Opsætning af SE mobil-emailklient?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-08 10:15

I håb om ikke at blive flamet gr. mulig forkert gruppe spørger jeg hér:

Jeg prøver at sætte en SE W810 samt en W800 op til at hente gmails; i
mobilgruppen er én kommet med følgende opsætning som virker for ham:

"Mon ikke det virker nogenlunde som på min K800i? Her er min opsætning:

Forbindelsestype: IMAP4 (hvorfor? se nedenfor)
Indgående server: imap.gmail.com
Brugernavn: <din gmail adresse>
Password: <dit gmail password>
Udgående server: <SMTP server hos TDC>

Avancerede indstillinger:
Kryptering: TLS/SSL
Indgående port: 993
Udgående port: 25

Jeg bruger IMAP4 istedet for POP3 fordi jeg har meget bedre kontrol over
bl.a. sletning af mails. Med IMAP4 har jeg adgang til de sidste ihvertfald
80 mails i min gmail-postkasse. Hvis jeg sletter nogle af de nyere, dukker
nogle af de gamle op i listen."

Min mobil skriver blot "Finder server" hvis jeg bruger samme opsætning.

Er der nogen hér der har en idé om hvad der er galt i min opsætning?

Har også prøvet med pop istedet for imap, ingen kryptering, andre porte osv.
uden resultat
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 10-09-08 08:31

Den Fri, 05 Sep 2008 11:14:44 +0200 skrev Hans Paulin \(6310\):

> [...]
>
> Er der nogen hér der har en idé om hvad der er galt i min opsætning?
>
> Har også prøvet med pop istedet for imap, ingen kryptering, andre porte

Har du slået IMAP-adgang til i Gmail? Log ind på din Gmail-konto, gå ind
i 'Indstillinger', vælg fanebladet 'Videresendelse og POP/IMAP'. Under
'IMAP-adgang' nederst vælger du 'Aktiver IMAP'.

Mvh. Thomas Arildsen