Geninstallere Explorer 6/7
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 08-09-08 18:40

En bekendt har fået et mærkeligt problem med sin Internet Explorer.... bl.a
når man klikker på en genvej fra skrivebordet
der f.eks skulle linke til www.dmi.dk - kommer boksen op med egenskaber for
ikonet og så skal man vælge hvilket program
det skal åbnes med. Klikker man så af i Internet Explorer og sætter flueben
i Åben altid med dette program - skulle man forvente
at det så virker - men nej. Man kommer aldrig ind på siden.
På skrivebodet er der som standard et ikon til Internet Explorer (altså ikke
genvej) den virker - men ikke genveje der er oprettet
tidligere og heller ikke hvis man prøver at oprette et ikon/genvej.

Dette er bare en af de fejl der lige er - men mit spørgsmål går på, kan man
ikke afinstallere Internet Explorer og så installere den igen ?

Og hvis man kan - HVOR finder jeg lige en installering af Internet Explorer
på MS hjemmeside ?

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Knud Erik

Dato : 08-09-08 21:18

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man ikke afinstallere Internet Explorer og så installere den igen ?
>
> Og hvis man kan - HVOR finder jeg lige en installering af Internet

Hej
Prøv først om iereg kan klare det - dobbeltklik filen
Den registrerer/genopretter/gendanner/reparerer *.dll i IE
http://www.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip

Der er noget her fra MS
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378

Knud Erik

Fra : Lars E. P.

Dato : 09-09-08 07:57

Mon, 8 Sep 2008 19:40:26 +0200, skrev "Claus Rasmussen"
<claras@post10.tele.dk> :

> [...]
>ikke afinstallere Internet Explorer og så installere den igen ?
>
>Og hvis man kan - HVOR finder jeg lige en installering af Internet Explorer

Der er også andre muligheder som måske/måske ikke virker.

1. Kontroller at IE er standardbrowser:
Internetindstillinger > fanen Programmer.
Og Kontrolpanel > Tilføj/fjern programmer > Angiv programadgang og
-standard

2. Tøm mappen med midlertidige internetfiler:
Internetindstillinger > fanen Generelt > afsnit Browserdata > knap
Slet

3. Nulstil IE indstillingerne:
Internetindstillinger > fanen Avanceret > knap Nulstil (Læs advarslen
nøje inden du fortsætter)

Der findes et par muligheder mere som jeg dog ikke lige kan komme i
tanke om, men jeg vender tilbage hvis/når de kommer frem.

Hilsen Lars