SCSI kort der kan bootes fra?
Fra : JBJ

Dato : 23-08-08 04:53

Hejsa, jeg skal bruge et SCSI kort der kan bootes fra og det skal være med
50 pin IDC internt.

Nogen der har et forslag til hvad jeg skal lede efter?

Hvad hedder den feature der viser at der kan bootes fra kortet?

Har før i tiden brugt Adaptec 2940UW, men ser ikke ud til de sælges mere og
dem der er kommet som erstatning koster over 2000 kr.

Så jeg skal bare bruge et billigt et som der kan bootes fra:)

JBJ

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 23-08-08 09:07

JBJ wrote:
> Hvad hedder den feature der viser at der kan bootes fra kortet?

Jeg tror at det magiske ord er "BIOS", altså at der ligger en ROM
med BIOS extensions på kortet til at boote fra SCSI drev.

På nogle kort sparer man BIOS'en, fx hvis kortet kun skal bruges
til skanner eller tapedrev.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 23-08-08 09:22

Mogens Kjaer wrote:

> Jeg tror at det magiske ord er "BIOS", altså at der ligger en ROM
> med BIOS extensions på kortet til at boote fra SCSI drev.

Hvad med:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=438222&searchArea=&Soegeord=

Den har bios:

http://www.adaptec.com/en-US/support/scsi/2930/AHA-2930U/

Se under product specifications.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : JBJ

Dato : 23-08-08 20:26

"Mogens Kjaer" <mk@lemo.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med:

> [...]

Desværre lidt for krydret pris:) Behøver ikke at være adaptec skal bare
kunne boote en SCSI HDD:)

JBJ

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-08-08 09:32

JBJ wrote:
> [...]
> og dem der er kommet som erstatning koster over 2000 kr.
> Så jeg skal bare bruge et billigt et som der kan bootes fra:)

Jeg har et 2940UW liggende.
100+porto?

Der kan godt følge et kabel med.

Fra : JBJ

Dato : 23-08-08 19:27

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:g8ohud$1c79$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg har et 2940UW liggende.
> 100+porto?
>
> Der kan godt følge et kabel med.

Hej Jens, er det testet og fungerer 100%?

JBJ

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-08-08 19:27

JBJ wrote:
> "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev

> Hej Jens, er det testet og fungerer 100%?

Jeg har ikke nogen disk at teste det med, men boot fra CD virkede fint
sidst jeg brugte det.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-08-08 19:15

JBJ wrote:

> Nogen der har et forslag til hvad jeg skal lede efter?
> Har før i tiden brugt Adaptec 2940UW, men ser ikke ud til de sælges mere og

De findes som brugt i store mængder og til en fornuftigt pris.

Jesper Poulsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-08-08 15:33

JBJ <thunder@spoergmig.invalid> wrote:

> Har før i tiden brugt Adaptec 2940UW, men ser ikke ud til de sælges
> mere og dem der er kommet som erstatning koster over 2000 kr.

Jeg har et Adaptec 2940 UW liggende..
Hvis du er interesseret..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : JBJ

Dato : 31-08-08 10:30

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> og dem der er kommet som erstatning koster over 2000 kr.
>
> Så jeg skal bare bruge et billigt et som der kan bootes fra:)

Jeg har opgivet det, men hvis der er nogen der skulle være interesseret i
et par SCSI SCA80 HDD's på henholdsvis 9.1 og 18.2GB så sig til. Adapteren
til at lave dem om til 50 pin kabel koster 103 kr. hos Proshop og den til
68 pin kabel 102 kr.

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=99953

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=99952

JBJ