/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Quotefix i Vista? øv!
Fra : Claus Tersgov


Dato : 01-09-08 22:34

Hej

Er der nogen, der har en løsning til at få QF til at virke i Vista med
winmail?


Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man laver i
indstillinger til custum header og quote i news...

Claus


 
 
Ole C (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 02-09-08 09:07

Claus Tersgov skrev blandt andet:

> Er der nogen, der har en løsning til at få QF til at virke i Vista med
> winmail?
>
> Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man
> laver i indstillinger til custum header og quote i news...


Mærkværdigt. Virker fuldstændig normalt her.....


--
vh
Ole C


Thomas G. Madsen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-09-08 10:04

Ole C skrev:

> Virker fuldstændig normalt her.....

Også her på en engelsk Vista Ultimate x64.

--
Hilsen
Madsen

Jubii (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 02-09-08 11:08

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:g9j6j4.58k.1@thomasgmadsen.dk...
> Ole C skrev:
>
>> Virker fuldstændig normalt her.....
>
> Også her på en engelsk Vista Ultimate x64.
>
> --
> Hilsen
> Madsen


Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret signatur", når muligheden er checket af?
Er der en vista version? den her er 1.19.2 fra 2003. Hvilket er den seneste ifølge Dominik Jain
hjemmeside/download.



Erik Olsen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 02-09-08 18:22

Jubii wrote:

> Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret signatur", når
> muligheden er checket af? Er der en vista version? den her er 1.19.2
> fra 2003. Hvilket er den seneste ifølge Dominik Jain
> hjemmeside/download.

Det er samme version jeg bruger, og funktionen virker som den skal hos
mig.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 02-09-08 22:04

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48bd764f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>
>> Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret signatur", når
>> muligheden er checket af? Er der en vista version? den her er 1.19.2
>> fra 2003. Hvilket er den seneste ifølge Dominik Jain
>> hjemmeside/download.
>
> Det er samme version jeg bruger, og funktionen virker som den skal hos mig.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
> http://www.modelbaneteknik.dk/

Jeg afinstallerede QF, genstartede, og installerede QF igen, startede genvejen som startede
windows mail.
Jeg har intet rørt af ckeckede funktioner men sat linielængde til 80. Så kan vi se om den
ignorerer alt eller hvad. Den ignorerer ihvertfald at klippe signaturen som det ses.



Erik Olsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 03-09-08 17:21

Jubii wrote:

> Jeg afinstallerede QF, genstartede, og installerede QF igen, startede
> genvejen som startede windows mail.

Det er ikke den samme måde som jeg har brugt. Jeg har gjort som følger:

Ved installation af OE-Quotefix oprettede installationsprogrammet en
genvej på skrivebordet med navnet "Outlook Express med OE-Quotefix".

Ved afprøvningen viste det sig at starte såvel Windows Mail som
OE-Quotefix (ligesom den startede Outlook Express og OE-Quotefix på min
gamle PC med Windows XP), så jeg omdøbte det vare til "Windows Mail med
OE-Quotefix" og bruger det til at starte begge programmer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Thomas G. Madsen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 02-09-08 11:32

Jubii skrev:

> Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret
> signatur", når muligheden er checket af?

Den klipper signaturen hos mig, hvis jeg beder den om det, så jeg
tør ikke sige, hvorfor det ikke virker hos dig. Er du sikker på,
at du svarer i ISO-8859-1 og ikke i HTML eller noget andet snask?

> Er der en vista version? den her er 1.19.2 fra 2003. Hvilket er
> den seneste ifølge Dominik

Det er også den version, jeg bruger.

--
Hilsen
Madsen

Jubii (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 02-09-08 12:32

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:g9jbod.5og.1@thomasgmadsen.dk...
> Jubii skrev:
>
>> Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret
>> signatur", når muligheden er checket af?
>
> Den klipper signaturen hos mig, hvis jeg beder den om det, så jeg
> tør ikke sige, hvorfor det ikke virker hos dig. Er du sikker på,
> at du svarer i ISO-8859-1 og ikke i HTML eller noget andet snask?

I fanen "formater" er der valgt tegnsæt/vesteuriopæisk(iso) og almindelig tekst.
I quotefix vindue står der ved åbnet vindue "skipped(quoted)".
Citeringstegn er sat til >



Erik Olsen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 02-09-08 18:25

Jubii wrote:

> I quotefix vindue står der ved åbnet vindue
> "skipped(quoted)".

Den kan jeg ikke genfinde hos mig. Har du stavet det rigtigt?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 02-09-08 21:44

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48bd76fb$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>
>> I quotefix vindue står der ved åbnet vindue
>> "skipped(quoted)".
>
> Den kan jeg ikke genfinde hos mig. Har du stavet det rigtigt?


Så vidt jeg forstår er det status for hvad QF har gjort da vinduet blev åbnet, altså skippet at
fixe quoted signatur, som den er blevet bedt om. (klip citeret signatur).

Bruger alle der har svaret windows mail?



Erik Olsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 03-09-08 17:18

Jubii wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
> news:48bd76fb$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jubii wrote:
>>
>>> I quotefix vindue står der ved åbnet vindue
>>> "skipped(quoted)".
>>
>> Den kan jeg ikke genfinde hos mig. Har du stavet det rigtigt?
>
> Så vidt jeg forstår er det status for hvad QF har gjort da vinduet
> blev åbnet, altså skippet at fixe quoted signatur, som den er blevet
> bedt om. (klip citeret signatur).

Den hedder "Strip quoted signature" hos mig.

> Bruger alle der har svaret windows mail?

Jeg gør. Hvis du er i tvivl, kan du se det i meddelelsens header.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 03-09-08 17:50

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48beb8d7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
>> news:48bd76fb$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jubii wrote:
>>>
>>>> I quotefix vindue står der ved åbnet vindue
>>>> "skipped(quoted)".
>>>
>>> Den kan jeg ikke genfinde hos mig. Har du stavet det rigtigt?
>>
>> Så vidt jeg forstår er det status for hvad QF har gjort da vinduet
>> blev åbnet, altså skippet at fixe quoted signatur, som den er blevet
>> bedt om. (klip citeret signatur).
>
> Den hedder "Strip quoted signature" hos mig.

Det gør den også hos mig nu, jeg ikke har installeret den danske sprogpakke.

>
>> Bruger alle der har svaret windows mail?
>
> Jeg gør. Hvis du er i tvivl, kan du se det i meddelelsens header.


Ah, der.
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000

Og min.
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000

Så det er jo ganske ens, men hvad så? Hvor er forskellen? I de funktioner/variabler der er sat
op i QF?
Jeg har den som den er downloaded.



Erik Olsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 03-09-08 18:05

Jubii wrote:

> Ah, der.
> X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
>
> Og min.
> X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
>
> Så det er jo ganske ens, men hvad så? Hvor er forskellen? I de
> funktioner/variabler der er sat op i QF?
> Jeg har den som den er downloaded.

Du kan ikke se i headeren om OE-Qoutefix er installeret.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 03-09-08 18:47

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48bec3cb$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Du kan ikke se i headeren om OE-Qoutefix er installeret.
>
Nej.

Jeg bruger ikke windows mail som email klient, kun til nyheder.
Jeg synes jeg så noget med aktivering et sted af QF, men den er vel aktiveret når den startes.
Jeg kommer ikke meget længere hvis jeg ikke ved hvilke forskelle i instillinger der gør
forskellen i om QFt virker eller ikke virker.



Erik Olsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 03-09-08 19:19

Jubii wrote:

> Jeg synes jeg så noget med aktivering et sted af QF, men den er vel
> aktiveret når den startes. Jeg kommer ikke meget længere hvis jeg

Har du læst og forstået hvad jeg har skrevet i nu to indlæg om hvordan
start af OE-Quotefix og Windows Mail virker hos mig? Det virker ikke på
dine svar som du har læst det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 04-09-08 06:08

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48bed548$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>
>> Jeg synes jeg så noget med aktivering et sted af QF, men den er vel
>> aktiveret når den startes. Jeg kommer ikke meget længere hvis jeg
>
> Har du læst og forstået hvad jeg har skrevet i nu to indlæg om hvordan start af OE-Quotefix
> og Windows Mail virker hos mig? Det virker ikke på dine svar som du har læst det.
>
Jo jeg har læst det 2 gange men hvad har starten af QF med dens funktion at gøre? Jeg starter
også windows mail med genvejen til QF på skrivebordet. Mener du omdøbningen af genvejen har
betydning for funktionen, eller mangel på samme?



Erik Olsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 04-09-08 08:20

Jubii wrote:

> Jo jeg har læst det 2 gange men hvad har starten af QF med dens
> funktion at gøre? Jeg starter også windows mail med genvejen til QF
> på skrivebordet. Mener du omdøbningen af genvejen har betydning for
> funktionen, eller mangel på samme?

Jeg ville bare vide om OE-Quotefix' installationsprogram havde
installeret en genvej og om du bruger denne. Dine skriverier var så
kryptiske at jeg ikke kunne se det ud af dine svar.

Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 04-09-08 08:43

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48bf8c53$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>
>> Jo jeg har læst det 2 gange men hvad har starten af QF med dens
>> funktion at gøre? Jeg starter også windows mail med genvejen til QF
>> på skrivebordet. Mener du omdøbningen af genvejen har betydning for
>> funktionen, eller mangel på samme?
>
> Jeg ville bare vide om OE-Quotefix' installationsprogram havde installeret en genvej og om du
> bruger denne. Dine skriverier var så kryptiske at jeg ikke kunne se det ud af dine svar.
>
> Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe.


jeg har spurgt om forskellen i opsætning af QF siden en masse virker til windows mail og mindst
2 ikke gør det.
Der kunne være noget i windows mail opsætning der forhindrer QF i at fungere, f.eks "Quote
header style" hvor ændringer i QF ingen effekt har. Eneste effekt jeg kan sætte i QF er
linielængde (prøvet med 80).



Erik Olsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 04-09-08 08:49

Jubii wrote:

> jeg har spurgt om forskellen i opsætning af QF siden en masse virker
> til windows mail og mindst 2 ikke gør det.
> Der kunne være noget i windows mail opsætning der forhindrer QF i at
> fungere, f.eks "Quote header style" hvor ændringer i QF ingen effekt
> har. Eneste effekt jeg kan sætte i QF er linielængde (prøvet med 80).

Her er den opsætning af OE-Quotefix som jeg brugte i XP og nu bruger i
Vista:
http://www.modelbaneteknik.dk/div/oe-quotefix.jpg

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 04-09-08 11:31

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48bf92fd$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>
>> jeg har spurgt om forskellen i opsætning af QF siden en masse virker
>> til windows mail og mindst 2 ikke gør det.
>> Der kunne være noget i windows mail opsætning der forhindrer QF i at
>> fungere, f.eks "Quote header style" hvor ændringer i QF ingen effekt
>> har. Eneste effekt jeg kan sætte i QF er linielængde (prøvet med 80).
>
> Her er den opsætning af OE-Quotefix som jeg brugte i XP og nu bruger i Vista:
> http://www.modelbaneteknik.dk/div/oe-quotefix.jpg
>
Ja, sådan er min opsætnig også.
Jeg vil nu tro på at det er windows mail der blokere for funktionerne i QF.
Tak for din hjælp og til alle også.



Claus Tersgov (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-09-08 12:38

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen
news:48bcf412$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...


>> Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man
>> laver i indstillinger til custum header og quote i news...
>
>
> Mærkværdigt. Virker fuldstændig normalt her.....

Har du hentet SP1 til vista?

QF virker som den skal, men den bruger winmails normale quoteheader som man
kan se ;-(

Claus


Claus Tersgov (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-09-08 12:48

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen
news:48bd2585$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> QF virker som den skal, men den bruger winmails normale quoteheader som
> man kan se ;-(

Korrektion, QF virker slet ikke. Winmail ignorerer simpelthen QF...

Claus


Ole C (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 02-09-08 13:38

Claus Tersgov skrev blandt andet:


> Korrektion, QF virker slet ikke. Winmail ignorerer simpelthen QF...

Og du har markering ud for "Afhæng af OE"?

--
vh
Ole C


Claus Tersgov (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-09-08 15:55

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev

> Og du har markering ud for "Afhæng af OE"?

Ja, men det har ingen effekt. Uanset om jeg starter QF før eller efter eller
som stand alone, så vil winmail ikke se den.

Claus


Erik Olsen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 02-09-08 18:30

Claus Tersgov wrote:

> Korrektion, QF virker slet ikke. Winmail ignorerer simpelthen QF...

Ved installation af OE-Quotefix oprettede installationsprogrammet en
genvej på skrivebordet med navnet "Outlook Express med OE-Quotefix".

Ved afprøvningen viste det sig at starte såvel Windows Mail som
OE-Quotefix (ligesom den startede Outlook Express og OE-Quotefix på min
gamle PC med Windows XP), så jeg omdøbte det vare til "Windows Mail med
OE-Quotefix" og bruger det til at starte begge programmer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Claus Tersgov (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-09-08 23:19

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev

> Ved afprøvningen viste det sig at starte såvel Windows Mail som
> OE-Quotefix (ligesom den startede Outlook Express og OE-Quotefix på min
> gamle PC med Windows XP), så jeg omdøbte det vare til "Windows Mail med
> OE-Quotefix" og bruger det til at starte begge programmer.

Alt det har jeg også prøvet uden resultat. Men det lader til, at QF godt kan
omsætte f.eks. *dette* til bold, når jeg læser news, så den er altså aktiv.
det er kun når jeg skal besvare et indlæg, at den ikke virker.
Tilsyneladende har den slet ingen funktion i et svarvindue...

Claus


Erik Olsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 03-09-08 17:24

Claus Tersgov wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev
>
>> Ved afprøvningen viste det sig at starte såvel Windows Mail som
>> OE-Quotefix (ligesom den startede Outlook Express og OE-Quotefix på
>> min gamle PC med Windows XP), så jeg omdøbte det vare til "Windows
>> Mail med OE-Quotefix" og bruger det til at starte begge programmer.
>
> Alt det har jeg også prøvet uden resultat. Men det lader til, at QF
> godt kan omsætte f.eks. *dette* til bold, når jeg læser news, så den
> er altså aktiv. det er kun når jeg skal besvare et indlæg, at den
> ikke virker. Tilsyneladende har den slet ingen funktion i et
> svarvindue...

Det har jeg ikke oplevet. Jeg bruger i øvrigt ikke "Font styles"
eftersom det nemt laver uorden i links som indeholder /, _ og *.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Ole C (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 02-09-08 13:36

Claus Tersgov skrev blandt andet:

>
> Har du hentet SP1 til vista?

Ja da.

> QF virker som den skal, men den bruger winmails normale quoteheader
> som man kan se ;-(

Jeg kan nok ikke hjælpe dig, for jeg har intet særligt gjort....

--
vh
Ole C


Thomas G. Madsen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 03-09-08 09:05

Jubii skrev:

> Bruger alle der har svaret windows mail?

Jeg gør til mails ja, men ikke til news.

--
Hilsen
Madsen

Thomas G. Madsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-09-08 11:55

Jubii skrev:

> Jeg vil nu tro på at det er windows mail der blokere for
> funktionerne i QF.

Quotefixet er ret sart hvad opsætningen af OE angår, så mon ikke
det samme gælder for Windows Mail? Du angiver f.eks. ikke tegnsæt
i dine indlæg, hvilket tyder på, at du ikke har sat Windows Mail
korrekt op.

Hvad sker der, hvis du opsætter Windows Mail som vist her:
<http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix> ?

--
Hilsen
Madsen

Jubii (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 04-09-08 12:59

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:g9olri.27c.1@thomasgmadsen.dk...
> Jubii skrev:
>
>> Jeg vil nu tro på at det er windows mail der blokere for
>> funktionerne i QF.
>
> Quotefixet er ret sart hvad opsætningen af OE angår, så mon ikke
> det samme gælder for Windows Mail? Du angiver f.eks. ikke tegnsæt
> i dine indlæg, hvilket tyder på, at du ikke har sat Windows Mail
> korrekt op.
>
> Hvad sker der, hvis du opsætter Windows Mail som vist her:
> <http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix> ?
>

De er stort set ens.
Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt , hvilket giver standard
vesteuropæisk(windows) i internationel.

Jeg har ikke signatur.

Og QF er opsat sådan.



Erik Olsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 04-09-08 18:54

Jubii wrote:
> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:g9olri.27c.1@thomasgmadsen.dk...
>> Jubii skrev:
>>
>> Hvad sker der, hvis du opsætter Windows Mail som vist her:
>> <http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix> ?
>
> De er stort set ens.
> Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt ,
> hvilket giver standard vesteuropæisk(windows) i internationel.

Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte Windows
Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres det rigtige sted!

Jeg tror den rigtige tegnsætopsætning er vigtig for funktionen af
OE-Quotefix, så nu nærmer vi os vist noget væsentligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Carl Drud (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-09-08 19:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte Windows
> Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres det rigtige sted!

Men dit indlæg her er sat til:

charset="Windows-1252"

hvilket kan afstedkomme "'441 437 Bad charset in header" fejl for OE/WM
brugere på TDC.

--
Carl

Erik Olsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 04-09-08 19:49

Carl Drud wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:
>
>> Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte
>> Windows Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres det
>> rigtige sted!
>
> Men dit indlæg her er sat til:
>
> charset="Windows-1252"
>
> hvilket kan afstedkomme "'441 437 Bad charset in header" fejl for
> OE/WM brugere på TDC.

Det er højst ejendommeligt. Jeg har ellers for nylig test min opsætning,
se Message-ID: <news:48aef923$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>

Men noget ser sært ud i opsætningen. Under "Indstillinger - Send -
Internationale indstillinger" er der valgt "Vesteuropæisk (ISO)", men
under "Indstillinger - Læsning - Internationale indstillinger" står der
"Vesteuropæisk (Windows)" (kan ikke ændres der).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Erik Olsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 04-09-08 19:51

Erik Olsen wrote:
> Carl Drud wrote:
>> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:
>>
>>> Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte
>>> Windows Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres det
>>> rigtige sted!
>>
>> Men dit indlæg her er sat til:
>>
>> charset="Windows-1252"
>>
>> hvilket kan afstedkomme "'441 437 Bad charset in header" fejl for
>> OE/WM brugere på TDC.
>
> Det er højst ejendommeligt. Jeg har ellers for nylig test min
> opsætning, se Message-ID:
> <news:48aef923$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>
> Men noget ser sært ud i opsætningen. Under "Indstillinger - Send -
> Internationale indstillinger" er der valgt "Vesteuropæisk (ISO)", men
> under "Indstillinger - Læsning - Internationale indstillinger" står
> der "Vesteuropæisk (Windows)" (kan ikke ændres der).

Nu er det atter charset="iso-8859-1";

Hvad h... kan afstedkomme en sådan ændring?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Carl Drud (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-09-08 20:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Nu er det atter charset="iso-8859-1";
>
> Hvad h... kan afstedkomme en sådan ændring?

Fordi mit indlæg var kodet i iso-8859-1. OE/WM har den vane at slå over
i samme tegnsæt som indlægget der svares på er kodet i. Hvis ikke noget
tegnsæt er angivet i det indlæg der svares på vil WM tilsyneladende slå
over i "Windows-1252".

Se evt.:

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/099439a58f7e2d88?hl=da

--
Carl

Erik Olsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 04-09-08 20:41

Carl Drud wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:
>
>> Nu er det atter charset="iso-8859-1";
>>
>> Hvad h... kan afstedkomme en sådan ændring?
>
> Fordi mit indlæg var kodet i iso-8859-1. OE/WM har den vane at slå
> over i samme tegnsæt som indlægget der svares på er kodet i. Hvis
> ikke noget tegnsæt er angivet i det indlæg der svares på vil WM
> tilsyneladende slå over i "Windows-1252".
>
> Se evt.:
>
> http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/099439a58f7e2d88?hl=da

Ja, jeg sendte for lidt siden en meddelelse til en anden gruppe, den
viste sig at være i Windows-1252. Har du nogen ide om hvorfor det sker?

Jeg har ikke markeret "Send svar i samme format som den oprindelige
meddelelse".

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Carl Drud (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 04-09-08 20:57

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Ja, jeg sendte for lidt siden en meddelelse til en anden gruppe, den
> viste sig at være i Windows-1252. Har du nogen ide om hvorfor det
> sker?

Som sagt eller rettere skrevet, så er det enten fordi det indlæg du
svarer på er kodet i Windows-1252 eller der er ikke angivet noget
tegnsæt. I det sidste tilfælde er det som oftest OE brugere hvor intet
er angivet og mit gæt er at din WM slår over i Windows-1252 fordi det er
Windows standard.

> Jeg har ikke markeret "Send svar i samme format som den oprindelige
> meddelelse".

Jeg tror denne option kun har med HTML meddelelser at gøre, men jeg er
ikke sikker.

--
Carl

Erik Olsen (05-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 05-09-08 17:56

Carl Drud wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:
>
>> Ja, jeg sendte for lidt siden en meddelelse til en anden gruppe, den
>> viste sig at være i Windows-1252. Har du nogen ide om hvorfor det
>> sker?
>
> Som sagt eller rettere skrevet, så er det enten fordi det indlæg du
> svarer på er kodet i Windows-1252 eller der er ikke angivet noget
> tegnsæt. I det sidste tilfælde er det som oftest OE brugere hvor intet
> er angivet og mit gæt er at din WM slår over i Windows-1252 fordi det
> er Windows standard.

Mja, men det var ikke den slags "hvorfor" jeg tænkte på. Jeg har
spekuleret på om det kan hænge sammen med andre indstillinger i Windows
Mail, eller om det skyldes en fejl i programmet, samt i givet fald om
man kan forvente en rettelse af fejlen.

>> Jeg har ikke markeret "Send svar i samme format som den oprindelige
>> meddelelse".
>
> Jeg tror denne option kun har med HTML meddelelser at gøre, men jeg er
> ikke sikker.

I Outlook Express 6 virkede det også på meddelelser i tekstformat, men
jeg har ikke testet det i Windows Mail.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Carl Drud (05-09-2008)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 05-09-08 18:12

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Mja, men det var ikke den slags "hvorfor" jeg tænkte på. Jeg har
> spekuleret på om det kan hænge sammen med andre indstillinger i
> Windows Mail, eller om det skyldes en fejl i programmet, samt i givet
> fald om man kan forvente en rettelse af fejlen.

Tjah, Windows Live Mail[¹] som siges at skulle afløse OE/WM har samme
problem.

[¹] http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Mail

Man kan benytte hjælpeprogrammer som Mime-Proxy

http://www.lamaiziere.net/mp_pagen.html

eller Morver

http://morver.de/


--
Carl

Erik Olsen (05-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 05-09-08 19:21

Carl Drud wrote:

> Tjah, Windows Live Mail[¹] som siges at skulle afløse OE/WM har samme
> problem.
>
> [¹] http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Mail

Det lyder ikke opløftende.

> Man kan benytte hjælpeprogrammer som Mime-Proxy
>
> http://www.lamaiziere.net/mp_pagen.html
>
> eller Morver
>
> http://morver.de/

Hrmf, endnu et hjælpeprogram. Nå, men tak for svaret, jeg vil kigge lidt
på mulighederne.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Jubii (05-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 05-09-08 03:57

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen
news:48c020ba$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Jubii wrote:
>> "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i
>> meddelelsen
>> news:g9olri.27c.1@thomasgmadsen.dk...
>>> Jubii skrev:
>>>
>>> Hvad sker der, hvis du opsætter Windows Mail som vist her:
>>> <http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix> ?
>>
>> De er stort set ens.
>> Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt
>> ,
>> hvilket giver standard vesteuropæisk(windows) i internationel.
>
> Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte
> Windows Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres
> det rigtige sted!

Under formater har jeg sat tegnsæt til vest euro til (iso)
Og default alm. tekst.
>


Erik Olsen (05-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 05-09-08 17:53

Jubii wrote:

> Under formater har jeg sat tegnsæt til vest euro til (iso)
> Og default alm. tekst.

Tja, der er to steder under funktioner - indstillinger man kan sætte
tegnsæt. Det er jo ikke til at vide hvor du har sat tegnsættet når du
beskriver dets å upræcist.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Thomas G. Madsen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 04-09-08 14:07

Jubii skrev:

> De er stort set ens.

De må ikke være helt ens sat op, for du angiver stadig ikke tegnsæt
i dine indlæg. Netop tegnsætsangivelse er vigtig for at få Quotefix
til at virke korrekt. Det har Claus Tersgov dog i hans indlæg, så
det er meget muligt, at der er andre faktorer, som spiller ind.

> Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt ,
> hvilket giver standard vesteuropæisk(windows) i internationel.

Nå okay. Jeg tør ikke sige, hvorfor det ikke er muligt.

--
Hilsen
Madsen

Jubii (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Jubii


Dato : 04-09-08 14:41

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:g9otic.4pk.1@thomasgmadsen.dk...
> Jubii skrev:
>
>> De er stort set ens.
>
> De må ikke være helt ens sat op, for du angiver stadig ikke
> tegnsæt
> i dine indlæg. Netop tegnsætsangivelse er vigtig for at få
> Quotefix
> til at virke korrekt. Det har Claus Tersgov dog i hans indlæg,
> så
> det er meget muligt, at der er andre faktorer, som spiller ind.
>
>> Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt
>> ,
>> hvilket giver standard vesteuropæisk(windows) i internationel.
>
> Nå okay. Jeg tør ikke sige, hvorfor det ikke er muligt.

Der er også denne forskel.
Subject: Re: Quotefix i Vista? øv! <-mit
Subject: =?iso-8859-1?Q?Re:_Quotefix_i_Vista=3F_=F8v!?= <-Claus
Subject: Re: Quotefix i Vista? =?ISO-8859-1?Q?=F8v!?= <-din

Og disse.
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 8Bit <-dine linier
-
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain;
format=flowed;
charset="iso-8859-1";
reply-type=responseContent-Transfer-Encoding: 8bit <-Claus
-
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
X-RFC2646: Format=Flowed; Response <-mit (men det kan knapt
bruges til sammenligning)

For blot at se på tegnsæt.
Du har desuden denne.
X-Converter: MorVer Version 1.0.305 med dansk quotefjols-killer.


Erik Olsen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 02-09-08 18:20

Claus Tersgov wrote:

> Er der nogen, der har en løsning til at få QF til at virke i Vista med
> winmail?
>
> Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man
> laver i indstillinger til custum header og quote i news...

Det virker perfekt hos mig.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste