SAFARI browser
Fra : Per Pedersen

Dato : 22-08-08 15:51

Hvorfor kan SAFARI browser ikke ikke spille video fra feks. DR.dk eller BT
det er noget med at det er i "mine" format
Skal der installeres noget eller er det bare sådan at bruge Apple.

Mvh

Per

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-08-08 16:18

"Per Pedersen" <per.p@pc.dk> skrev

> Hvorfor kan SAFARI browser ikke ikke spille video fra feks. DR.dk eller BT
> det er noget med at det er i "mine" format
> Skal der installeres noget eller er det bare sådan at bruge Apple.

Næh! Det er snarere DR og BT, der har valt en løsning, der bedst kører med
Microsoft. Altså: Det er DR og BT, der er noget galt med. Ikke Apple.

Jeg prøvede lige DR-Update med Safari (på Windows). Ingen problemer her.
Men indtil for nylig havde jeg problemer med DR-videoer i en hvilken som
helst anden browser end IE, fordi DR har valgt et format der formentlig kun
understøttes af Windows Mediaplayer.

Hos mig løstes problemet (med Firefox) ved at jeg klikkede "Ja" til at
installere et Windows Mediaplayer-plugin til min browser.
Får du overhovedet den dialogboks op?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 22-08-08 19:49

"Per Pedersen" <per.p@pc.dk> skrev

> Skal der installeres noget eller er det bare sådan at bruge Apple.

Jeg skylder dig nok et lidt mere præcist svar.
Svaret er: Ja! Du skal muligvis installere et plugin, der får browseren til
at snakke sammen med Windows Media Player.

Fra : MooreHojer

Dato : 28-08-08 15:45

> Hvorfor kan SAFARI browser ikke ikke spille video fra feks. DR.dk eller BT
> det er noget med at det er i "mine" format
> Skal der installeres noget eller er det bare sådan at bruge Apple.

DR.dk understøtter som udgangspunkt kun Windows, og selv om det virker i FF
er den "optimale" løsning at bruge IE.

Følgende er citat fra DR.dk
Velkommen til dr.dk tv
Denne afspiller er optimeret til Internet Explorer 5 eller nyere og Windows
Media Player 9.0 eller nyere.
Det er muligt at bruge dr.dk tv med andre browsere (som Firefox og Opera),
med andre styresystemer (som MacOS og Linux) og med andre medieafspillere
(som Quicktime og MPlayer), men i visse tilfælde kun med begrænset
funktionalitet.

Linux og Mac understøttelse er pt. i åben beta
(http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm)

--
MooreHojer