Indbakken er fuld
Fra : Hr Jørgen

Dato : 28-08-08 08:00

"Mailmasteren" fortæller mig, at jeg har så meget liggende i indbakken, at
jeg nærmer mig mit maksimum. Jeg skal skille mig af med en masse af det. Det
har han ret i, men:

1) Har det nogen betydning her, hvor mange newsgroups, jeg "abonnerer" på?
De fylder vel ikke op i indbakken?

2) Kan jeg save mine breve på en eller anden måde? Kan jeg kopiere eller
flytte dem et eller andet sted hen på harddisken? Hvordan læser jeg dem så
igen? Kan jeg få billederne med? -med hvilker program?

3) Er der andre metoder end den meget tidrøvende, hvor jeg kopierer brevene
et for et og gemmer dem som en brevfil i Word?

Mvh
Jørgen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 08:57

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> 3) Er der andre metoder end den meget tidrøvende, hvor jeg kopierer
> brevene et for et og gemmer dem som en brevfil i Word?

Hvilket mailprogram anvender du? Hvem er din mailudbyder i dette tilfælde?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-08 09:08

Hr Jørgen skrev:

> 1) Har det nogen betydning her, hvor mange newsgroups, jeg "abonnerer" på?

Nej.

> De fylder vel ikke op i indbakken?

Nej, de har intet med mails at gøre.

--
Bertel

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 09:16

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Nej.

> Nej, de har intet med mails at gøre.

Kan det udelukkes, at han sidder med et eller andet, hvor alle mailfolders -
herunder news - er lagret serverside, og hvor det er det samlee pladsforbrug
på serveren, den brokker sig over?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-08 09:24

Christian R. Larsen skrev:

> Kan det udelukkes, at han sidder med et eller andet, hvor alle mailfolders -
> herunder news - er lagret serverside

Næ, man kan vel aldrig udelukke noget som helst, men jeg har ikke
hørt om sådan en løsning - ud over hvis erfarne folk selv kører
en server.

--
Bertel

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 09:31

> Næ, man kan vel aldrig udelukke noget som helst, men jeg har ikke
> hørt om sådan en løsning - ud over hvis erfarne folk selv kører
> en server.

Der findes add ins til Outlook, der tillader, at den bruges som newsreader.

Fra : Max

Dato : 28-08-08 10:18

Hej Christian

> Der findes add ins til Outlook, der tillader, at den bruges som
> newsreader.

Hvor finder du dem ?

--
Mvh Max

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 11:34

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Christian

> Hvor finder du dem ?

Prøv at google lidt. Jeg har ikke prøvet det selv, men det skulle være til
at finde.

Fra : Max

Dato : 28-08-08 11:39

Hej Christian

> Prøv at google lidt. Jeg har ikke prøvet det selv, men det skulle
> være til at finde.

Ikke hvis det ikke findes.

--
Mvh Max

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 11:48

> Hej Christian

> Ikke hvis det ikke findes.

Heller ikke hvis man ikke prøver.

http://www.google.com/search?source=ig&hl=da&rlz=&q=outlook+add-in+newsreader&meta=

Fra : Max

Dato : 28-08-08 11:59

Hej Christian

> Heller ikke hvis man ikke prøver.

Ok, tak for hjælpen, men jeg kan se at det ikke
er en MS ting.

--
Mvh Max

Fra : N_B_DK

Dato : 28-08-08 15:39

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Der findes add ins til Outlook, der tillader, at den bruges som
> newsreader.

Dokumentation ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Carl Drud

Dato : 28-08-08 17:23

http://www.mapilab.com/outlook/nntp/

http://www.shorelinesoftware.com/index.htm

--
Carl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-08-08 09:32

Hr Jørgen skrev:
> "Mailmasteren" fortæller mig, at jeg har så meget liggende i indbakken, at
> jeg nærmer mig mit maksimum. Jeg skal skille mig af med en masse af det. Det
> har han ret i, men:

Det vigtigste spørgsmål er, om du bruger IMAP eller pop3 til
mails. Det kunne lyde som om, du bruger IMAP, hvor mailene
ligger på serveren.

Det næstvigtigste spørgsmål er, hvilket mailprogram du
bruger. Det burde være muligt at oprette lokale mapper i
mailprogrammet, og så flytte mails fra IMAP-mapperne over i
en eller flere lokale mapper. Dermed får du dem fjernet fra
serveren, samtidig med at du stadig har en kopi. Metoden med
at gemme dem med Word burde absolut ikke være nødvendig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Hr Jørgen

Dato : 28-08-08 11:23

Jeg bruger Microsoft Outlook Express 6.. (MS XP)

Server til Indgående post er pop3.mail.dk

Jørgen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 11:35

> Jeg bruger Microsoft Outlook Express 6.. (MS XP)
>
> Server til Indgående post er pop3.mail.dk

Det betyder, at du har sat den op til at efterlade en kopi af al post på
serveren. GÅ ind i kontoindstillingerne og ænder det til, at al post skal
slettes på serveren, når det er læst.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 12:43

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> på serveren. GÅ ind i kontoindstillingerne og ænder det til, at al
> post skal slettes på serveren, når det er læst.

Kan men det? Jeg gik her og troede at det var når
mailen var slettet fra "slettet post"

Og så er i første omgang nødt til at gå via webmail
og tømme hans postkasse, for problemet er at han
er ved at nå op på 10 MB

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-08 12:44

<Just> wrote in message

> Kan men det? Jeg gik her og troede at det var når
> mailen var slettet fra "slettet post"

Du kan vælge flere settings - heriblandt de to, vi taler om nu.

> Og så er i første omgang nødt til at gå via webmail
> og tømme hans postkasse, for problemet er at han
> er ved at nå op på 10 MB

Enig.

Fra : Hr Jørgen

Dato : 28-08-08 15:29

> Det betyder, at du har sat den op til at efterlade en kopi af al post på
> serveren. GÅ ind i kontoindstillingerne og ænder det til, at al post skal
> slettes på serveren, når det er læst.

Ja det havde jeg. Nu har jeg slettet fluebenet, der gemmer på serveren.

Hvordan oplever jeg selv denne forandring? Hvilken glæde havde jeg af at
gemme nails på serveren?

Jørgen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-08 15:52

Hr Jørgen skrev:

> Hvordan oplever jeg selv denne forandring? Hvilken glæde havde jeg af at
> gemme nails på serveren?

Hvis du havde masser af diskplads, ville du kunne skifte system,
maskine, hjemland osv. uden at din mailboks blev ændret.

Når man henter mails ned på sin pc, som de fleste gør, så
forsvinder de hvis man f.eks. formaterer hvis man ikke har fundet
ud af at kopiere dem til en backup.

--
Bertel

Fra : Ivar

Dato : 28-08-08 20:56

Hr Jørgen skrev:

> Hvordan oplever jeg selv denne forandring? Hvilken glæde havde jeg af at
> gemme nails på serveren?

Den funktion er nyttig, hvis du læser dine mails flere steder fra,
og gerne vil have gemt en kopi et sted.
Når jeg læser mails fra min telefon, bliver mails liggende på
serveren, fordi min telefon er sat op til det. Når jeg
henter fra min normale pc, bliver de ikke gemt på serveren.
Det giver mig den funktion, at når jeg læser mails med min telefon,
får jeg kun de nye. På min pc får jeg alle mails, også dem jeg
tidligere har læst på min telefon, da de ikke er slettet på
severen.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Hr Jørgen

Dato : 29-08-08 07:30

Tak for alle besvarelserne.

Tilbage til en del af mit oprindelige spørgsmål:

Under "Lokale Mapper" har jeg oprettet et antal mapper, hvor jeg gemmer mail
fra forskellige personer.
Hvordan kopierer jeg dem, så jeg kan slette dem fra serveren?

Jørgen

Fra : Frank Andersen

Dato : 29-08-08 14:26

On Fri, 29 Aug 2008 08:29:59 +0200, "Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>fra forskellige personer.
>Hvordan kopierer jeg dem, så jeg kan slette dem fra serveren?

Hvis de mails, Du har liggernde under "Lokale mapper" ligger på
serveren, skal Du flytte dem til inboxen, hvorefter de kan hentes med
outlook, og ved normal opsætning, vil disse mails blive slettet på
serveren. Du kan oprette en lokal mappe i outlook og flytte dem ind i
den.

/Frank

--

Erstat '.inv' med '.dk'
Replace '.inv' with '.dk'

Fra : Hr Jørgen

Dato : 29-08-08 15:42

> [...]
> outlook, og ved normal opsætning, vil disse mails blive slettet på
> serveren. Du kan oprette en lokal mappe i outlook og flytte dem ind i

*****************************

Det er vel for store mængder mails på SERVEREN, som mailmasteren brokker sig
over?
Hvordan kan jeg se, hvad der ligger på serveren?
De kommer automatisk ind i min indbakke, når jeg åbner. Det er ikke mig, der
trækker dem derind.
Nu har jeg været inde i Funktioner - Konti - Post - Egenskaber -
Avanceret - - og fjerne chkmark i "gem en kopi af meddelelser på serveren".
Så formoder jeg, at mails i serveren forsvinder af sig selv, når jeg åbner
Outlook og finder nye mails i min indbakke.
Er det korrekt?
Men hvad ligger der tilbage nu? Kan jeg selv med et kunstgreb komme ind og
kigge i denne server?

Fremtidsmusik:
Hvis jeg vil kigge efter mail i serveren med min mobiltelefon, må jeg jo
sætte dette chkmark igen. Så skal jeg vel selv tømme denne server en gang
imellem manuelt?
Hvordan gør man det?

Mvh Jørgen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-08-08 17:34

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev :

>Men hvad ligger der tilbage nu? Kan jeg selv med et kunstgreb komme ind og
>kigge i denne server?

Logger ind på webmail og sletter dem der, det er det nemmeste.

>Hvordan gør man det?

Det samme.
--
Kerim