ComX TV - har andre oplevet problemer med ~
Fra : Allan Kristensen

Dato : 08-09-08 06:03

Hej NG,

Jeg er triple-play kunde hos ComX , og er meget tilfreds med deres
produkter og deres service.

I længere tid har jeg haft den udfordring at mit "gamle" billedrørs
TV, et Panasonic Quintrix 32-tommer 100Hz, har problemer med at finde
det rigtige format til nogle af kanalerne.

Og det er her det bliver meget specielt, for det virker nemlig fint på
fx DR1 og TV2 (som scaler fint til fx 16:9, eller Wide som mit TV
kalder det), mens fx DR2 og TV2 Zulu ikke opfatter at der skal scales,
og dermed forbliver i 4:3.

Jeg har naturligvis snakket med ComX om problemet, og de har været
utrolig hjælpsomme og har prøvet mange forskellige ting, og faktisk er
der på DR2 nu sket det at i stedet for at have sorte bjælker hele
vejen rundt (og altså stadig have det rigtige bredde-højde forhold) er
der kun bjælker i siderne, så billedet er blevet "hevet" i top og
bund.

Nu er ComX og jeg nået til et punkt hvor de kan sende en mand ud til
mig med sit eget TV, og hvis det virker fint på dette TV, skal jeg
betale regningen for besøget. Egentlig er det ikke så mange penge
(måske 600-700 kr.), men det løser jo ingenting for mig, hvis det TV
han har med løser opgaven på en anden måde end mit Panasonic gør.

Jeg har ind til videre kun haft mulighed for at checke hos to andre i
min andelsforening, og den ene har samme problem, og den anden har
ikke auto-scale (eller hvad den slags hedder) på sit TV.

Min tanke er så her: det skulle da være sært at jeg er den eneste der
har oplevet dette problem?! Har du, eller kender du nogen der har
ComX, og kan nikke genkendende til ovenståenede vil jeg rigtig gerne
høre om det.

Takker =)

Fra : Ole C

Dato : 08-09-08 13:07

Allan Kristensen skrev blandt andet:

> [...]
> TV, et Panasonic Quintrix 32-tommer 100Hz, har problemer med at finde
> det rigtige format til nogle af kanalerne.

(klip)

Du vil nok have større muligheder for et kvalificeret svar i gruppen
dk.teknik.tv+video

--
vh
Ole C

Fra : Allan Kristensen

Dato : 09-09-08 04:49

> Du vil nok have større muligheder for et kvalificeret svar i gruppen
> dk.teknik.tv+video
>
> --
> vh
> Ole C