Kan kun hente mails på en af to maskine
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 15:33

Jeg anvender Firefox på både min bærbare og min stationære PC.
Hvis jeg henter mails på een af dem kan jeg ikke finde dem på den anden?

Hvordan kan det være og hvad kan jeg gøre?

mvh Mr. Mox

Fra : Rainman

Dato : 07-08-08 18:00

Mr. Mox wrote:
> Jeg anvender Firefox på både min bærbare og min stationære PC.
> Hvis jeg henter mails på een af dem kan jeg ikke finde dem på den anden?
>
> Hvordan kan det være og hvad kan jeg gøre?
>
> mvh Mr. Mox
Mon ikke du mener Thunderbird? Firefox er en webbrowser.

En måde at løse problemet på er at bruge en lille ekstern lommeharddisk
som du altid har siddende på den maskine du bruger, og så anvende
Thunderbird Portable på både den bærbare og den stationære (d.v.s. den
samme applikation som ligger på lommeharddisken).

Det ligger i sagens natur at hvis du henter emails ned på enten den
stationære eller den bærbare, så ligger de i den respektive maskines
database hvor de er hentet ned. Så du vil aldrig kunne se emails begge
steder fra, medmindre du gør som ovenfor beskrevet, eller bruger en
fælles emailserver hvorfra både den stationære og den bærbare læser.

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 18:52

Rainman skrev:

> Mon ikke du mener Thunderbird? Firefox er en webbrowser.
Joh, du har selvfølgelig ret.

> [...]
> steder fra, medmindre du gør som ovenfor beskrevet, eller bruger en
> fælles emailserver hvorfra både den stationære og den bærbare læser.

Jeg havde en ide om at man et eller andet sted kan stille maskinerne til
at lade brevene blive på serveren. Jeg har set det et sted men husker
ikke hvor, det er ikke på "Internetindstillinger". Hvis de kunne blive
liggende på serveren, hos mig er det Nordit.dk, forventede jeg at jeg
kunne finde min post efter at det er hentet en gang???? Nordit er da
min server til begge maskiner, så hvad så??? Betyder det noget at jeg
også bruger G-mail.com??
mvh Mr. Mox

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 07-08-08 19:21

Mr. Mox skrev:

> Jeg havde en ide om at man et eller andet sted kan stille maskinerne til
> at lade brevene blive på serveren.

Ligegyldigt hvilken email du bruger, kan du indstille din klient til at
lade mails ligge på serveren. Det er kun et spørgsmål om plads. Gmail,
som Carl nævner, har rigelig plads - som vokser hver dag.

--
Niels

Fra : Michael Haase

Dato : 07-08-08 20:15

Mr. Mox skrev dette den 07-08-2008 19:51:

> Jeg havde en ide om at man et eller andet sted kan stille maskinerne til
> at lade brevene blive på serveren. Jeg har set det et sted men husker
> ikke hvor, det er ikke på "Internetindstillinger".

Det er under funktioner - kontoindstillinger - kontoens server
indstillinger.

Der kan du sætte hak i Gem meddelelser på server, samt indstille hvor
mange dage de højst må gemmes.

--
Michael Haase

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 09:27

Michael Haase skrev:

> Det er under funktioner - kontoindstillinger - kontoens server
> indstillinger.
>
> Der kan du sætte hak i Gem meddelelser på server, samt indstille hvor
> mange dage de højst må gemmes.

Mange tak for direkte svar på det jeg søgte en løsning på. Jeg er ikke
for spids til dette her, kommer ofte ud for simple fejl, derfor er det
rart med et "simpelt" svar. mvh Mr. Mox

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-08 19:00

On 2008-08-07, Mr. Mox wrote:

> Betyder det noget at jeg også bruger G-mail.com??

På GMail kan du med fordel bruge IMAP istedet for POP3.

https://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12806&hl=da

http://da.wikipedia.org/wiki/IMAP

--
Carl

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-08-08 19:28

Carl Drud skrev:

>På GMail kan du med fordel bruge IMAP istedet for POP3.

på gmail er det en nødvendighed med imap hvis man vil hente mail til flere
mailklienter, det er ikke muligt via deres pop3 først at hente til en
mailklient og derefter til en anden (tredje, fjerde osv) mailklient

Bare ærgerligt at gmails imap er så langsom som den er, så det i praksis
bliver ubrugeligt (IMO)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 07-08-08 19:59

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> writes:

> Bare ærgerligt at gmails imap er så langsom som den er, så det i
> praksis bliver ubrugeligt (IMO)

Jeg synes nu ikke det er så slemt.

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 09:23

Carl Drud skrev:

> På GMail kan du med fordel bruge IMAP istedet for POP3.
>
> https://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12806&hl=da
>
> http://da.wikipedia.org/wiki/IMAP

Tak for et par relevante links. Mr. Mox

Fra : Carl Drud

Dato : 08-08-08 18:12

On 2008-08-08, Mr. Mox wrote:

> Tak for et par relevante links. Mr. Mox

Velbekomme. Du behøver dog kun at svare her i gruppen. Du har også sendt
svaret pr. mail til mig. Jeg ved ikke om du måske har trykket på en
forkert knap i Thunderbird.

--
Carl