Forskel på IE i WinXP og Vista
Fra : Bjørn

Dato : 21-08-08 22:12

Hej

Jeg har et lille problem, som jeg håber en af jer kan hjælpe mig med.

Kort fortalt:
Jeg kan ikke se mit overvågningssystem i Vistas IE.

Jeg får fint loginsiden frem og jeg kan også logge ind. Men lige før de 4
kameraers billeder kommer frem, så låser IE sig fast og jeg må tvangslukke
IE.
(Under WinXP´s IE er der overhovedet ingen problemer)

Min DVR leverandør sagde godt inden jeg købte optageren, at software kunne
ville virker med WinXP´s IE.

Men vil det være helt umuligt at få åbnet DVR´en software med IE i Vista?

Nogen der kender til forskellene i show/view software i de 2 OS´er nok til,
at kunne fortælle mig, om det forholder sig som DVR leverandøren sagde,
eller kan der være en lille omvej, der vil gøre det muligt alligevel at åbne
DVR´ens software i Vistas IE?

På forhånd tak.

Mvh
Bjørn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-08-08 23:49

Bjørn skrev:

> [...]
> tvangslukke IE.
> (Under WinXP´s IE er der overhovedet ingen problemer)

Måske et problem med rettigheder i Vista?

> Min DVR leverandør sagde godt inden jeg købte optageren, at software
> kunne ville virker med WinXP´s IE.

Ovenstående er sort snak for mig. Jeg aner ikke, hvad DVR er
for noget og du fortæller heller ikke ret meget om, hvordan
overvågningssystemet virker eller formodes at virke. Jeg har
derfor ikke andre gæt end rettighedsproblemer - også fordi
det sådan set er den eneste forskel på IE7 i XP og IE7 Vista.

> Men vil det være helt umuligt at få åbnet DVR´en software med IE i Vista?

Er det et program, du starter via adressefeltet? I så fald,
prøv om det virker i Windows Stifinder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med

Fra : Bjørn

Dato : 22-08-08 13:11

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.

Ja det må du undskylde jeg gjorde det så kort.
Men en DVR er en overvågningsharddiskoptager med tilslutning for 4,8,16
eller x kameraer og med mulighed for f.eks. 1 eller 2 harddiske på - i mange
tilfælde - op til 1000GB/stk.. I hvert fald når vi taler om de billigere
udgaver af DVR´erne (nogen gange kun 2 x 500GB). Og de har så forskellige
billedeopløsninger til rådighed. Hvor man i langt de fleste tilfælde - i
hvert fald hvis systemet bruges til natoptagelser - kun kan bruge den
højeste opløsning, hvis altså man skal kunne genkende en eller flere
personer. Og det betyder så igen at pladskravene er store. Min DVR bruger
pr. døgn ca. 21,5 GB i højeste billedopløsning. Så jeg har til ca. 11½ døgn
på mine 250GB. Jeg kan så indstille den til at gemme ude på et lager på
internet, hvis jeg ellers kan få det til at virke. Og der er også en auto
overskrivningsfunktion, således at man altid vil have de sidste 11½ døgn til
mulig gennemsyn. Er det tilstrækkeligt med kortere strækninger men også om
natten, så kan man vælge næsthøjeste billedopløsning og så har jeg ca. 21
døgn med et forbrug på ca. 11,5GB/døgn.

Og min DVR leverandør (HongKong/USA) sagde inden jeg købte DVR´en, at remote
view kun kunne bruges hvis PC´en havde WinXP og dets IE installeret. Den
ville altså ikke kunne åbnes remotely hvis man brugte andre browsere end IE
under WinXP. Det tolkede jeg, som om at den romsoftware der var installeret
på DVR kun ville acceptere fremvisning i IE under XP. Efterfølgende giver
det ikke nogen mening for mig og mit meget lille kenskab til den bagved
liggende programeringsteknik.
Men som ovenfor skrevet, så har jeg kunne fremkalde loginsiden i IE under
Vista og jeg har også kunne logge ind. Men lige så snart jeg er inde og vil
igangsætte kamera viewsoftwaren så låser IE totalt. Under WinXP bruges noget
der hedder "/show. (og en eller anden endelse) ". Det regner jeg for et
indbygget fremvisningprogram der følger WinXP eller IE i WinXP. Men jeg ved
det ikke.

Så det var den forskel på IE i WinXP og Vista jeg søgte efter. Men problemet
ligger nok i DVR´en.

Og jeg har lige prøvet dit forslag, men de sker ikke andet end at IE startes
op og loginsiden fremkommer. Jeg logger mig ind og trykker på kameraikonen i
højre side. Og så ser det ud til at kontakten oprettes til monitoren, men
når systemet når til packet no. 49 så låser IE og skal herefter
tvangslukkes - IE går i baglås. Så der sker nøjagtig samme uanset om jeg
starter i IE eller fra Stifinder.

Bjørn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-08-08 14:19

Bjørn skrev:

> Men en DVR er en overvågningsharddiskoptager med tilslutning for 4,8,16
> eller x kameraer og med mulighed for ...

Det er nu stadig sort snak
Men så vidt jeg har forstået, så bruger programmet IE til at
uploade billederne til internettet. Og i så fald går det
galt i IE7, for der er den slags ikke tilladt af
sikkerhedshensyn.

> Så det var den forskel på IE i WinXP og Vista jeg søgte efter. Men
> problemet ligger nok i DVR´en.

Er det også IE7, du bruger på XP'en?

I så fald kan det være beskyttet tilstand, der driller.
Dobbeltklik på teksten "Beskyttet tilstand" i statuslinjen i
IE, og prøv at slå den fra.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Bjørn

Dato : 22-08-08 14:46

> [...]
> billederne til internettet. Og i så fald går det galt i IE7, for der er
> den slags ikke tilladt af sikkerhedshensyn.

Jeg mener ikke den oploader noget til internet, den bruger bare IE til
fremvisning ved brug af noget der show.html eller noget i den retning.

> Er det også IE7, du bruger på XP'en?

Ja begge PC´er er fuldt opdateret hele tiden.

> I så fald kan det være beskyttet tilstand, der driller. Dobbeltklik på
> teksten "Beskyttet tilstand" i statuslinjen i IE, og prøv at slå den fra.

Det har jeg lige prøvet og jeg nåede ikke længere end packet no. 48 denne
gang, så låste IE sig totalt fast i Vista.

Der er nok ikke andet at gøre nd at tage leverandørens ord for, at det kun
virker med WinXP´s IE og så ikke bruge mere tid på det. DVR´en er ellers kun
ca. 9 mdr. gammel. Jeg købte den omkring december 2007

Med tak for input m.v. og du er velkommen, hvis du skulle komme i tanke om
noget :)

Mvh
Bjørn