647=2&Sorted647=

EDB prisers Low Profile søgning

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-08 12:10

Ivan V. Klattrup wrote:

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=28&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=low+profile&Equal214=&Submit.x=0&Submit.y=0&Equal345=5265&Direction347=2&Sorted347=&Direction648=2&Sorted648=&Direction1183=2&Sorted1183=&Equal349=&Direction647=2&Sorted647=
> [...]

Og dér vil jeg så anbefale Audiotrak. Audiotrak er ud af en familie af
semiprofessionelle løsninger, hvor Creative er ud af en familie af legetøj.

Jesper Poulsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-08 10:45

Jesper Poulsen skrev bl.a. følgende:

> Og dér vil jeg så anbefale Audiotrak. Audiotrak er ud af en familie af
> semiprofessionelle løsninger, hvor Creative er ud af en familie af
> legetøj.

Det var i gamle dage. I dag er det EMU der laver lydkort til Creative, og
USB 0404 er er et *hamrende* godt lydkort med highend konvertere og
preamps.

Måskee er det Creative, der ejer EMU, det ved jeg ikke noget om. Men der
står creative på..

http://www.emu.com/products/product.asp?product=15185

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-08-08 10:46

Claus Tersgov skrev bl.a. følgende:

> Måskee er det Creative, der ejer EMU, det ved jeg ikke noget om. Men
> der står creative på..

Nåh, det kunne jeg jo have læst mig til. Creative har overtaget EMU i 1993.

Claus

Fra : Kenneth

Dato : 01-09-08 00:27

Claus Tersgov wrote:
> Det var i gamle dage. I dag er det EMU der laver lydkort til
> Creative, og USB 0404 er er et *hamrende* godt lydkort med
> highend konvertere og preamps.

Jeg er også tilfreds med min Creative kort
som sådan. (Audigy 4 Pro)

Drivere og software har de dog aldrig være vildt
gode til og endda blevet meget ringe til det her på
det sidste efter min mening.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-09-08 12:48

Kenneth wrote:
> [...]

Creative er stadig legetøj. Ingen semiprof med respekt for sig selv vil
anvende Creative. Men Claus ved jo alting bedre end alle andre.

> Jeg er også tilfreds med min Creative kort
> som sådan. (Audigy 4 Pro)

Det er også legetøj.

Jeg har selv både et lydkort og et sæt højttalere fra Creative, men det
bliver ikke brugt til andet end gaming (legetøj). Jeg kunne aldrig
drømme om at sende lyden ind til anlægget.

Jesper Poulsen

Fra : time_error@hotmail.c~

Dato : 26-08-08 04:01

On 26 Aug., 11:22, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=28&Parent=2&Sort....
>
> EDB prisers Low Profile søgning
>
> --
> Ivan V. Klattruphttp://klattrup.dk

Hehe, jeg kan se på det hele at mine søge-evner ikke er så gode. Jeg
takker