Knappen rediger (den gule blyant) IE7
Fra : Morfar

Dato : 01-09-08 19:32

Hvordan skifter jeg til et andet HTML redigeringsprogram,
hvis jeg ikke ønsker at bruge FrontPage, som er det
nuværende program under dette punkt.
Jeg kan ikke redigere i fanebladet "programmer"

M.v.h.
Morfar

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-08 19:47

Morfar skrev:
> Hvordan skifter jeg til et andet HTML redigeringsprogram,
> hvis jeg ikke ønsker at bruge FrontPage, som er det
> nuværende program under dette punkt.

Har du installeret et andet program? Hvis du ikke har
installeret et andet program, så tag et kig på KompoZer:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php

Når du har installeret et program, du vil bruge i stedet for
Frontpage, kan du højreklikke på en html-fil og så vælge det
pågældende program som standardprogram for html-filer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Morfar

Dato : 01-09-08 20:31

> [...]
> standardprogram for html-filer.

> Mvh. Kim Ludvigsen
> Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Hej Kim.
Jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok - jeg vil gerne at html.filer
som altid åbner i IE - for at redigere filen klikker jeg på den gule
blyant (rediger) nu åbner FP og giver mulighed for at redigere
filen, det er så her jeg vil udskifte FP med et andet program
redigeringsprogram - under internetindstillinger / program-
mer fortæller IE, at FP er redigeringsprogram til HTML, men
jeg kan ikke redigere i denne program side, for eventuelt at
udskifte FP med Kompozer - det er mit problem.

M.v.h.
Morfar

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-08 20:50

Morfar skrev:

> [...]
> blyant (rediger) nu åbner FP og giver mulighed for at redigere
> filen, det er så her jeg vil udskifte FP med et andet program

Ok, det ved jeg ikke, om er muligt. Men hvorfor først åbne
filen i IE? Det er da nemmere at åbne den direkte i
redigeringsprogrammet. Om ikke andet kan du som standard få
åbnet html-filer i IE, mens du med et højreklik kan vælge at
få dem åbnet i et andet program, når du vil redigere dem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Morfar

Dato : 01-09-08 21:20

> [...]
> kan du som standard få åbnet html-filer i IE, mens du med et højreklik kan
> vælge at få dem åbnet i et andet program, når du vil redigere dem.

Nej, måske det slet ikke kan lade sig gøre - når jeg ser en side
med noget spændende programmering, er det nemt at kigge
i koden, på ovennævnte måde.
Til slut lidt ros, jeg er masser af gange vendt tilbage til dine
sider, der er skrevet i et sprog som en nybegynder kan
forstå, du har rigtig meget at byde på - tak for det.

M.v.h.
Morfar

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-09-08 21:44

Morfar skrev:

> Nej, måske det slet ikke kan lade sig gøre - når jeg ser en side
> med noget spændende programmering, er det nemt at kigge
> i koden, på ovennævnte måde.

Ok, så har jeg måske en løsning. Jeg har ikke prøvet dette,
og det kræver nok, at du ved, hvordan du skal håndtere
registreringsdatabasen.

Normalt, når du vælger at få vist en sides kildekode i
Internet Explorer, vil den blive åbnet i Notesblok. Du kan
ændre dette i registreringsdatabasen ved at finde nøglen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\View
Source Editor\Editor Name

og ændre værdien til det ønskede program, fx:

c:\programmer\kompozer\kompozer.exe

Jeg ved dog ikke, om KompoZer kan håndtere filer, der åbnes
fra Internet Explorer. Jeg ved heller ikke, om du kan bruge
blyant-knappen, eller om du evt. skal højreklikke og vælge
at få vist kildekoden. Sørg for at gemme den nuværende værdi
et eller andet sted, så du kan fortryde din ændring, hvis
det ikke virker som ønsket. Og hvis du prøver, så meld gerne
tilbage, om det virker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-09-08 22:53

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev

> Ok, så har jeg måske en løsning. Jeg har ikke prøvet dette, og det kræver
> nok, at du ved, hvordan du skal håndtere registreringsdatabasen.

Jeg gentager lige mit svar fra samme tråd i Windows-gruppen (og jeg har læst
at den ikke gik hos "Morfar"):
Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet "Programmer".

Problemet var så vidt jeg kunne forstå, at denne fane slet ikke kunne åbnes
hos Morfar. Er den mon "greyed out"?

Hos mig kommer der 2 muligheder op:
1) Notepad
2) OpenOffice.org

Jeg brugte selv den knap tit, da jeg havde IE6.

Fra : Morfar

Dato : 02-09-08 11:49

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1) Notepad
> 2) OpenOffice.org
>
> Jeg brugte selv den knap tit, da jeg havde IE6.

I fanebladet programmer kommer der tre muligheder - (IE7)
1: FrontPage - 2: EditPlus -3: Notesblok
Jeg kan ikke placere curseren i et af felterne og dermed ikke udskifte
indholdet,
samtidig kan jeg ikke højreklikke på fanebladet, måske det skal være sådan ?
Jeg vil gerne udskiftet et af de tre redigeringsprogrammer, med et program
der også kan håndtere PHP.
Det er ikke "greyed out"

Morfar