Udbyder med et godt udvalg af (tekst) nyhe~
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-08-08 22:28

Jeg er godt træt af at Sunsite kun har danske (og ganske få udenlandske)
nyhedsgrupper - for ikke at tale om CC - så jeg leder efter et god usenet
tjeneste, gerne betaligs, som har full feed på sådan nogen obskure
nyhedsgrupper som f.eks melb.general og soc.religion.islam.

Der må selvfølgelig gerne være spam filter. Jeg har før set god omtale af
supernews. Er der andre og evt nogen bedre end dem?

På forhånd tak.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-08-08 22:33

Axel Hammerschmidt skriver:

> Der må selvfølgelig gerne være spam filter. Jeg har før set god omtale af
> supernews. Er der andre og evt nogen bedre end dem?

TDC's newsserver?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-08-08 23:15

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Axel Hammerschmidt skriver:

> TDC's newsserver?

Been there, done that

Men TDCs newsserver havde store huller i f.eks postings på
soc.religion.islam. Jeg kunne sammenligne med news.uni2.dk - som
oprindelig var UNI-Cs newsserver - og som stadig i hvert fald sidste år
holdt fanen højt - hvis man må sige sådan. Desværre kunne jeg kun få
forbindelse til deres newsserver via en modemforbindelse. Og de havde
ikke mulighed for logon til news over en fremmed forbindelse.

TDCs var dog bedre end CC. Men jeg fik brev fra TDC i februar, hvor de
skrev at vores 160/128 adsl forbindelse ville blive nedlagt og at deres
"tyndeste" adsl fremover ville være en 512/128 forbindelse - og da vi
ikke har fjernesyn - så ville det betyde at vi skulle til at betale
medielicens til Danmarks Radios skod TV, så jeg mig om efter en adsl-
forbindelse fra andre. Det faldt så ud til CCs fordel. Men deres news...

For at det ikke skal være løgn, så ændrede TDC det senere i marts tilbage
til, at deres "tyndeste" adsl-forbindelse var 256/128 og det ville ha'
kunne klare kravene til en internetforbindelse, som ikke er
medielicenspligtig, men så var løbet allerede kørt for mit vedkommende.

Derfor søger jeg en god usenet udbyder, hvor jeg kan fortsætte med CC som
adsl-udbyder.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-08-08 05:20

Axel Hammerschmidt skriver:

> Derfor søger jeg en god usenet udbyder, hvor jeg kan fortsætte med CC som
> adsl-udbyder.

Hvad hastighed har du der ?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-08-08 17:33

On ti, 19 aug 2008 04:20:09 GMT, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in dk.edb.internet.udbydere:

> Axel Hammerschmidt skriver:

> Hvad hastighed har du der ?

Hvis vi skal snakke medielicens, så foregår det i dk.videnskab.jura.

(x-posted: dk.edb.udbyder og dk.videnskab.jura, followup-to:
dk.videnskab.jura)

--
Oops! I did it again.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 19-08-08 15:08

> [...]
> "tyndeste" adsl fremover ville være en 512/128 forbindelse - og da vi
> ikke har fjernesyn - så ville det betyde at vi skulle til at betale

Har I heller ingen Radioer i husstanden ??

JJ.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 19-08-08 15:21

Johannes Jørgensen wrote:

> Har I heller ingen Radioer i husstanden ??

Har man kun radio, behøver man ikke betale medielicens. Radiolicensen
findes fortsat.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-08-08 11:11

Axel Hammerschmidt skrev:
> [...]
>
> Der må selvfølgelig gerne være spam filter. Jeg har før set god omtale af
> supernews. Er der andre og evt nogen bedre end dem?

Der findes også en del gratis news servere til tekst.
Nogle betalingsservere tilbyder også en gratis prøveperiode
eller en gratis tjeneste med neddroslet hastighed eller
man kan ikke poste på free-accounts.
Har du prøvet nogle af disse?

free: (tekst only)
http://motzarella.org/

betalings (har ikke prøvet dem):

http://www.teranews.com/
de har også en såkaldt "gratis" abonement til engangsgebyr $3,95 og 50MB/dag

http://www.usenet.net/

http://www.giganews.com/

http://yottanews.com/freeaccount.php (gratis konto tillader ikke at man poster)

http://news.individual.net/overview.php

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-08-08 11:40

Frank Damgaard skrev:

> free: (tekst only)
> http://motzarella.org/

Der er osse

· http://usenet4all.se/

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Carl Drud

Dato : 19-08-08 18:01

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> writes:

> Der er osse
>
> · http://usenet4all.se/

Bemærk dog:

*Information*

"No more google groups posts on this server."
"If you want to read postings from google then use google."

--
Carl

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-08-08 17:09

On ma, 18 aug 2008 21:28:10 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote in dk.edb.internet.udbydere:

Tak for alle svarene - jeg har fået noget at arbejde videre med, så jeg
igen kan læse de nyhedsgruper som har interesse.

--
Oops! I did it again.