/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Så er Chrome kommet
Fra : Lars Christensen


Dato : 02-09-08 20:14

http://gears.google.com/chrome/

Det ser jo rigtig spændende ud. Så er det bare om det kan leve op til
det.

--
Livet er for kort til at undgå persille

 
 
Holst (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-09-08 20:33


Lars Christensen wrote:

> http://gears.google.com/chrome/
>
> Det ser jo rigtig spændende ud. Så er det bare om det kan leve op til
> det.

Ja, hvis der så bare skete noget, når man forsøgte at d/l den. Så det
kan da kun blive bedre herfra ...

Ivan V. Klattrup (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 02-09-08 20:36

Holst skrev:

>Ja, hvis der så bare skete noget, når man forsøgte at d/l den. Så det kan
>da kun blive bedre herfra ...

fis ind på http://www.google.com/chrome?hl=da der virker det

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Holst (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-09-08 20:51


Ivan V. Klattrup wrote:

>> Ja, hvis der så bare skete noget, når man forsøgte at d/l den. Så det kan
>> da kun blive bedre herfra ...
>
> fis ind på http://www.google.com/chrome?hl=da der virker det

Takker.

Holst (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-09-08 20:59


Holst wrote:

> Takker.

Ja, den ser da fin og hurtig ud, men det er jo et reklamehelvede. Indtil
det kan undgås, holder jeg mig vist til Firefox.

Ivan V. Klattrup (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 02-09-08 21:02

Holst skrev:

>men det er jo et reklamehelvede

Ja man vænner sig hurtigt til reklameblokering.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Holst (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-09-08 21:13


Ivan V. Klattrup wrote:

> Ja man vænner sig hurtigt til reklameblokering.

Det gør man.

Chrome virker hurtigere end Firefox, men jeg må jo erkende, at det
absolut ikke er noget, som har nogen betydning for mig.

Jeg har i den senere tid oplevet, et Firefox står og venter og venter,
når jeg skal se en side på http://www.spejdernet.dk - og det gør den
stadig. Men med Chrome dukker siden op øjeblikkelig.

Hvad er det med spejdernet.dk, der får Firefox til ikke at vise siden
med det samme?

Per H (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 02-09-08 21:34

On Tue, 02 Sep 2008 22:12:46 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
skrev:

>
>Ivan V. Klattrup wrote:
>
>> Ja man vænner sig hurtigt til reklameblokering.

>Jeg har i den senere tid oplevet, et Firefox står og venter og venter,
>når jeg skal se en side på http://www.spejdernet.dk - og det gør den
>stadig. Men med Chrome dukker siden op øjeblikkelig.
>
>Hvad er det med spejdernet.dk, der får Firefox til ikke at vise siden
>med det samme?



Her virker det perfekt.

under 1 sek.
--

Mvh

per


Niels Kristian Jense~ (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Niels Kristian Jense~


Dato : 03-09-08 09:28

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in news:48bd9e3b$0$56788
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har i den senere tid oplevet, et Firefox står og venter og venter,
> når jeg skal se en side på http://www.spejdernet.dk - og det gør den
> stadig. Men med Chrome dukker siden op øjeblikkelig.
>
> Hvad er det med spejdernet.dk, der får Firefox til ikke at vise siden
> med det samme?

Den enkle forklaring:
Firefox kører i een proces. Chrome kører flere processer. Hvis et eller
andet giver ventetid, så venter hele firefox processeN, men i Chrome kan
andre processer fortsætte uden at vente på "et-eller-andet".

Der er en lille tegneserie, som viser ideerne bag Chrome:

http://www.google.com/googlebooks/chrome/

Se side 3

Mvsh. Ænkå

Lars Christensen (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 02-09-08 21:11

On Tue, 02 Sep 2008 21:58:38 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>
>Holst wrote:
>
>> Takker.
>
>Ja, den ser da fin og hurtig ud, men det er jo et reklamehelvede. Indtil
>det kan undgås, holder jeg mig vist til Firefox.

Samme her. Samtidig er der visse sider den påstår som ikke har
installeret java, selvom jeg ved der er. (som f.eks
http://www.pogo.com) andre steder er der ingen problemer
(http://spil.tv2.dk)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Holst (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 02-09-08 21:16


Lars Christensen wrote:

> Samme her. Samtidig er der visse sider den påstår som ikke har
> installeret java, selvom jeg ved der er. (som f.eks
> http://www.pogo.com) andre steder er der ingen problemer
> (http://spil.tv2.dk)

Man skal jo stadig huske på, at det blot er en beta.

Philip Nunnegaard (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 02-09-08 23:28

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev

> Ja, den ser da fin og hurtig ud, men det er jo et reklamehelvede.

Reklamehelvede?
Jeg ser ingen reklamer her.

Men jeg savner så også de menupunkter der er i andre browsere, dl.a.
Firefox.
Ligeledes savner jeg statuslinjen.
Umiddelbart tror jeg nok at jeg kommer til at fortsætte med Firefox uanset
om Crome er beta aller ej.

Er det korrekt antaget at den bygger på Firefox, eller er det bare fordi jeg
har FF som standardbrowser, at den har importeret mine bogmærker derfra?


Ivan V. Klattrup (02-09-2008)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 02-09-08 23:44

Philip Nunnegaard skrev:


>Er det korrekt antaget at den bygger på Firefox, eller er det bare fordi
>jeg har FF som standardbrowser, at den har importeret mine bogmærker
>derfra?

Jeg tror den er baseret på lidt af hvert, Den identificerer sig på nogle
fora jeg visitter som Safari, nok fordi den bruger WebKit motoren

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

John (03-09-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 03-09-08 00:31

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> Er det korrekt antaget at den bygger på Firefox

Nej:

"Chrome is based on the open-source project Webkit, the same rendering
engine used by Apple Safari":
http://www.download.com/8301-2007_4-10030873-12.html

John



Holst (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 03-09-08 07:27


Philip Nunnegaard wrote:

> Reklamehelvede?
> Jeg ser ingen reklamer her.

Det kommer selvfølgelig an på hvilke sider, du vælger at se. Men prøv
for eksempel Berlingske Tidende, Ekstrabladet og lignende.

> Er det korrekt antaget at den bygger på Firefox, eller er det bare fordi jeg
> har FF som standardbrowser, at den har importeret mine bogmærker derfra?

Har du ikke svaret 'ja' til at importere dem ved installationen? Jeg
blev da vist spurgt om noget i den retning, erindrer jeg.

Philip Nunnegaard (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 03-09-08 08:29

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev

> Det kommer selvfølgelig an på hvilke sider, du vælger at se. Men prøv for
> eksempel Berlingske Tidende, Ekstrabladet og lignende.

Der er præcis de samme reklamer, som der er hvis jeg besøger siderne med FF
eller en hvilken som helst anden browser.


Holst (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 03-09-08 08:40


Philip Nunnegaard wrote:

> Der er præcis de samme reklamer, som der er hvis jeg besøger siderne med FF
> eller en hvilken som helst anden browser.

Ikke når jeg besøger siden. Men det kan jeg selvfølgelig takke Adblock
Plus for.

Og indtil der er lignende mulighed for at undgå reklamehelvede med
Chrome, så holder jeg mig nok til Firefox.

Philip Nunnegaard (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 03-09-08 09:39

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev

> Ikke når jeg besøger siden. Men det kan jeg selvfølgelig takke Adblock
> Plus for.

Nååååh... Jeg havde ikke lige fattet at du havde en reklameblokker.


Frank R. (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Frank R.


Dato : 03-09-08 14:22

On Wed, 03 Sep 2008 09:39:38 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Og indtil der er lignende mulighed for at undgå reklamehelvede med
>Chrome, så holder jeg mig nok til Firefox.

Sjovt..hos mig er der ingen reklamer

http://peecee.dk/upload/view/129575


PerX ... (02-09-2008)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 02-09-08 22:39

In article <48bd9597$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...
> Holst skrev:
>
> >Ja, hvis der så bare skete noget, når man forsøgte at d/l den. Så det kan
> >da kun blive bedre herfra ...
>
> fis ind på http://www.google.com/chrome?hl=da der virker det

Er det et "Rigtigt" download eller et program som så begynder at
downloade komponenter?


Holst (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 03-09-08 07:27


PerX ... wrote:

> Er det et "Rigtigt" download eller et program som så begynder at
> downloade komponenter?

Nej, det er et setupprogram, der henter og installerer Chrome.

PerX ... (03-09-2008)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 03-09-08 12:16

In article <48be2e4b$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, newsfeb08
@shelter.dk says...
>
> PerX ... wrote:
>
> > Er det et "Rigtigt" download eller et program som så begynder at
> > downloade komponenter?
>
> Nej, det er et setupprogram, der henter og installerer Chrome.
>

Tak, jeg kan se at ellers skal man så her over:
http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/



Rasmus Bertelsen (05-09-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus Bertelsen


Dato : 05-09-08 14:42

PerX ... skrev:
> In article <48be2e4b$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, newsfeb08
> @shelter.dk says...
>> PerX ... wrote:
>>
>>> Er det et "Rigtigt" download eller et program som så begynder at
>>> downloade komponenter?
>> Nej, det er et setupprogram, der henter og installerer Chrome.
>>
>
> Tak, jeg kan se at ellers skal man så her over:
> http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/
>
>
Nice. Tak for det. Jeg gider squ ikke de der Web-installere...

Mvh,
Rasmus Bertelsen

per f andersen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : per f andersen


Dato : 03-09-08 09:00

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev
> fis ind på http://www.google.com/chrome?hl=da der virker det
>
Ja, der er ikke noget problem med at downloade, men der sker absolut intet,
når jeg kører ChromeSetup.exe - så denne version må være betydelig mere beta
end gmail var.

mvh per



Bjarke Hansen (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 04-09-08 11:26

On 3 Sep., 00:27, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:

> Ligeledes savner jeg statuslinjen.

Sådan en er der da I?

Den kommer jo frem når der er aktivitet, og forsvinder når siden er
loadet!

Philip Nunnegaard (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 04-09-08 19:22

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev

> > Ligeledes savner jeg statuslinjen.

> Sådan en er der da I?

> Den kommer jo frem når der er aktivitet, og forsvinder når siden er
> loadet!

Ikke hos mig. Kun når jeg fører musen hen over et link. Ikke noget der
indikerer hvor langt den er nået med at indlæse en langsom side.
Og i øvrigt foretrækker jeg at den er der hele tiden ligesom i Firefox, IE
og andre browsere.


PerX ... (06-09-2008)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 06-09-08 04:03

In article <56c742b6-325d-4bcf-b6b8-0b021b6b42f4
@v39g2000pro.googlegroups.com>, bjarke_h@hotmail.com says...
> On 3 Sep., 00:27, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:
>
> > Ligeledes savner jeg statuslinjen.
>
> Sådan en er der da I?
>
> Den kommer jo frem når der er aktivitet, og forsvinder når siden er
> loadet!
>

Sådan rent estetisk kan jeg gode lide den er der hele tiden.


Mureren (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 03-09-08 09:10

> Det ser jo rigtig spændende ud. Så er det bare om det kan leve op til
> det.

Den er dæleme lynhurtig!

Hvis netbank (Nordea) og min digitale signatur virkede i Chrome, så skiftede
jeg øjeblikkeligt!
(og jeg _har_ prøvet at downloade den Java SE 6 Update10 RC, men det hjalp
ikke)

Mvh.
Mureren



-= JF =- (03-09-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 03-09-08 09:35

Mureren skrev:

> Hvis netbank (Nordea) og min digitale signatur virkede i Chrome, så skiftede
> jeg øjeblikkeligt!
> (og jeg _har_ prøvet at downloade den Java SE 6 Update10 RC, men det hjalp
> ikke)

Det samme her!
Jeg har Danske Bank og får at vide at jeg skal Installere Java for at
kunne logge ind... Og når jeg så har installeret Java, får jeg at vide
at jeg jeg skal Installere Java for at kunne logge ind. Man begynder at
ane et mønster. ikk'

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

PerX ... (03-09-2008)
Kommentar
Fra : PerX ...


Dato : 03-09-08 12:24

In article <1400f$48be4c53$3e3d8c6c$10380@news.arrownet.dk>,
null@null.null says...
> Mureren skrev:
>
> > Hvis netbank (Nordea) og min digitale signatur virkede i Chrome, så skiftede
> > jeg øjeblikkeligt!
> > (og jeg _har_ prøvet at downloade den Java SE 6 Update10 RC, men det hjalp
> > ikke)
>
> Det samme her!
> Jeg har Danske Bank og får at vide at jeg skal Installere Java for at
> kunne logge ind... Og når jeg så har installeret Java, får jeg at vide
> at jeg jeg skal Installere Java for at kunne logge ind. Man begynder at
> ane et mønster. ikk'

Har du prøvet at installere Java? :)


Philip Nunnegaard (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Philip Nunnegaard


Dato : 03-09-08 15:13

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev

>> Jeg har Danske Bank og får at vide at jeg skal Installere Java for at
>> kunne logge ind... Og når jeg så har installeret Java, får jeg at vide
>> at jeg jeg skal Installere Java for at kunne logge ind. Man begynder at
>> ane et mønster. ikk'
>
> Har du prøvet at installere Java? :)

ROTFL


-= JF =- (04-09-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 04-09-08 19:35

PerX ... skrev:

> Har du prøvet at installere Java? :)
Det kunne de fandeme godt have skrevet på hjemmesiden



--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Mikkel Moldrup-Lakje~ (06-09-2008)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 06-09-08 05:45

-= JF =- skrev:
> Mureren skrev:
>
>> Hvis netbank (Nordea) og min digitale signatur virkede i Chrome, så
>> skiftede jeg øjeblikkeligt!
>> (og jeg _har_ prøvet at downloade den Java SE 6 Update10 RC, men det
>> hjalp ikke)
>
> Det samme her!
> Jeg har Danske Bank og får at vide at jeg skal Installere Java for at
> kunne logge ind... Og når jeg så har installeret Java, får jeg at vide
> at jeg jeg skal Installere Java for at kunne logge ind. Man begynder at
> ane et mønster. ikk'

Er det Java 10 du har installeret? Google skriver at det skal være den...

Lars Christensen (06-09-2008)
Kommentar
Fra : Lars Christensen


Dato : 06-09-08 06:58

On Fri, 05 Sep 2008 22:44:42 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
<mikkel@fabel.dk> wrote:

>-= JF =- skrev:
>> Mureren skrev:
>>
>>> Hvis netbank (Nordea) og min digitale signatur virkede i Chrome, så
>>> skiftede jeg øjeblikkeligt!
>>> (og jeg _har_ prøvet at downloade den Java SE 6 Update10 RC, men det
>>> hjalp ikke)
>>
>> Det samme her!
>> Jeg har Danske Bank og får at vide at jeg skal Installere Java for at
>> kunne logge ind... Og når jeg så har installeret Java, får jeg at vide
>> at jeg jeg skal Installere Java for at kunne logge ind. Man begynder at
>> ane et mønster. ikk'
>
>Er det Java 10 du har installeret? Google skriver at det skal være den...

Den version af Java er meget ustabil. (hvad der da også bliver advaret
imod) Min computer crasher flere gange, når går ind på en side med
java, både med Firefox, IE og Chrome.

--
Livet er for kort til at undgå persille

Mikkel Moldrup-Lakje~ (06-09-2008)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 06-09-08 20:46

Lars Christensen skrev:
> On Fri, 05 Sep 2008 22:44:42 -0600, Mikkel Moldrup-Lakjer
> <mikkel@fabel.dk> wrote:
>
>> -= JF =- skrev:
>>> Mureren skrev:
>>>
>>>> Hvis netbank (Nordea) og min digitale signatur virkede i Chrome, så
>>>> skiftede jeg øjeblikkeligt!
>>>> (og jeg _har_ prøvet at downloade den Java SE 6 Update10 RC, men det
>>>> hjalp ikke)
>>> Det samme her!
>>> Jeg har Danske Bank og får at vide at jeg skal Installere Java for at
>>> kunne logge ind... Og når jeg så har installeret Java, får jeg at vide
>>> at jeg jeg skal Installere Java for at kunne logge ind. Man begynder at
>>> ane et mønster. ikk'
>> Er det Java 10 du har installeret? Google skriver at det skal være den...
>
> Den version af Java er meget ustabil. (hvad der da også bliver advaret
> imod) Min computer crasher flere gange, når går ind på en side med
> java, både med Firefox, IE og Chrome.

Ja, jeg undrede mig også lidt over, at Google har valgt en version, som
kun findes i RC eller betaversioner, men Google Chrome er jo så også
selv endnu kun i beta.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408183
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste