Firefox opdateret
Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-08 14:20

Arghh Behøver de at lave så radikalt om på browseren bare for en opdatering?

Jeg har altid brugt drop-down listen i browserlinien til at hoppe rundt på
de 15-20 sider jeg besøger mest.
Men efter at jeg har opdateret ff i dag, er denne funktion helt forsvundet!
Så sgu da også for hhh.. osv.
Nu vises nogle bogmærker der er næsten ligegyldige for mig i stedet når jeg
klikker på drop-down pilen.
Jeg har forsøgt, men det ser ikke ud til at man kan få sine gamle
favoritsteder tilbage i dd'en. Er der nogen der har fundet en løsning?
Hvorfor i alverden laver de sådan noget. Nu kan jeg bruge en god del tid på
at finde stederne og få dem arrangeret som favoritter. Arghh.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-08-08 14:35

Martin Bak skrev:

>Men efter at jeg har opdateret ff i dag

Du har været længe om at komme på Firefox 3

Men du er under ingen omstændigheder ene om at syntes at awfulbar* er en
gang møgkode der er smidt ind i Firefox

* udviklerne kalder den awsomebar

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-08 15:17

Martin Bak skrev:
> Arghh Behøver de at lave så radikalt om på browseren bare for en opdatering?

Du har fået en helt ny version, og ikke bare en opdatering.

> [...]
> de 15-20 sider jeg besøger mest.
> Men efter at jeg har opdateret ff i dag, er denne funktion helt forsvundet!

Som Ivan skriver, så har du skiftet bekendtskab med
awesomebar. Du kan godt få det gamle adressefelt tilbage ved
at installere udvidelsen Oldbar, men jeg vil foreslå dig at
prøve at vente nogle dage. Det nye adressefelt kræver lidt
tilvænning og lidt vaneændring, men det er efter min mening
meget smartere end det gamle. Det lærer også af dine
handlinger, hvilket er endnu en grund til at vente med at
kassere det.

Oldbar:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/6227

Lidt mere om, hvordan det nye adressefelt fungerer:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-brug.php#adressefelt

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-08 15:33

> [...]
>
> Oldbar:
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/6227
>
> Lidt mere om, hvordan det nye adressefelt fungerer:

Tak for det. Jeg har svært ved at se hvordan den skal kunne lære af mine
handlinger, men jeg er måske bare skeptisk. Jeg taster _aldrig_ direkte i
adressefeltet. Jeg har altid valgt på listen og ellers brugt et link fra
google. En sjælden gang imellem kopierer jeg noget ind i adresselinien, men
det er uhyre sjældent. Jeg begynder altså ikke nu pludselig at skrive i
adresselinien fordi Mozilla vil have mig til det.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-08 16:32

Martin Bak skrev:

> Tak for det. Jeg har svært ved at se hvordan den skal kunne lære af mine
> handlinger, men jeg er måske bare skeptisk.

Jeg har ikke helt tjek på virkemåden, men jeg kan forestille
mig, at hvis du aldrig vælger bogmærker fra listen, men
udelukkende andre adresser på den, så vil bogmærkerne blive
placeret længere nede eller slet ikke vist.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : PerX ...

Dato : 26-08-08 18:36

In article <g9145j$1foc$1@newsbin.cybercity.dk>,
fornavn@fornavnefternavn.dk says...

> [...]
> det er uhyre sjældent. Jeg begynder altså ikke nu pludselig at skrive i
> adresselinien fordi Mozilla vil have mig til det.

De var ikke klar over der stadig var nogen på planet som dig.

Fra : Martin Bak

Dato : 26-08-08 19:03

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <g9145j$1foc$1@newsbin.cybercity.dk>,
> fornavn@fornavnefternavn.dk says...
>>

> De var ikke klar over der stadig var nogen på planet som dig.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gøre anderledes. Hvis jeg er sikker på
hvor jeg vil hen, vælger jeg det i dd'en hvor jeg ved ikke bare at det er,
men også hvor det er. Hvis det er noget jeg skal famle efter bruger jeg
google.
De gange hvor jeg har fået udleveret, eller på papir læst en adresse jeg
skal besøge kan nok tælles på ret få hænder. Jeg har slet ikke brug for at
min browser begynder at foreslå mig ting jeg ikke har bedt om.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-08-08 21:06

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
>
> Oldbar:
> https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/6227
>
> Lidt mere om, hvordan det nye adressefelt fungerer:

Tak for advarslen.
Det er da det første der bliver lavet om, når jeg engang opgraderer til
Firefox 3, hvilket heldigvis ikke er noget, som sker automatisk i Debian.
Jeg er fint tilfreds med, hvordan den adressebar opfører sig.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-08-08 10:03

Jens C. Hansen wrote:

> [...]
> Firefox 3, hvilket heldigvis ikke er noget, som sker automatisk i Debian.
> Jeg er fint tilfreds med, hvordan den adressebar opfører sig.

Samme her (dog Ubuntu 7.10).

Jesper Poulsen

Fra : PerX ...

Dato : 30-08-08 15:10

In article <g91nmu$1ndh$1@newsbin.cybercity.dk>, *Fjernes*dsl175519
@vip.cybercity.invalid says...

> Tak for advarslen.

Det var ikke en advarsel, læste du ikke hvad kim skriver:

"Det er svært at overdrive betydningen af funktionen. Prøv den, og du
kan slet ikke forstå, at du har kunnet leve uden den."

> Det er da det første der bliver lavet om, når jeg engang opgraderer til
> Firefox 3, hvilket heldigvis ikke er noget, som sker automatisk i Debian.
> Jeg er fint tilfreds med, hvordan den adressebar opfører sig.

Ja udvikling er farlig og skræmmende ;)

Fra : PerX ...

Dato : 26-08-08 18:35

In article <g90vvh$1e7i$1@newsbin.cybercity.dk>,
fornavn@fornavnefternavn.dk says...
> Hvorfor i alverden laver de sådan noget.

Fordi det er bedre.