ISP som ikke går ned samtidigt med Cybe
Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 11:56

Efter at Cybershitty har præsteret at have sat mig internet og
telefonmæssigt ud af spillet i godt 2 dage, så har jeg besluttet ikke at
lade mig være afhængigt af det skodfirma i fremtiden.

Derfor: Kan man være sikker på at eks. 3's mobile løsning og/eller
Fiberbredbaand vil køre næste gang Cybershitty er nede? 3 tiltaler mig
lidt, idet jeg så ovenikøbet får en mobilitet når jeg er på farten i DK,
men selv om signalet er luftbåret, dykker den vel ned i nogle kabler et
sted, og kan vel derfor principielt risikere at slukke samtidigt med
Cybershitty's linjer?

Skal lige præcisere at Cybershittys linje bibeholdes, idet den er
gratis, og derved kan jeg forhåbentlig skabe den driftsikkerhed
æggehovederne ikke kan levere.

Fra : Sune

Dato : 20-08-08 12:11

On Wed, 20 Aug 2008 12:55:37 +0200, Rainman <rainman@rainman.com> wrote:

>Skal lige præcisere at Cybershittys linje bibeholdes, idet den er
>gratis, og derved kan jeg forhåbentlig skabe den driftsikkerhed
>æggehovederne ikke kan levere.

Den er gratis?
Og du brokker dig?

Håber at du finder en løsning på dit problem.

Mvh
Sune

Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 13:05

Sune wrote:

> Den er gratis?
> Og du brokker dig?
>
> Håber at du finder en løsning på dit problem.
>
> Mvh
> Sune
Gider du ikke godt klappe i med dine tåbelige betragtninger. Jeg driver
en erhvervsvirksomhed og har ikke råd til at blive sat ud af spillet i
flere dage. Prøv lige at læs hvad jeg skrev, men har du ikke noget
konstruktivt at bindrage med andet end dit sædvanlige sludder, så spar
dit krudt til andre tråde.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-08 13:24

Rainman skrev:

> Gider du ikke godt klappe i med dine tåbelige betragtninger.

Du har selv lagt niveauet med "Cybershitty".

Som man råber i skoven, får man svar.

--
Bertel

Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 13:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Du har selv lagt niveauet med "Cybershitty".
>
> Som man råber i skoven, får man svar.

Tja, jeg mener nu det er særdeles o.k. betegnelse for pågældende firmas
"service". Dette har jeg oplevet det sidste halve år:

1) Nævnte 2 dages nedetid på på internet og ip-telefoni i indeværende uge
2) 4 mdr's nedetid på newsserver i foråret
3) I forbindelse med skift til ip-telefoni formåede de at smide 3
ansøgningsblanketter ved skift af telefoni væk, så først i 4. forsøg og
dermed 4 mdr. forsinket lykkedes det. Dernæst fuckede de aftalen op,
således at fakturaer blev sendt til os privat hvor det var aftalt at det
skulle omkring firmaet i.f.b.m. bruttolønstræk. Og for at gøre historien
fuldstændig lykkedes det ovenikøbet at skabe kaos omkring returneringen
af den gamle router, således at vi blev faktureret for den selv om den
var leveret korrekt tilbage (sidstnævnte lykkedes det dog for dem at
finde ud af).
4) I forbindelse med køb af ny bærbar havde jeg et masse hyr med at
trådløst internet ikke virkede. Teknisk support afviste problemer med
pågældende router og Vista, men jeg har netop konstateret at den
trådløse funktionalitet nu kører perfekt ved at sætte en WRT54G op som
AP og undgå at bruge CC's trådløse router.

Men sådan noget er nok en selvfølgelighed for dig. Og hvis man tidligere
har boet i Ydre Mongoliet eller Timbuktu var det nok også noget man
ville forvente, men jeg må sige at en sådan uduelighed i et relativt
civiliseret land i år 2008 er lidt mageløst.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-08 13:50

Rainman skrev:

> Tja, jeg mener nu det er særdeles o.k. betegnelse for pågældende firmas
> "service".

Og Sune mener at hans svar er passende til dig.

--
Bertel

Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 14:14

Bertel Lund Hansen wrote:

> Og Sune mener at hans svar er passende til dig.

Bertel, du burde nok tage Sune i hånden og gå over og lufte dine/jeres
politiske holdninger i dk.politik. Der er ingen af jer der har svaret
bare tilnærmelsevist på det jeg spurgte om, og bliver I fornærmede på
Cybershittys vegne, så fred være med det. Men lad venligst være at
spilde nogens tid på bare at ævle løs i en tråd om noget der intet har
med emnet at gøre.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-08 15:37

Rainman skrev:

> politiske holdninger i dk.politik. Der er ingen af jer der har svaret
> bare tilnærmelsevist på det jeg spurgte om

Det er da egentlig også underligt. Det er jo almindeligt kendt
præcis hvordan udbydernes kabler er ført i jorden, og alle og
enhver ved jo nøjagtig hvilke indbyrdes aftaler de har om brugen
af hinandens kabler og fiber.

Ja, jeg kan godt se at det er for dårligt vi ikke har delt den
viden med dig - men forresten talt: Som Rainman burde det da være
dig der vidste mest?

--
Bertel

Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 16:09

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> præcis hvordan udbydernes kabler er ført i jorden, og alle og
> enhver ved jo nøjagtig hvilke indbyrdes aftaler de har om brugen

Det forholder sig sådan at der ofte er nogle videnspersoner i disse fora
som ved en hel del om emnet som ikke er almindelige mennesker som eks.
dig forundt. Derfor er det jo at man spørger i et ekspertforum for at
høre eksperternes viden. Men så må man jo selvfølgelig også acceptere at
der er nogle lopper der gør, og så filtere de værste vildskud fra.

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 20-08-08 18:34

On Wed, 20 Aug 2008 18:09:06 +0200, Rainman wrote:

> [...]
> høre eksperternes viden. Men så må man jo selvfølgelig også acceptere at
> der er nogle lopper der gør, og så filtere de værste vildskud fra.

Detaljer om netværksopbygning er fortrolige oplysninger, så folk der
"vifter" med dem herinde risikerer at få problemer med
arbejdsgiver/samarbejdsparter. Jeg ved f.eks. en del om emnet, men jeg kan
desværre ikke dele oplysningerne med dig.

Uafhængige forbindelser kan kun etableres, hvis det er samme leverandør,
der leverer begge forbindelser, da de har adgang til alle informationer
omkring eget net. Det har bare en tendens til at blive en dyr fornøjelse.

Hvis du vil lave noget, der er så uafhængigt som muligt med
"husmandsforbindelser", så burde en DSL forbindelse sammen med en
fiberforbindelse fra dit lokale elselskab være et godt bud. Fiberen fra
elselskabet er gravet ned fornyligt, og må forventes at være rimeligt
uafhængig af TDCs kobber. Elselskaberne har også deres egne udstyrsrum, så
de er uafhængige af TDC her også. Mht. udveksling af trafik med
omverdenen så må det forventes, at det sker i et redudant setup, da
nedbrud her jo ville ramme alle kunder. Dvs. at du burde være rimeligt
sikret mod at enkeltfejl lægger begge dine forbindelser ned, da de ikke
burde overlappe i den ikke-redundante del af nettet.

Et alternativ kunne være Skyline fra Elro. Deres fibernet leveres af
Globalconnect, som også leverer til mange andre udbydere i Danmark, så her
lider de af mange af de førnævnte problemer med, at fiber er en vare, der
handles mellem selskaber, og der ofte samgraves. De har imidlertid også et
samarbejde med Ceragon, der producerer radiokæder, så det må forventes, at
"den tynde del" af netværket baseres på trådløs transmission. Det betyder,
at der burde være gode chancer for at en lokal fiberfejl i dit område ikke
betyder udfald på deres netværk i lokalområdet. Det kommer dog an på,
præcis hvor de forbinder netværket til fibernettet, hvilket heller ikke er
offentlig information.

Generelt tror jeg det kan give god mening at kigge efter en udbyder, der
anvender radiokæder i deres transmissionsnetværk. Du kan tage et kig i
frekvensregistret hos IT og Telestyrelsen, hvis du vil se, hvem det kunne
være.

Alt i alt kan der ikke gives nogle garantier ud fra det ovenstående, men
der er ihvertfald nogle ideer til, hvad du kunne kigge efter.

--
JÅH
- der arbejder for Sonofon | Cybercity, men her udtaler sig udelukkende på

Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 18:47

Jens Åge Holm wrote:

> Alt i alt kan der ikke gives nogle garantier ud fra det ovenstående, men
> der er ihvertfald nogle ideer til, hvad du kunne kigge efter.

Tak Jens Åge! Det var da et kompetent svar, og som gav mig noget konkret
at arbejde videre med

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-08 18:42

Rainman skrev:

> høre eksperternes viden. Men så må man jo selvfølgelig også acceptere at
> der er nogle lopper der gør, og så filtere de værste vildskud fra.

Firmaernes aftaler er hemmelige, og selv om de ikke var, er der
næppe nogen der kan overskue om der findes et internetfirma som
overhovedet ikke deler kredsløb med CyberCity.

Vov!

--
Bertel

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-08-08 12:57

Rainman har bragt dette til verden:

> Tja, jeg mener nu det er særdeles o.k. betegnelse for pågældende firmas
> "service". Dette har jeg oplevet det sidste halve år:

Hvilken service kan man forlange på noget der er gratis?

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Rainman

Dato : 22-08-08 14:08

Mr.Larsen wrote:
> Rainman har bragt dette til verden:

> Hvilken service kan man forlange på noget der er gratis?

Linjen er for mig gratis, men selvfølgelig er det ikke noget Cybershitty
stiller gratis til rådighed. En eller anden betaler jo prisen - jeg har
bare fornøjelsen at kunne bruge den uden beregning. Er det meget svært
for dig at fatte?

Det er for mig ufatteligt at der et hylekor i disse fora som åbenbart
ser det som deres helligste mål at forsøge at beskytte ISP'ernes gøren
og laden. Ja man får efterhånden det indtryk at en del af disse personer
er på lønningslisten hos ISP'erne på den ene eller anden måde.

Stadig undrer det mig såre at ingen fra hylekoret bare tilnærmelsesvist
har anerkendt det faktum at man bare ikke kan tilbyde en service i 2008
hvor man lukker for kontakten i flere dage. I har åbenbart aldrig
oplevet noget lignende, for så ville I næppe sige som I gør.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-08-08 14:17

Rainman:

> [...]
> fornøjelsen at kunne bruge den uden beregning. Er det meget svært for dig at

Slet ikke, men man bruger ikke en alm. forbrugslinie til erhverv, køb
dog det rigtige produkt.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-08-08 15:22

Rainman <rainman@rainman.com> writes:

> [...]
>og laden. Ja man får efterhånden det indtryk at en del af disse personer
>er på lønningslisten hos ISP'erne på den ene eller anden måde.

Vi er i hvert fald en del med insider-viden fra branchen, og vi
véd, hvad tingene koster, og hvad der (ikke) kan lade sig gøre.

Selv har jeg været 8 år i branchen, men det er nu over fem år
siden, jeg var på lønningslisten hos en ISP.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 22-08-08 16:32

On 2008-08-22, Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Selv har jeg været 8 år i branchen, men det er nu over fem år
> siden, jeg var på lønningslisten hos en ISP.

Man skal da også være mere end almindeligt naiv, hvis man skal tro at en
bunke mudderkastning herinde ændrer ret meget på tjenesteudbuddet.

--
Andreas

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-08-08 11:58

Rainman wrote:
> [...]
> hvor man lukker for kontakten i flere dage. I har åbenbart aldrig
> oplevet noget lignende, for så ville I næppe sige som I gør.

Nej, ikke lige flere dage, men min TDC KabelTV forbindelse var nede i
10-12 timer engang for 1½-2 år siden, (Kabelbrud på et fiberkabel et
sted.) derefter begyndte jeg så at se mig om efter noget andet, valget
endte på Cybercity, som ikke har haft noget nedbrud i de snart 2 år jeg
har været kunde der.

Nedbrud er her perioder uden net, som jeg har opdaget. Og da jeg bruger
min internet forbindelse MEGET, så vil jeg påstå, at den nok har en
oppetid på 90-95%. Det er stort set kun når jeg sover, jeg ikke på en
eller anden måde benytter mig af den. (Har blandt andet IP telefoni)

Jeg har været CC kunde tidligere, hvor produktet var lige så stabilt,
lige fra deres flatrate Dial-up for mange år siden, til de tidlige ADSL
forbindelse (Dog først efter udstyret hed Cisco 677), og har ALDRIG
oplevet et nedbrud af længere varighed. (Vi taler her maks et par
minutters udfald)

- Chano Andersen

Fra : Sune

Dato : 20-08-08 15:29

On Wed, 20 Aug 2008 14:05:26 +0200, Rainman <rainman@rainman.com> wrote:

>Gider du ikke godt klappe i med dine tåbelige betragtninger.

Gider du ikke at holde dig væk fra usenet hvis du ikke kan klare mosten?

Mit indlæg var halvt "tak for kampen i den anden tråd" og en halv
morsomhed.

Hvis din smertetærskel ikke er højere vil jeg håbe at din netforbindelse
til usenet bliver kappet for evigt.

Eller blot at du holder dig væk herfra på grund af alle de tåbelige
mennesker der ikke synes at det er synd for dig og ikke vil give dig
ret.

Mvh
Sune

Fra : N_B_DK

Dato : 20-08-08 20:42

"Rainman" <rainman@rainman.com> wrote in message

> [...]
> ikke noget konstruktivt at bindrage med andet end dit sædvanlige
> sludder, så spar dit krudt til andre tråde.

LOL, du er da en klaphat at høre på.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-08-08 20:44

Rainman wrote:
> [...]
> flere dage. Prøv lige at læs hvad jeg skrev, men har du ikke noget
> konstruktivt at bindrage med andet end dit sædvanlige sludder, så spar

Så køb dog en erhvervsforbindelse med en SLA der passer til hvad du kan
tåle forbindelsen er nede, og få indskrevet i SLA'en, at udbyderen skal
kompensere for hvert minut forbindelsen er nede.

Det burde nok være muligt at få en sådan aftale forhandlet på plads, men
du kommer naturligvis til at betale mere, end du gør for en privat
forbindelse.

Hvis man vælger at spare penge, så er det ofte på service niveauet der
spares, og privat forbindelserne har på ingen måde samme prioritet som
erhvervsforbindelser.

Så vidt jeg husker, er der i Cybercitys erhversabonnement indehold 3
timers fejlretning (Hvilket betyder at fejlretning påbegyndes inden for
3 timer i normal arbejdstid), og andre goder, men det fortæller de mere
om på deres hjemmeside.

TDC har lignende forbindelser, og det samme er jeg sikker på du kan
finde hos andre udbydere.

Det er et spørgsmål om du er villig til at betale for at holde din
virksomhed i luften.

Det ideelle for dig ville vel være to uafhængige fiberforbindelser, med
alternativ fremføring, og en SLA der garantere fejlretning påbegyndes
inden for en time. Det kan mange udbydere levere, spørgsmålet er bare om
du vil betale.

Du kan sikkert også få 2 ADSL linier med alternative fremføringer, hvis
du hellere vil det, og sikkert også fra to forskellige udbydere. Men
igen, vil du betale prisen?

- Chano Andersen.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-08-08 12:56

Rainman frembragte:

> Gider du ikke godt klappe i med dine tåbelige betragtninger.

Du startede selv.

> Jeg driver en
> erhvervsvirksomhed og har ikke råd til at blive sat ud af spillet i flere
> dage.

Hvor klogt er det at basere erhverv på en gratis forbindelse, køb dog
et produkt der er beregnet til erhverv.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-08-08 12:33

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse

> Derfor: Kan man være sikker på at eks. 3's mobile løsning og/eller
> Fiberbredbaand vil køre næste gang Cybershitty er nede?

Det eneste du kan være sikker på, er at du ikke kan være sikker uanset hvad
du vælger.

Fra : Rainman

Dato : 20-08-08 13:09

Allan Soerensen wrote:
> "Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse
>
> Det eneste du kan være sikker på, er at du ikke kan være sikker uanset hvad
> du vælger.

Jeg er godt klar over at der ikke kan findes en 100% sikker løsning, men
måske der var een i dette forum som besad en teknisk kvalificeret
indsigt som gjorde at vedkommende kunne sige at eks. 3 har et netværk
der er fysisk adskilt fra TDC/Cybershitty. Således at jeg ved at have
dette par ISP'er ville være godt sikret mod den ekstremt uheldige
oplevelse jeg og mange andre har haft på det sidste med Cybershitty.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-08-08 13:54

On 2008-08-20, Rainman <rainman@rainman.com> wrote:

> [...]
> indsigt som gjorde at vedkommende kunne sige at eks. 3 har et netværk
> der er fysisk adskilt fra TDC/Cybershitty.

Det tør jeg godt love dig at det *ikke* er.

--
Andreas

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-08-08 15:45

On Wed, 20 Aug 2008 14:09:03 +0200, Rainman <rainman@rainman.com>
wrote:

> [...]
>indsigt som gjorde at vedkommende kunne sige at eks. 3 har et netværk
>der er fysisk adskilt fra TDC/Cybershitty. Således at jeg ved at have

Har du overvejet det jeg skrev? En FWA via Cirque?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-08-08 13:59

> [...]
> og derved kan jeg forhåbentlig skabe den driftsikkerhed æggehovederne ikke

Så må du have noget redundant f.esk. en TDC pro linie kombineret med en 3G
dataforbindelse eller en hotspot forbindelse - hvis det kan leveres hvor du
bor.

/Johnny

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-08-08 15:11

"Johnny Andersen" <netsat_99@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så må du have noget redundant f.esk. en TDC pro linie kombineret med en 3G
> dataforbindelse eller en hotspot forbindelse - hvis det kan leveres hvor
> du bor.

Ja, for en TDC pro linie gør det i hvert fald ikke alene.
Sådan sidder jeg selv med, og er da også død af og til pga. overgravninger
rundt omkring.

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-08-08 20:47

Johnny Andersen wrote:
> Så må du have noget redundant f.esk. en TDC pro linie kombineret med en 3G
> dataforbindelse eller en hotspot forbindelse - hvis det kan leveres hvor du
> bor.

Jeps, helst begge dele, da TDC jo lige har haft et stort nedbrud på
deres 3G net, vidst i øvrigt et overgravet kabel(?), hvis jeg ikke
husker galt...

Måske noget WiMax ville være en idé også...

- Chano Andersen.

Fra : Sune

Dato : 20-08-08 20:53

On Wed, 20 Aug 2008 21:47:17 +0200, Chano Andersen
<usenet@chanoandersen.dk> wrote:

>Måske noget WiMax ville være en idé også...

Fra Orza?

Mvh
Sune

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-08-08 21:13

Sune wrote:

> Fra Orza?

Heh.. Nah, ClearWire eller lignende er nok bedre bud, alt efter dækning,
naturligvis... Ham Bassemanden fra Orza ville jeg da i hvert fald aldrig
have tillid til.

Der er også Ice-Net, de levere noget CDMA2000 baseret på 450Mhz nettet,
der efter deres oplysninger skulle have god dækning, hvordan dækningen
er i PRAKSIS skal jeg dog lade være usagt.

- Chano Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-08 14:02

On 20 Aug., 21:52, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:

> Fra Orza?

He, tjaa... da ikke gået helt død endnu....
sidste nyhed jeg så var:
http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/2515.aspx

Fra : Sune

Dato : 20-08-08 21:16

On Wed, 20 Aug 2008 13:02:13 -0700 (PDT), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>He, tjaa... da ikke gået helt død endnu....
>sidste nyhed jeg så var:
>http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/2515.aspx

Tak for grinet!

"I øjeblikket venter man på nogle nøglekomponenter, som har givet
vanskelligheder. Basse Bergqvist regner dog med at man kan levere i
løbet af tre måneder og anser 2. januar for et godt gæt."

Ja, sådan har det jo været siden foråret 2006.
Og prisen er stadig den samme!

Ok der er kommet tv på boksen, men alligevel..

Mvh
Sune

Fra : Ole C

Dato : 20-08-08 15:01

Rainman skrev blandt andet:

> Efter at Cybershitty har præsteret at have sat mig internet og
> telefonmæssigt ud af spillet i godt 2 dage, så har jeg besluttet ikke
> at lade mig være afhængigt af det skodfirma i fremtiden.

Skodfirmaet har næppe ansvaret for de kabler der blev gravet over.....

> Derfor: Kan man være sikker på at eks. 3's mobile løsning og/eller
> Fiberbredbaand vil køre næste gang Cybershitty er nede?

Hvem skulle dog kunne give dig den garanti?

> [...]
> DK, men selv om signalet er luftbåret, dykker den vel ned i nogle
> kabler et sted, og kan vel derfor principielt risikere at slukke

Lyder meget sandsynligt.

> Skal lige præcisere at Cybershittys linje bibeholdes, idet den er
> gratis, og derved kan jeg forhåbentlig skabe den driftsikkerhed
> æggehovederne ikke kan levere.

Har du hørt om Murphys Lov?

--
vh
Ole C

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-08-08 19:42

wrote:

>Efter at Cybershitty har præsteret at have sat mig internet og
>telefonmæssigt ud af spillet i godt 2 dage, så har jeg besluttet ikke at
>lade mig være afhængigt af det skodfirma i fremtiden.

Jeg kan anbefale Cirque, dem har vi brugt i 3½ år i det indre Købehavn
med stort set ingen nedetid. Da der var et kæmpe kabelbrud ved Kgs.
Nytorv var vi nogle af de få firmaer der havde telefoni og internet.

Vi har en FWA forbindelse med en ISDN30 og en 20mbit internet linie.

Som backup har vi en ISDN + en TDC ADSL, men der har kun været brug
for dem i sammenlagt 1 time på 3½ år.

http://www.cirque.dk/

Hvis du skal have en billigere løsning - så check om der er 3 dækning
hos dig. http://business.3.dk/Business/MobiltBredband/

Med venlig hilsen
Nicolai

--