Quotefix i Vista? øv!
Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-09-08 22:34

Hej

Er der nogen, der har en løsning til at få QF til at virke i Vista med
winmail?

Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man laver i
indstillinger til custum header og quote i news...

Claus

Fra : Ole C

Dato : 02-09-08 09:07

Claus Tersgov skrev blandt andet:

> [...]
>
> Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man
> laver i indstillinger til custum header og quote i news...

Mærkværdigt. Virker fuldstændig normalt her.....

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-08 10:04

Ole C skrev:

> Virker fuldstændig normalt her.....

Også her på en engelsk Vista Ultimate x64.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jubii

Dato : 02-09-08 11:08

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Også her på en engelsk Vista Ultimate x64.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret signatur", når muligheden er checket af?
Er der en vista version? den her er 1.19.2 fra 2003. Hvilket er den seneste ifølge Dominik Jain
hjemmeside/download.

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-08 18:22

Jubii wrote:

> [...]
> muligheden er checket af? Er der en vista version? den her er 1.19.2
> fra 2003. Hvilket er den seneste ifølge Dominik Jain

Det er samme version jeg bruger, og funktionen virker som den skal hos
mig.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jubii

Dato : 02-09-08 22:04

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Det er samme version jeg bruger, og funktionen virker som den skal hos mig.

> [...]

Jeg afinstallerede QF, genstartede, og installerede QF igen, startede genvejen som startede
windows mail.
Jeg har intet rørt af ckeckede funktioner men sat linielængde til 80. Så kan vi se om den
ignorerer alt eller hvad. Den ignorerer ihvertfald at klippe signaturen som det ses.

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 17:21

Jubii wrote:

> Jeg afinstallerede QF, genstartede, og installerede QF igen, startede
> genvejen som startede windows mail.

Det er ikke den samme måde som jeg har brugt. Jeg har gjort som følger:

Ved installation af OE-Quotefix oprettede installationsprogrammet en
genvej på skrivebordet med navnet "Outlook Express med OE-Quotefix".

Ved afprøvningen viste det sig at starte såvel Windows Mail som
OE-Quotefix (ligesom den startede Outlook Express og OE-Quotefix på min
gamle PC med Windows XP), så jeg omdøbte det vare til "Windows Mail med
OE-Quotefix" og bruger det til at starte begge programmer.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-08 11:32

Jubii skrev:

> Hvordan får man OE quotefix til at bruge "klip citeret
> signatur", når muligheden er checket af?

Den klipper signaturen hos mig, hvis jeg beder den om det, så jeg
tør ikke sige, hvorfor det ikke virker hos dig. Er du sikker på,
at du svarer i ISO-8859-1 og ikke i HTML eller noget andet snask?

> Er der en vista version? den her er 1.19.2 fra 2003. Hvilket er
> den seneste ifølge Dominik

Det er også den version, jeg bruger.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jubii

Dato : 02-09-08 12:32

> Den klipper signaturen hos mig, hvis jeg beder den om det, så jeg
> tør ikke sige, hvorfor det ikke virker hos dig. Er du sikker på,
> at du svarer i ISO-8859-1 og ikke i HTML eller noget andet snask?

I fanen "formater" er der valgt tegnsæt/vesteuriopæisk(iso) og almindelig tekst.
I quotefix vindue står der ved åbnet vindue "skipped(quoted)".
Citeringstegn er sat til >

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-08 18:25

Jubii wrote:

> I quotefix vindue står der ved åbnet vindue
> "skipped(quoted)".

Den kan jeg ikke genfinde hos mig. Har du stavet det rigtigt?

Fra : Jubii

Dato : 02-09-08 21:44

> Den kan jeg ikke genfinde hos mig. Har du stavet det rigtigt?

Så vidt jeg forstår er det status for hvad QF har gjort da vinduet blev åbnet, altså skippet at
fixe quoted signatur, som den er blevet bedt om. (klip citeret signatur).

Bruger alle der har svaret windows mail?

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 17:18

Jubii wrote:
> [...]
>
> Så vidt jeg forstår er det status for hvad QF har gjort da vinduet
> blev åbnet, altså skippet at fixe quoted signatur, som den er blevet

Den hedder "Strip quoted signature" hos mig.

> Bruger alle der har svaret windows mail?

Jeg gør. Hvis du er i tvivl, kan du se det i meddelelsens header.

Fra : Jubii

Dato : 03-09-08 17:50

> Den hedder "Strip quoted signature" hos mig.

Det gør den også hos mig nu, jeg ikke har installeret den danske sprogpakke.

> Jeg gør. Hvis du er i tvivl, kan du se det i meddelelsens header.

Ah, der.

Og min.

Så det er jo ganske ens, men hvad så? Hvor er forskellen? I de funktioner/variabler der er sat
op i QF?
Jeg har den som den er downloaded.

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 18:05

Jubii wrote:

> Ah, der.
>
> Og min.
>
> Så det er jo ganske ens, men hvad så? Hvor er forskellen? I de
> funktioner/variabler der er sat op i QF?
> Jeg har den som den er downloaded.

Du kan ikke se i headeren om OE-Qoutefix er installeret.

Fra : Jubii

Dato : 03-09-08 18:47

> Du kan ikke se i headeren om OE-Qoutefix er installeret.

Nej.

Jeg bruger ikke windows mail som email klient, kun til nyheder.
Jeg synes jeg så noget med aktivering et sted af QF, men den er vel aktiveret når den startes.
Jeg kommer ikke meget længere hvis jeg ikke ved hvilke forskelle i instillinger der gør
forskellen i om QFt virker eller ikke virker.

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 19:19

Jubii wrote:

> Jeg synes jeg så noget med aktivering et sted af QF, men den er vel
> aktiveret når den startes. Jeg kommer ikke meget længere hvis jeg

Har du læst og forstået hvad jeg har skrevet i nu to indlæg om hvordan
start af OE-Quotefix og Windows Mail virker hos mig? Det virker ikke på
dine svar som du har læst det.

Fra : Jubii

Dato : 04-09-08 06:08

> Har du læst og forstået hvad jeg har skrevet i nu to indlæg om hvordan start af OE-Quotefix
> og Windows Mail virker hos mig? Det virker ikke på dine svar som du har læst det.

Jo jeg har læst det 2 gange men hvad har starten af QF med dens funktion at gøre? Jeg starter
også windows mail med genvejen til QF på skrivebordet. Mener du omdøbningen af genvejen har
betydning for funktionen, eller mangel på samme?

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-09-08 08:20

Jubii wrote:

> [...]
> funktion at gøre? Jeg starter også windows mail med genvejen til QF
> på skrivebordet. Mener du omdøbningen af genvejen har betydning for

Jeg ville bare vide om OE-Quotefix' installationsprogram havde
installeret en genvej og om du bruger denne. Dine skriverier var så
kryptiske at jeg ikke kunne se det ud af dine svar.

Så tror jeg ikke jeg kan hjælpe.

Fra : Jubii

Dato : 04-09-08 08:43

> [...]
> bruger denne. Dine skriverier var så kryptiske at jeg ikke kunne se det ud af dine svar.

jeg har spurgt om forskellen i opsætning af QF siden en masse virker til windows mail og mindst
2 ikke gør det.
Der kunne være noget i windows mail opsætning der forhindrer QF i at fungere, f.eks "Quote
header style" hvor ændringer i QF ingen effekt har. Eneste effekt jeg kan sætte i QF er
linielængde (prøvet med 80).

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-09-08 08:49

Jubii wrote:

> [...]
> fungere, f.eks "Quote header style" hvor ændringer i QF ingen effekt
> har. Eneste effekt jeg kan sætte i QF er linielængde (prøvet med 80).

Her er den opsætning af OE-Quotefix som jeg brugte i XP og nu bruger i
Vista:
http://www.modelbaneteknik.dk/div/oe-quotefix.jpg

Fra : Jubii

Dato : 04-09-08 11:31

> Her er den opsætning af OE-Quotefix som jeg brugte i XP og nu bruger i Vista:
> http://www.modelbaneteknik.dk/div/oe-quotefix.jpg

Ja, sådan er min opsætnig også.
Jeg vil nu tro på at det er windows mail der blokere for funktionerne i QF.
Tak for din hjælp og til alle også.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-09-08 12:38

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Mærkværdigt. Virker fuldstændig normalt her.....

Har du hentet SP1 til vista?

QF virker som den skal, men den bruger winmails normale quoteheader som man
kan se ;-(

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-09-08 12:48

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> QF virker som den skal, men den bruger winmails normale quoteheader som
> man kan se ;-(

Korrektion, QF virker slet ikke. Winmail ignorerer simpelthen QF...

Claus

Fra : Ole C

Dato : 02-09-08 13:38

Claus Tersgov skrev blandt andet:

> Korrektion, QF virker slet ikke. Winmail ignorerer simpelthen QF...

Og du har markering ud for "Afhæng af OE"?

--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-09-08 15:55

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev

> Og du har markering ud for "Afhæng af OE"?

Ja, men det har ingen effekt. Uanset om jeg starter QF før eller efter eller
som stand alone, så vil winmail ikke se den.

Claus

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-08 18:30

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-09-08 23:19

> [...]

> gamle PC med Windows XP), så jeg omdøbte det vare til "Windows Mail med
> OE-Quotefix" og bruger det til at starte begge programmer.

Alt det har jeg også prøvet uden resultat. Men det lader til, at QF godt kan
omsætte f.eks. *dette* til bold, når jeg læser news, så den er altså aktiv.
det er kun når jeg skal besvare et indlæg, at den ikke virker.
Tilsyneladende har den slet ingen funktion i et svarvindue...

Claus

Fra : Erik Olsen

Dato : 03-09-08 17:24

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> er altså aktiv. det er kun når jeg skal besvare et indlæg, at den
> ikke virker. Tilsyneladende har den slet ingen funktion i et

Det har jeg ikke oplevet. Jeg bruger i øvrigt ikke "Font styles"
eftersom det nemt laver uorden i links som indeholder /, _ og *.

Fra : Ole C

Dato : 02-09-08 13:36

Claus Tersgov skrev blandt andet:

> Har du hentet SP1 til vista?

Ja da.

> QF virker som den skal, men den bruger winmails normale quoteheader
> som man kan se ;-(

Jeg kan nok ikke hjælpe dig, for jeg har intet særligt gjort....

--
vh
Ole C

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-09-08 09:05

Jubii skrev:

> Bruger alle der har svaret windows mail?

Jeg gør til mails ja, men ikke til news.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-08 11:55

Jubii skrev:

> Jeg vil nu tro på at det er windows mail der blokere for
> funktionerne i QF.

Quotefixet er ret sart hvad opsætningen af OE angår, så mon ikke
det samme gælder for Windows Mail? Du angiver f.eks. ikke tegnsæt
i dine indlæg, hvilket tyder på, at du ikke har sat Windows Mail
korrekt op.

Hvad sker der, hvis du opsætter Windows Mail som vist her:
<http://thomasgmadsen.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix> ?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jubii

Dato : 04-09-08 12:59

> [...]
> korrekt op.
>
> Hvad sker der, hvis du opsætter Windows Mail som vist her:

De er stort set ens.
Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt , hvilket giver standard
vesteuropæisk(windows) i internationel.

Jeg har ikke signatur.

Og QF er opsat sådan.

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-09-08 18:54

Jubii wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt ,
> hvilket giver standard vesteuropæisk(windows) i internationel.

Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte Windows
Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres det rigtige sted!

Jeg tror den rigtige tegnsætopsætning er vigtig for funktionen af
OE-Quotefix, så nu nærmer vi os vist noget væsentligt.

Fra : Carl Drud

Dato : 04-09-08 19:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte Windows
> Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres det rigtige sted!

Men dit indlæg her er sat til:

charset="Windows-1252"

hvilket kan afstedkomme "'441 437 Bad charset in header" fejl for OE/WM
brugere på TDC.

--
Carl

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-09-08 19:49

Carl Drud wrote:

> Men dit indlæg her er sat til:
>
> charset="Windows-1252"
>
> hvilket kan afstedkomme "'441 437 Bad charset in header" fejl for
> OE/WM brugere på TDC.

Det er højst ejendommeligt. Jeg har ellers for nylig test min opsætning,
se Message-ID: <news:48aef923$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>

Men noget ser sært ud i opsætningen. Under "Indstillinger - Send -
Internationale indstillinger" er der valgt "Vesteuropæisk (ISO)", men
under "Indstillinger - Læsning - Internationale indstillinger" står der
"Vesteuropæisk (Windows)" (kan ikke ændres der).

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-09-08 19:51

Erik Olsen wrote:

> [...]
> under "Indstillinger - Læsning - Internationale indstillinger" står
> der "Vesteuropæisk (Windows)" (kan ikke ændres der).

Nu er det atter charset="iso-8859-1";

Hvad h... kan afstedkomme en sådan ændring?

Fra : Carl Drud

Dato : 04-09-08 20:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Nu er det atter charset="iso-8859-1";
>
> Hvad h... kan afstedkomme en sådan ændring?

Fordi mit indlæg var kodet i iso-8859-1. OE/WM har den vane at slå over
i samme tegnsæt som indlægget der svares på er kodet i. Hvis ikke noget
tegnsæt er angivet i det indlæg der svares på vil WM tilsyneladende slå
over i "Windows-1252".

Se evt.:

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/099439a58f7e2d88?hl=da

--
Carl

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-09-08 20:41

Carl Drud wrote:

> [...]
> ikke noget tegnsæt er angivet i det indlæg der svares på vil WM
> tilsyneladende slå over i "Windows-1252".

Ja, jeg sendte for lidt siden en meddelelse til en anden gruppe, den
viste sig at være i Windows-1252. Har du nogen ide om hvorfor det sker?

Jeg har ikke markeret "Send svar i samme format som den oprindelige
meddelelse".

Fra : Carl Drud

Dato : 04-09-08 20:57

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> writes:

> Ja, jeg sendte for lidt siden en meddelelse til en anden gruppe, den
> viste sig at være i Windows-1252. Har du nogen ide om hvorfor det
> sker?

Som sagt eller rettere skrevet, så er det enten fordi det indlæg du
svarer på er kodet i Windows-1252 eller der er ikke angivet noget
tegnsæt. I det sidste tilfælde er det som oftest OE brugere hvor intet
er angivet og mit gæt er at din WM slår over i Windows-1252 fordi det er
Windows standard.

> Jeg har ikke markeret "Send svar i samme format som den oprindelige
> meddelelse".

Jeg tror denne option kun har med HTML meddelelser at gøre, men jeg er
ikke sikker.

--
Carl

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-09-08 17:56

Carl Drud wrote:

> [...]
> tegnsæt. I det sidste tilfælde er det som oftest OE brugere hvor intet
> er angivet og mit gæt er at din WM slår over i Windows-1252 fordi det

Mja, men det var ikke den slags "hvorfor" jeg tænkte på. Jeg har
spekuleret på om det kan hænge sammen med andre indstillinger i Windows
Mail, eller om det skyldes en fejl i programmet, samt i givet fald om
man kan forvente en rettelse af fejlen.

> Jeg tror denne option kun har med HTML meddelelser at gøre, men jeg er
> ikke sikker.

I Outlook Express 6 virkede det også på meddelelser i tekstformat, men
jeg har ikke testet det i Windows Mail.

Fra : Carl Drud

Dato : 05-09-08 18:12

> [...]

> Windows Mail, eller om det skyldes en fejl i programmet, samt i givet
> fald om man kan forvente en rettelse af fejlen.

Tjah, Windows Live Mail[¹] som siges at skulle afløse OE/WM har samme
problem.

[¹] http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Mail

Man kan benytte hjælpeprogrammer som Mime-Proxy

http://www.lamaiziere.net/mp_pagen.html

eller Morver

http://morver.de/

--
Carl

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-09-08 19:21

Carl Drud wrote:

> Tjah, Windows Live Mail[¹] som siges at skulle afløse OE/WM har samme
> problem.
>
> [¹] http://en.wikipedia.org/wiki/Live_Mail

Det lyder ikke opløftende.

> Man kan benytte hjælpeprogrammer som Mime-Proxy
>
> http://www.lamaiziere.net/mp_pagen.html
>
> eller Morver
>
> http://morver.de/

Hrmf, endnu et hjælpeprogram. Nå, men tak for svaret, jeg vil kigge lidt
på mulighederne.

Fra : Jubii

Dato : 05-09-08 03:57

> Jeg har også brugt Thomas' vejledning og har godt kunnet sætte
> Windows Mail til Vesteuropæisk (ISO). Husk at det skal gøres
> det rigtige sted!

Under formater har jeg sat tegnsæt til vest euro til (iso)
Og default alm. tekst.

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-09-08 17:53

Jubii wrote:

> Under formater har jeg sat tegnsæt til vest euro til (iso)
> Og default alm. tekst.

Tja, der er to steder under funktioner - indstillinger man kan sætte
tegnsæt. Det er jo ikke til at vide hvor du har sat tegnsættet når du
beskriver dets å upræcist.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-09-08 14:07

Jubii skrev:

> De er stort set ens.

De må ikke være helt ens sat op, for du angiver stadig ikke tegnsæt
i dine indlæg. Netop tegnsætsangivelse er vigtig for at få Quotefix
til at virke korrekt. Det har Claus Tersgov dog i hans indlæg, så
det er meget muligt, at der er andre faktorer, som spiller ind.

> Jeg kan ikke sætte læsning til vesteuropæisk(iso) ved tegnsæt ,
> hvilket giver standard vesteuropæisk(windows) i internationel.

Nå okay. Jeg tør ikke sige, hvorfor det ikke er muligt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jubii

Dato : 04-09-08 14:41

> [...]
> det er meget muligt, at der er andre faktorer, som spiller ind.

> Nå okay. Jeg tør ikke sige, hvorfor det ikke er muligt.

Der er også denne forskel.
Subject: Re: Quotefix i Vista? øv! <-mit
Subject: =?iso-8859-1?Q?Re:_Quotefix_i_Vista=3F_=F8v!?= <-Claus
Subject: Re: Quotefix i Vista? =?ISO-8859-1?Q?=F8v!?= <-din

Og disse.
bruges til sammenligning)

For blot at se på tegnsæt.
Du har desuden denne.

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-09-08 18:20

Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Den installerer og starter korrekt, men den kan ikke skrive det man
> laver i indstillinger til custum header og quote i news...

Det virker perfekt hos mig.