Manglende SMTP-server
Fra : Kim

Dato : 21-08-08 16:18

Hej

Min mor er lige flyttet og har også fået ny internet udbyder. Men desværre
har denne ikke en
SMTP-server. (Jeg troede egentlig at de som minium skulle stille en sådan
til rådighed).

Findes der nogen der gratis stiller en SMTP-server til rådighed, uden
'reklamer' og som
ikke er så bøvlet som løsningen med G-mail som jeg itv. har lavet.
Den skriver nemlig følgende i FRA-feltet:

mor@gmail.com på vegene af mor@vores-eget-domaine.dk

Jeg ville helst have der bare stod mor@vores-eget-domaine.dk

-Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-08 16:31

On Thu, 21 Aug 2008 17:18:26 +0200, "Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk>
wrote:

>Min mor er lige flyttet og har også fået ny internet udbyder. Men desværre
>har denne ikke en SMTP-server.

Er du helt sikker på der ikke gemmer sig en SMTP-server et sted - Hvad
er det for en udbyder hun har ?

<mlr>

Fra : Kim

Dato : 21-08-08 16:51

"Michael Rasmussen" skrev i meddelelsen

> Er du helt sikker på der ikke gemmer sig en SMTP-server et sted - Hvad
> er det for en udbyder hun har ?
>
> <mlr>

Hej

Det er Profiber som er udbyder, det burde jeg jo havde skrevet i første
omgang. Da jeg kontaktede dem fik jeg oplyst at ikke har en SMTP-
server, men at jeg jo kunne oprette en Gmail med IMAP, så hun kunne
sende mail igen.

-Kim

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-08-08 17:21

"Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk> skrev :

> [...]
>omgang. Da jeg kontaktede dem fik jeg oplyst at ikke har en SMTP-
>server, men at jeg jo kunne oprette en Gmail med IMAP, så hun kunne

De skriver da ellers, at det er muligt for en tier om måneden.

http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=123 og så
http://www.profiber.tmnetworks.dk/order.php?prod_id=1

Der må da være en smtpserver, så man ikke kun skal sende webmail.
De nævener da, at Outlook kan bruges.
--
Kerim

Fra : Kim

Dato : 21-08-08 17:37

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> De skriver da ellers, at det er muligt for en tier om måneden.

Ja, det har jeg også læst. Men det var for at sparre den 10'er
jeg spurgte. For det er jo i forbindelse med oprettelse af en
mail-konto. Mail-konto har vi selv i forbindelse med vores eget
domaine. Men det kan godt se ud til at jeg må overtale hende
til at ofrer en 10'er mere hver måned.

Så foreløbig tak for indput.

-Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-08 18:14

Kim skrev:

> mail-konto. Mail-konto har vi selv i forbindelse med vores eget
> domaine.

Er der ikke en server tilknyttet? Hvilken udbyder har I?

--
Bertel

Fra : Kim

Dato : 21-08-08 19:29

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Er der ikke en server tilknyttet? Hvilken udbyder har I?

Hej Bertel

Som tidliger skrevet er det Profiber min moder har som udbyder.
De tager som nævnt tidligere 10 kr for adgangen til SMTP-server.

Vores domaine hostes af i123.dk, men del har jo ikke noget
med sagen at gøre.

-Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-08 19:56

Kim skrev:

> Vores domaine hostes af i123.dk, men del har jo ikke noget
> med sagen at gøre.

Jo, for de har sandsynligvis en mailserver som I kan benytte.

--
Bertel

Fra : Kim

Dato : 21-08-08 20:16

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelse

> Jo, for de har sandsynligvis en mailserver som I kan benytte.

Det tror jeg nu ikke - i forbindelse med oprettelsen af domainet fik jeg
en mail med diverse koder og der skriver de at jeg skal bruge den jeg
bruger via min internet opkobling.
Det er jo så ikke muligt når man har Profiber, som min moder.

-Kim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-08-08 22:02

"Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk> wrote in

> [...]
> De tager som nævnt tidligere 10 kr for adgangen til SMTP-server.
>
> Vores domaine hostes af i123.dk, men del har jo ikke noget

Jeg har i ca 7 år haft min mailservice hosted hos fastmail.fm/imap.cc - de
er superstabile og jeg er godt tilfreds.

De tilbyder bl.a. et abonnement hvor man også får SMTP for et engangsgebyr
på 15USD. Så kan i jo lade være med at benytte kontoen til andet end det?
Dog skal i sørge for at logge på mindst hver 3. måned, ellers lukker de
kontoen pga. inaktivitet.

Der er nogle begrænsninger på mængden af MB man må sende via deres SMTP
server per måned som i selvfølgelig lige skal tjekke om i kan leve med -
det er "Member"-abonnementet i bør kigge på:
http://imap.cc/pages/fastmail/docs/pricingtbl.html

Hvis i beslutter jer for at det er vejen frem - så må i meget gerne klikke
på dette link da jeg så får lidt bonus for at finde en ny kunde
http://www.imap.cc/mail/?STKI=112753

Murphys lov gælder selvfølgelig stadig og intet er ufejlbarligt:
Jeg har to gange oplevet nedbrud (uden datatab). Den første gang var 11.
september i 2001 da tårnene i New York styrtede sammen. Der var lige nogle
ret væsentlige netforbindelser i bygningerne som forsvandt sammen med
bygningerne - fastmails servere stod dengang i en af nabobygningerne. Der
gik 6 timer så var alt tilgængeligt igen.

Anden gang var der 3 diske i et RAID-setup der stod af næsten samtidig -
først stod 2 af og de gik i gang med genopbygge arrayet, servicen var på
det tidspunkt som normalt. Den 3. disk stod af mens systemet var ved at
gendanne data - derefter tog de systemet offline i nogle timer mens de fik
gendannet data og efterhånden som folks konti var gendannet blev de gjort
tilgængelige igen. Deres SMTP kørte uforstyrret, det var indgående post og
gamle mails jeg måtte vente på at kunne læse.

Venlig hilsen
Flemming

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-08 17:50

On Thu, 21 Aug 2008 17:51:15 +0200, "Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>omgang. Da jeg kontaktede dem fik jeg oplyst at ikke har en SMTP-
>server, men at jeg jo kunne oprette en Gmail med IMAP, så hun kunne

Gætter på du kan anvende smtp.profiber.dk - Der ligger i hvert fald en
server, der svarer velvilligt på ping

<mlr>

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-08-08 18:51

Michael Rasmussen skrev:

> Gætter på du kan anvende smtp.profiber.dk - Der ligger i hvert fald en
> server, der svarer velvilligt på ping

Det er da verdensklasseservice at få at vide de ikke har nogen så.

--
Niels

Fra : Karsten Andersen

Dato : 24-08-08 06:55

Thu, 21 Aug 2008 18:49:59 +0200, skrev Michael Rasmussen, på 12
linier, i <s27ra4p4gr4im61j3u3l1120i6fb2i8uci@4ax.com>, :

Men kan ikke bruge den.
dur ikke fra Profiber Horsens

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-08-08 07:51

Karsten Andersen skriver:

> Men kan ikke bruge den.
> dur ikke fra Profiber Horsens

Heller ikke, hvis man betaler de 10 kr/md?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-08-08 11:23

Sun, 24 Aug 2008 08:51:00 +0200, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 13
linier, i <48B104D4.3E2BC471@du.kan.finde.den>, :

>Karsten Andersen skriver:

>Heller ikke, hvis man betaler de 10 kr/md?

Så er det mail.profibermail.dk man bruger.
Og til den skal du have en bruger adgang

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-08-08 12:00

On Sun, 24 Aug 2008 07:54:41 +0200, Karsten Andersen
<jyden_news@bitmanmail.dk> wrote:

>Men kan ikke bruge den.
>dur ikke fra Profiber Horsens

Der ligger en alternativ server på smtp.profibermail.dk - De har ikke
samme ip-adresse, så det må være forskellige servere...

Du kan også forsøge at køre krypteret SSL-forbindelse på port 465 i
stedet for den sædvanlige uden kryptering på port 25...

Men finder du ikke et hul, så kan de 10 kroner om måneden nok ikke
vælte dit budget

<mlr>

Fra : N_B_DK

Dato : 24-08-08 18:20

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> wrote in message

> Der ligger en alternativ server på smtp.profibermail.dk - De har ikke
> samme ip-adresse, så det må være forskellige servere...

Nej de kan sagtens pege på den samme internt, men det er næppe ret
sandsynligt.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 30-08-08 22:48

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> Gætter på du kan anvende smtp.profiber.dk - Der ligger i hvert fald en
> server, der svarer velvilligt på ping
>
> <mlr>
Jeg bruger: smtp.profibermail.dk i 7100 Vejle.
/KE Kofod.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-09-08 13:21

Sat, 30 Aug 2008 23:47:42 +0200, skrev KE Kofod / 7100, på 19 linier,
i <48b9c004$0$90276$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Jeg bruger: smtp.profibermail.dk i 7100 Vejle.
>/KE Kofod.

Uden brugernavn og password?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : N_B_DK

Dato : 24-08-08 18:17

"Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk> wrote in message
> Det er Profiber som er udbyder,

Det lugter af et proffesionelt produkt, og der ønsker de fleste sikkert
at have deres egen mail server. (alt andet ville undre mig)

Fra : Kim

Dato : 24-08-08 18:37

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Det lugter af et proffesionelt produkt, og der ønsker de fleste sikkert at
> have deres egen mail server. (alt andet ville undre mig)

Pruduktet udbydes i samarbejde med EnergiMidt når de aligevel skal
lægge elkablet ind. Så det er også for 'anmendelige mennesker'-

-Kim

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-08-08 22:13

On Sun, 24 Aug 2008 19:36:43 +0200, "Kim" <kiminfarum@FJERNESyahoo.dk>
wrote:

>Pruduktet udbydes i samarbejde med EnergiMidt når de aligevel skal
>lægge elkablet ind. Så det er også for 'anmendelige mennesker'-

Ok. Hvis EnergiMidt er involveret, så er smtp.em1.dk også en
mulighed..

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-08-08 14:22

On 21 Aug., 21:15, "Kim" <kiminfa...@FJERNESyahoo.dk> wrote:

> [...]
> bruger via min internet opkobling.
> Det er jo så ikke muligt når man har Profiber, som min moder.

http://i123.dk/support.php?k=2&q=13

For at kunne benytte SMTP server fra dit webhotel er det nødvendigt at
der logges ind på denne for at sende, dette gøres på følgende måde.
(Dette er ikke nødvendigt hvis du bruger din Internet udbyders SMTP
server).

Indtast www.ditdomæne.dk i feltet "Server til udgående post".