reparere internet explorer
Fra : Aase Christensen

Dato : 16-08-08 12:23

Jeg kører Windows XP.
Jeg har pludseligt fået det problem, at jeg ikke kan komme på nettet med
internet explorer. Ligegyldigt hvad jeg forsøger får jeg at vide, at jeg
ikke kan åbne siden (google youtube etc.). Outlook express fungerer fint
nok, så jeg er på nettet.
Systemgendannelse hjælper ikke.
Hvordan reparer jeg internet explorer?

- Aase

Fra : enkvinde

Dato : 16-08-08 12:53

> [...]
> internet explorer. Ligegyldigt hvad jeg forsøger får jeg at vide, at jeg
> ikke kan åbne siden (google youtube etc.). Outlook express fungerer fint

Hej Aase

Du er ganske alvorlig ramt af grimme ting på maskinen og meget handicappet
når IE ikke dutter. Prøv om du kan følge nedenstående vejledning fra
spywarefri.dk - og gå derefter på deres forum og læg dine logfiler op. Så
guider de dig videre.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

---------

Tip: Læs hele vejledningen grundigt igennem, inden du går i gang. Gennemfør
så hele vejledningen.

1. Generelt
a.. Spywarefri påtager sig intet ansvar for fejl, som vores vejledninger
kan påføre din computer. Dette gælder også tab af data. Læs også vores
regler for forummet: http://www.spywarefri.dk/forum/rules.asp

a.. Hvis der er fildelingprogrammer på computeren, så skal du afinstallere
disse, før du går videre.
2. Windows Update
Windows XP
Windows XP skal mindst være opdateret med Service Pack 1 (tjek eventuelt i
Kontrolpanel > Ydelse og vedligeholdelse > System >fanebladet "Generelt").
Er SP2 installeret, så skal SP1 ikke installeres.

Hvis SP1 er installeret, skal du installere kritiske opdateringer. Disse kan
hentes her: http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp Er
computeren under mistanke for at indeholde virus eller spyware, må du ikke
opdatere til SP2.

Mangler du SP1, kan den hentes her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ Husk
at vælge sprog - DK for dansk.

Er SP2 installeret, skal du hente kritiske opdateringer fra Windows Update.

Windows 2000 eller Windows Vista
Sørg for at styresystemet er fuldt opdateret. Har du Windows 2000 skal du
have installeret SP4. De kritiske opdateringer kan hentes på samme link som
til Windows XP.

3. Vejledning
Hent dette program: http://www.ctrlaltdel.dk/SWF_hent.exe og gem det på
skrivebordet. Herefter dobbeltklikker du på det (SWF_hent.exe). Du skal
måske tillade programmet at hente filer fra nettet!

Programmet henter nødvendige rense-programmer. Når programmerne er hentet,
vil der være en mappe på skrivebordet med navnet "Spywarefri". Heri ligger
programmerne sammen med en kort vejledning - hvis vejledningen ikke åbner
automatisk så dobbeltklik på "SWF_vejledning.html".

Venligst følg vejledningen og kopier logfilerne herind i forum.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-08-08 14:15

enkvinde skrev:

> Du er ganske alvorlig ramt af grimme ting på maskinen og meget handicappet
> når IE ikke dutter.

Det er da godt, at du ikke er læge, for så havde du vel
aflivet patienten på nuværende tidspunkt.

Der /kan/ være tale om skidt på computeren, men det kan også
være et problem med firewallen, som KentBM skriver. Det vil
nok være en god ide at tjekke firewallen, inden man skiller
computeren ad.

Og nej, man er ikke meget handicappet, når IE ikke dutter.
Mange af os ville såmænd aldrig lægge mærke til det, hvis IE
skulle holde op med at virke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk

Fra : enkvinde

Dato : 16-08-08 14:51

> [...]
>
> Og nej, man er ikke meget handicappet, når IE ikke dutter. Mange af os
> ville såmænd aldrig lægge mærke til det, hvis IE skulle holde op med at

Sig mig engang, Kim - har du fuldstændig mistet evnen til at sætte dig ind i
ganske almindelige pc brugeres problemer?

Det kan godt ske, at nørder som du - og såmænd også mig selv - har
installerer flere browserer på maskinen, men det har den almindelige dansker
skutte. Så når de mister deres browser, så er de alvorlig handicappet.

At køre en stribe gode renseprogrammer, svarer såmænd bare til at fjerne
skidtet fra såret. Det dør patienten ikke af. Det kunne endda tænkes, at
patienten blev rask

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-08-08 15:52

enkvinde skrev:

> Sig mig engang, Kim - har du fuldstændig mistet evnen til at sætte dig ind i
> ganske almindelige pc brugeres problemer?

Det tror jeg ikke.

> Det kan godt ske, at nørder som du - og såmænd også mig selv - har
> installerer flere browserer på maskinen, men det har den almindelige dansker
> skutte. Så når de mister deres browser, så er de alvorlig handicappet.

Der er også mange almindelige brugere, der har Firefox
installeret.

Når jeg opponerede mod dit indlæg, så skyldtes det din meget
bastante udmelding om skidt og IE. Og du kan ikke være så
sikker ud fra det oprindelige indlæg - i hvert fald ikke
mht. til skidtet.

> At køre en stribe gode renseprogrammer, svarer såmænd bare til at fjerne
> skidtet fra såret. Det dør patienten ikke af. Det kunne endda tænkes, at
> patienten blev rask

Når vi snakker om almindelige brugere, så er det nok meget
bedre at lige tjekke de mest nærliggende årsager (fx en
firewall), før man installerer nørdede programmer og skal
rode med nørdede logfiler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs

Fra : enkvinde

Dato : 16-08-08 16:46

> Der er også mange almindelige brugere, der har Firefox
> installeret.

Hvilket Aase altså ikke har! Og denne her tråd, handler vel om Aase og
hendes problemer - gør den ikke?

> Når jeg opponerede mod dit indlæg, så skyldtes det din meget bastante
> udmelding om skidt og IE. Og du kan ikke være så sikker ud fra det
> oprindelige indlæg - i hvert fald ikke mht. til skidtet.

Ja, jeg melder klart ud, hvad jeg mener problemet er. Ligeledes kommer Kent
med et bud på, hvad han kunne tænke problemet måske kunne være. Aase har
altså nu fået 2 seriøse muligheder at arbejde med. Hvad har DU af
konstruktive løsningsforslag til Aase?

> Når vi snakker om almindelige brugere, så er det nok meget bedre at lige
> tjekke de mest nærliggende årsager (fx en firewall), før man installerer
> nørdede programmer og skal rode med nørdede logfiler.

Herinde gives der gode råd ud fra den erfaring, vi hver især har i vores
rygsæk. I min rygsæk ligger der rigtig mange pcèr hos venner og familie, som
er gået ned pga. skidt på maskinen. Til dato har ingen af disse maskiners
problem, været en firewall i udu.

Baggrunden for min udmelding er altså erfaring med almindelige brugers
adfærd og IE.

Hvis du har en anden erfaring, så host dog op med den og hjælp Aase - det
tror jeg faktisk hun vil sætte stor pris på, som hendes situation er lige
nu.

Når Aase ellers får sin maskine op igen, så kan det jo være, at hun vil
fortælle, hvad der var galt og så har vi alle fået en ny erfaring, som vi
kan putte i vores rygsæk til næste gang.

Og det er vel meningen med nyhedsgrupper - at udveksle erfaringer.

Hilsen Eva
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-08-08 18:14

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> writes:

> Hvilket Aase altså ikke har!

Det aner du ikke noget om.

> Ja, jeg melder klart ud, hvad jeg mener problemet er. Ligeledes kommer Kent
> med et bud på, hvad han kunne tænke problemet måske kunne være. Aase har
> altså nu fået 2 seriøse muligheder at arbejde med.

Men hvordan kan du ud fra et indlæg her i gruppen fastslå at vedkommende
enddog er "ganske alvorlig" ramt.

> Hvad har DU af konstruktive løsningsforslag til Aase?

At hun skal gøre som KentBM foreslår inden hun installerer alt muligt.

> [...]
> problem, været en firewall i udu.
>
> Baggrunden for min udmelding er altså erfaring med almindelige brugers

http://www.microsoft.com/windows/ie/community/columns/ietopten.mspx

"It's not always malware: How to fix the top 10 Internet Explorer issues"

--
Carl

Fra : Ole C

Dato : 16-08-08 19:53

enkvinde skrev blandt andet:

> Og det er vel meningen med nyhedsgrupper - at udveksle erfaringer.

Intet at det du har skrevet tyder på at dine erfaringer berettiger dig til
at gå i rette med Kim L.

--
vh
Ole C

Fra : enkvinde

Dato : 16-08-08 20:40

> Intet at det du har skrevet tyder på at dine erfaringer berettiger dig til
> [...]

Orv..... jeg anede ikke, at Kim var fredet

Har du andre arter på listen, over fredede internetvæsner?

Hilsen Eva

Hvis liv forøvrigt er for kort til små mænd og derfor vil jeg ikke lege med
jer mere i denne omgang. Keder I jer fortsat, så kan jeg anbefale
nedenstående side - for børn og barnlige sjæle
--
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.

Fra : Ole C

Dato : 16-08-08 22:21

enkvinde skrev blandt andet:

> Hilsen Eva
>
> Hvis liv forøvrigt er for kort til små mænd og derfor vil jeg ikke
> lege med jer mere i denne omgang.

1000 tak

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-08-08 01:48

enkvinde wrote:

> nedenstående side - for børn og barnlige sjæle

Der kommer du for meget, kan jeg se. Mage til infantilt lort skal man
godt nok lede længe efter.

Kim Ludvigsen er den person i DK der ved mest om browsere og deres
forskellige måder at te sig på.

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 16:28

enkvinde wrote:

> Hvis liv forøvrigt er for kort til små mænd og derfor vil jeg ikke
> lege med jer mere i denne omgang. Keder I jer fortsat, så kan jeg
> anbefale nedenstående side - for børn og barnlige sjæle

Ja, det er nok essensen af dine indlæg:
Skriv en masse sludder bare mine rekvalmer
blir set

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-08-08 01:11

enkvinde skrev:

> [...]
> med et bud på, hvad han kunne tænke problemet måske kunne være. Aase har
> altså nu fået 2 seriøse muligheder at arbejde med. Hvad har DU af

Carl Drud har allerede skrevet, hvad jeg ville svare dig -
og mere til i form af et fint link med løsningsforslag til
IE-problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : KentBM

Dato : 16-08-08 13:29

Aase Christensen skrev:
> [...]
> internet explorer. Ligegyldigt hvad jeg forsøger får jeg at vide, at jeg
> ikke kan åbne siden (google youtube etc.). Outlook express fungerer fint
Er du sikker på, at du ikke i for eksempel Zonealarm er kommet til at
markere at IE ikke skal have adgang til internet? For eksempel i
forbindelse med en opdatering af hvad Firewall du nu har.

--

Kent

Fra : Aase Christensen

Dato : 16-08-08 21:19

> Hvordan reparer jeg internet explorer?
>
> - Aase

Tak for hjælpen.
Jeg afinstallerede mit firewallprogram fuldstændigt og installerede det
derefter forfra.
Så virkede internet explorer igen.
Jeg har nok på et tidspunkt givet et forkert svar på en forespørgsel om en
regel, der skulle gælde for min for firewall.

mvh.
Aase

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-08-08 01:14

Aase Christensen skrev:

> Så virkede internet explorer igen.
> Jeg har nok på et tidspunkt givet et forkert svar på en forespørgsel om en
> regel, der skulle gælde for min for firewall.

Tak for tilbagemeldingen!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-08-08 21:08

"Aase Christensen" <aac@c.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan reparer jeg internet explorer?
>
> - Aase

_______

Prøv en systemgenopretning. Det er lige så nemt som systemgendannelse. Så
suser det hele tilbage til fabriksindstillingen. Husk backup af eventuelle
programmer og dukumenter o.s.v.

Hilsen Åge