Firewire kort i enhedshåndtering
Fra : TDN

Dato : 24-08-08 11:58

Jeg har fået problemer med at få Pinnacle til at finde mit DV camera. Jeg er
kommet i tvivl om mit Firewire kort overhovedet er aktivt. Jeg kan ikke
finde noget i enhedshåndtering der hedder noget med Firewire eller IEEE
1394. Jeg bruger Vista og har prøvet Firewire indgangen både foran og bagpå
PC'en uden held.
Under hvilken kategori i enhedshåndtering skal jeg finde Firewirekortet og
hvad bør det hedde, hvis det ikke hedder noget med Firewire eller IEEE 1394.
Kan det det være deaktiveret i BIOS hvis det er integreret på bundkortet?

På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-08-08 08:11

On Sun, 24 Aug 2008 12:58:27 +0200, "TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>1394. Jeg bruger Vista og har prøvet Firewire indgangen både foran og bagpå

Kender intet til Vista, men dit firewire kort burde helt bestemt
figurere i enhedshåndtering som Firewire / 1394 enhed...

> [...]
>Kan det det være deaktiveret i BIOS hvis det er integreret på bundkortet?

BIOS er et godt bud. Genstart maskinen og tryk DEL knappen ned under
opstarten.

Et-eller-andet sted i BIOS opsætning ligger dit firewirekort.

<mlr>

Fra : Rado

Dato : 25-08-08 15:33

wrote:

>Under hvilken kategori i enhedshåndtering skal jeg finde Firewirekortet og
>hvad bør det hedde,

Mit (onboard) ligger under kategorien IEEE 1394 Bus Host Controllers.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.