problemer med Chrome EULA
Fra : kaz

Dato : 03-09-08 23:16

Fra : Mr.Larsen

Dato : 04-09-08 01:23

kaz frembragte:
> http://www.theregister.co.uk/2008/09/03/google_chrome_eula_sucks/

Godt man ikke bruger Chrome...

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Martin

Dato : 04-09-08 03:54

kaz wrote:
> http://www.theregister.co.uk/2008/09/03/google_chrome_eula_sucks/

Godt det er opensource, så kan man jo bare smutte ind i koden og fjerne
det - også installer den på ny, så har man ikke accepteret en dyt :)

Anyways, så er det altså ikke Chromes EULA, det er generelt for alle
Googles tjenester, såsom Adwords, GMail osv osv.

Hvis Chrome videregiver oplysninger direkte til Google, så skal du nok
se at der meget hurtigt udkommer en "uofficial" Chrome, hvor der ikke
sendes nogle oplysninger... LÆNGE LEVE opensource!!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-08 08:53

Martin skrev:

> Godt det er opensource

Hvor står der henne at det er open source?

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 04-09-08 09:00

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvor står der henne at det er open source?

http://www.google.com/chrome/intl/da/why.html?hl=da <- Selvom du sikkert
ikke ser denne link..

/Hauge

Fra : Max

Dato : 04-09-08 10:20

Hej Hauge

> http://www.google.com/chrome/intl/da/why.html?hl=da <- Selvom du
> sikkert ikke ser denne link..

Hvad er den af, har den gamle degn bag de nedrullede
gardiner plonket dig ? :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 04-09-08 10:23

Hej Max
Max wrote:
> Hvad er den af, har den gamle degn bag de nedrullede
> gardiner plonket dig ? :)

Hehe ja, sådan er gamle visne skolelærere ;)
Han sidder sikkert helt alene bag de nedrullede gardiner og er bitter over
livet..

Mvh Hauge

Fra : Martin

Dato : 06-09-08 03:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvor står der henne at det er open source?

http://src.chromium.org/svn/branches/official/build_149.27/src/

Et smut forbi source koden, om det er opensource aner jeg ikke, men
sourcekoden er 100% tilgængelig... sååeee opensource, jep..

Desuden kan jeg se at den første opdatering allerede ligger klar, build
151.1 er allerede oppe, så du kan bare hente sourcen til den og compile
den, så har du en ny version af chrome

Fra : John S. Thomsen

Dato : 06-09-08 18:43

Martin wrote:

> http://src.chromium.org/svn/branches/official/build_149.27/src/
>
> Et smut forbi source koden, om det er opensource aner jeg ikke, men
> sourcekoden er 100% tilgængelig... sååeee opensource, jep..

Flere kriterier end blot adgang til kildekoden skal opfyldes for at et
stykke software er open source [1]. Ret til at videregive såvel
kildekode som program, ret til at foretage ændringer i koden o.s.v. skal
også være opfyldt i licensbetingelserne.

Chrome er udgivet under BSD [2], hvis det kan interessere nogen. Det
skriver Ben Goodger [3]:

"Today, Google launched a new web browser called Google Chrome. At the
same time, we are releasing all of the code as open source under a
permissive BSD license."

og ved brug af Martins link kan man let godtgøre, at det i al fald er
korrekt for kildefilen

chrome/browser/browser.h

Det overlades til læseren at checke alle øvrige kildefiler

/john

[1] http://www.opensource.org/docs/definition.html
[2] http://www.opensource.org/licenses/bsd-license.php
[3] http://blog.chromium.org/2008/09/welcome-to-chromium_02.html

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-09-08 11:28

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvor står der henne at det er open source?

http://www.google.com/googlebooks/chrome/#size=small&page=2

Side 2, nederste halvdel, 2. ramme.