Thunderbird backup & restore
Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 24-08-08 19:50

Jeg har lavet en backup af min Thunderbird
profil på én computer (XP) og lavet en restore
til en anden computer (Vista).

De to programmer har samme versionsnummer, og
jeg har brugt det samme MozBackup program
på de to computere, nemlig den af Kim Ludvigsen
oversatte danske udgave.

På Vista-computeren har jeg kun installeret
Thunderbird og ikke foretaget nogen indstillinger
af nogen art.

Der imidlertid gået komplet ged i Lokale mapper,
som jeg har en del vigtige e-mails liggende i.
Mine usenet grupper er heller ikke kommet med, men
det er så hvad det er.

Under lokale mappe ligger nu en slags stifinder
struktur med mystiske navne og filtypenavne.

Kan man slette hele baduljen og prøve én gang til?

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-08-08 20:24

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Kan man slette hele baduljen og prøve én gang til?

ja
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Ren_geninstallation

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 27-08-08 12:14

Jeg har også et problem med præcis
samme opsætning. Jeg har taget backup
fra min XP computer og vil nu restore
til min Vista computer. Newgroups og
mail settings er som de skal være, men
mine mail konti er tomme. Ikke een
eneste mail er kommer med. Min backup
file fylder over 1 gb, så der burde da
være nogle mails med. Har i en ide ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-08-08 12:31

SpookiePower wrote:

> file fylder over 1 gb, så der burde da
> være nogle mails med. Har i en ide ?

Kopier på normal vis. xcopy kan også benyttes.

Jesper Poulsen

Fra : SpookiePower

Dato : 27-08-08 14:09

Jesper Poulsen wrote:

> Kopier på normal vis. xcopy kan også benyttes.

Jeg brugte MozBackup den ville ikke, men
en alm. copy paste virkede.

Fra : Frank R.

Dato : 27-08-08 12:54

On Wed, 27 Aug 2008 13:14:26 +0200, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

>Jeg har også et problem med præcis
> [...]

En mulighed er at reinstallere Thunderbird og start Thunderbird op een
gang. Sig nej til at lave en mailkonto og afslut programmet.

Dernæst burde det virke.

Det var den metode jeg brugte da jeg smed en ny XP på pc'en er i
forgårs.

--
Hilsen
Frank