Energimidt Fibernet
Fra : Michael Lund Milo

Dato : 19-08-08 10:43

Energimidt af i færd med at få gravet fiberrør ned i den lille by hvor jeg
bor, og jeg har planer om at blive koblet på lige så snart jeg har
muligheden.

Jeg har tidligere læst at der skal installeres et klientprogram på
computeren, og man så skal lave en opkaldsforbindelse for at det virker.
Skal man stadig det?. Jeg vil helst foretrække altid at være på nettet.

I dag har jeg en Asus SL-1000 router som kobler på nettet via DLG Tele
(TDC's net). Vil jeg uden videre kunne koble min nuværende router på
Energimidt's fiberboks, og bruge nettet alle husets computere på samme måde
somi dag, eller hvad skal der til for at kunne gøre det?

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : simon

Dato : 19-08-08 11:11

Michael Lund Milo skrev:
> [...]
> Energimidt's fiberboks, og bruge nettet alle husets computere på samme måde
> somi dag, eller hvad skal der til for at kunne gøre det?

Hej.
Jeg bor også i en lille by, der p.t. har sendt kampagnetilbud ud
- også Energi-Midt.
Jeg har for noget familie i Lemming opsat en ganske almindelig router
(netgear) til deres system, der kræver brugernavn og adgangskode, men
det kan altsammen sættes op i routeren.
Jeg kender desværre ikke den router du har, men det skulle da være
muligt at sætte op - så du kan bruge den på dit eksisterende system.

mvh
simon - hammerum
--
Lær om Picasa Billedbehandling på
www.erling-simonsen.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-08 12:37

On Tue, 19 Aug 2008 11:42:44 +0200, "Michael Lund Milo"
<not@toknow.gov> wrote:

> [...]
>Energimidt's fiberboks, og bruge nettet alle husets computere på samme måde
>somi dag, eller hvad skal der til for at kunne gøre det?

EnergiMidt kører PPPoE.

Hvis din router ellers understøtter PPPoE i wan-opsætningen burde det
ikke give større problemer.....

<mlr>

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 19-08-08 16:09

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> EnergiMidt kører PPPoE.
>
> Hvis din router ellers understøtter PPPoE i wan-opsætningen burde det
> ikke give større problemer.....

Hmm... Jeg har lige forsøgt at opgradere firmwaren i min Router for at kunne
håndtere PPPoE - med det resultat at nu virker routeren slet ikke, og jeg
kan ikke fabriksresette den. En ny bliver bestilt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-08-08 15:31

<not@toknow.gov> wrote:

> I dag har jeg en Asus SL-1000 router som kobler på nettet via DLG Tele
> (TDC's net).

DLG Tele er da Telia? (men ja, det er på TDCs kobbernet)

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Michael Lund Milo

Dato : 19-08-08 16:07

> DLG Tele er da Telia? (men ja, det er på TDCs kobbernet)

Øhh... Det tror jeg ikke. Jeg fik i hvertfald af vide af DLG's sælger at det
udstyr jeg ville få tilsendt bare kunne sættes på hylden. Desuden kommer der
tele.dk op som den første når jeg laver en tracert på f.eks. cnn.com

Mvh.

Michael Lund Milo

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-08-08 16:16

On Tue, 19 Aug 2008 17:06:44 +0200, "Michael Lund Milo"
<not@toknow.gov> wrote:

> [...]
> udstyr jeg ville få tilsendt bare kunne sættes på hylden. Desuden kommer der
> tele.dk op som den første når jeg laver en tracert på f.eks. cnn.com

Hmm. OK. Jeg mener bare at huske, at jeg så DLG Tele som en del af
Telia i IT & Telestyrelsens statistik... Men jeg kan jo huske galt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-08-08 10:10

On 19 Aug., 17:16, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Hmm. OK. Jeg mener bare at huske, at jeg så DLG Tele som en del af
> Telia i IT & Telestyrelsens statistik... Men jeg kan jo huske galt.

Det tror jeg også.. Det ligner rigtigt meget Debitel i markedsføringen
og er helt sikkert blevet opkøbt af telia ligesom debitel/callme