Alternativ mailserver?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 08:27

Med bredbånd fra TDC i 2 huse har min hustru og jeg 2 forskellige
mailservere fra TDC - én til hver.

Dette er praktisk, da vi nu (hvor BeskedRobot er stoppet) henter mails fra
hver sin server ned på vores respektive mobiltelefoner.

Vi har begge en gmail, men kan ikke hente automatisk fra dén (da vore
telefoner åbenbart er for gamle - en SE W800 samt en SE W810) - vi
videresender derfor til TDC's server fra gmail.

Da vi nu overvejer ip-telefoni på post-adressen ryger den ene TDC-mailserver
i så fald.

Findes der en (gerne gratis eller billig) alternativ mailserver med samme
nemme "opsætning" som hos TDC?
Hans

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 15-09-08 12:21

Den Mon, 15 Sep 2008 09:27:24 +0200 skrev Hans Paulin \(6310\):

> [...]
> TDC-mailserver i så fald.
>
> Findes der en (gerne gratis eller billig) alternativ mailserver med

Jeg har selv ønsket at gøre mig uafhængig af internetudbyderen mht.
email, da jeg gerne vil kunne skifte internetudbyder uden at skulle have
en ny email-adresse.
Jeg bruger, og er meget glad for, mxhotel.dk. Det kræver dog, at du har
dit eget domæne (hvilket netop var, hvad jeg gerne ville have). Det er
ikke gratis - men i mine øjne billigt. Du indbetaler et beløb forud,
hvoraf du kun betaler for det, du bruger. Man takseres, så vidt jeg
husker, per antal domæner, antal postkasser og quota per postkasse. Jeg
mener på et tidspunkt at have regnet ud, at selve mailservicen kostede
mig omkring 100kr om året for min emailadresse.

Mvh. Thomas Arildsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 12:31

Thomas Arildsen skrev:

> [...]
> postkasse. Jeg mener på et tidspunkt at have regnet ud, at selve
> mailservicen kostede mig omkring 100kr om året for min emailadresse.

Okay tak!
Hans

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-09-08 21:53

http://mailme.dk ?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-09-08 22:16

Michael Kjærsgård skrev:

> http://mailme.dk ?

Tak!
Hans

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 16-09-08 09:39

Den Mon, 15 Sep 2008 13:31:26 +0200 skrev Hans Paulin \(6310\):

> Okay tak!

Jeg kan da lige tilføje, at de har et glimrende spamfilter i form af
DSPAM, som kan trænes og konfigureres individuelt for de enkelte
postkasser.
Webmailen er også glimrende; det er RoundCube, som efter min mening er
ret lækker: http://roundcube.net/. Der er naturligvis ikke kun Webmail -
selvfølgelig POP og IMAP.

Thomas Arildsen