Winsock-udbyderkataloget
Fra : Per Andreasen

Dato : 28-08-08 14:37

Min maskine kan pludselig ikke komme på Internettet via IE. Mit netværk
virker tilsyneladende godt nok, da jeg sagtens kan sende og modtage mails,
men jeg får meddelelse om at siden kan ikke vises, når jeg forsøger at
starte IE. Jeg har derfor heller ikke mulighed for at opdatere.
Når jeg starter en fejldiagnosticering, får jeg følgende meddelelse:

"Windows har registreret et problem med Winsock-udbyderkataloget på
computeren. Dette katalog gør det muligt for programmer at kommunikere med
computeren på netværket. Skal Windows nulstille kataloget til
standardkonfigurationen?"

Jeg har naturligvis sagt "Ja, tak" til nustillingen og har herefter
genstartet maskinen. Det hjalp ikke. Jeg har også forsøgt systemgendannelse
flere gange uden succes. Har nogen et godt råd til mig??

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Max

Dato : 28-08-08 15:28

Hej Per

> Min maskine kan pludselig ikke komme på Internettet via IE. Mit
> netværk virker tilsyneladende godt nok, da jeg sagtens kan sende og

Køre du XP og har du lige installeret SP3 ?

--
Mvh Max

Fra : Per Andreasen

Dato : 28-08-08 15:41

Hej Max

Jeg ved godt, at jeg har skrevet "Min maskine....", men det er i
virkeligheden min vens, og jeg har den ikke lige ved hånden.
Ja, den kører XP. Maskinen er sat til automatisk opdatering, så SP3 burde
være installeret.
mvh Per