tapping internt i firefox?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-08 09:20

Hej

Noget der irritere mig gevaldigt med flere vinduerne i selve
browseren som Firefox, er at jeg ikke hurtigt kan skifte mellem 2
hjemmesider..

Bruger nyeste firefox, er der ikke en mulighed for hurtigt skift
mellem hjemmesider som alt+tap ?

Derudover oplever jeg jævnligt at Firefox ikke kan vise ÆØ og Å men i
stedet laver et mellemrum

Mvh. Bjarke

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-08-08 16:26

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i

> Noget der irritere mig gevaldigt med flere vinduerne i selve
> browseren som Firefox, er at jeg ikke hurtigt kan skifte mellem 2
> hjemmesider..

For at skifte mellem fanebladene: Ctrl + TAB
For at skifte til et bestemt faneblad: Ctrl + [et tal]

Ctrl + 3 giver 3. faneblad i vinduet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-08 09:39

On 9 Aug., 17:25, "Philip Nunnegaard" <nunnenos...@hitsurf.dk> wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjark...@hotmail.com> skrev i

> For at skifte mellem fanebladene: Ctrl + TAB
> For at skifte til et bestemt faneblad: Ctrl + [et tal]
>
> Ctrl + 3 giver 3. faneblad i vinduet.

Tak, men det var dog slet ikke lige den funktionalitet jeg manglede...
altså kun hurtigt skift mellem 2 vinduer.. så skal man tælle osv
hvilket vindue osv, det sku besværligt :-/

trodsalt tak for dit hurtige svar

Fra : KentBM

Dato : 09-08-08 19:33

Bjarke Hansen skrev:
> Tak, men det var dog slet ikke lige den funktionalitet jeg manglede...
> altså kun hurtigt skift mellem 2 vinduer.. så skal man tælle osv
> hvilket vindue osv, det sku besværligt :-/
>
> trodsalt tak for dit hurtige svar
Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvilken metode kunne du forestille dig,
som var hurtigere? Udover brug af musen selvfølgelig.

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 09-08-08 20:41

Fra : N/A

Dato : 09-08-08 19:33

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-08 12:51

On 9 Aug., 20:32, KentBM <kentF_JERNmagnus...@aim.com> wrote:
> Bjarke Hansen skrev:> Tak, men det var dog slet ikke lige den funktionalitet jeg manglede...

> Nu bliver jeg lidt nysgerrig. Hvilken metode kunne du forestille dig,
> som var hurtigere? Udover brug af musen selvfølgelig.

Musen er ikke hurtigt hvis man bruger touchpad som jeg gør i
øjeblikket... Nu er jeg vandt til ALT+tap som jeg flere gang dagligt
stadig for trykket på for at skifte mellem 2 hjemmesider.... Men hvis
man istedet skulle trykke noget andet som ALT+Q kunne man jo vende sig
til det.

Det er ret ofte at jeg skal sidde og skifte mellem 2 hjemmesider....
CTRL+tap er vel fint hvis man kun har 2 sider åbne... men det er altså
ikke unormalt med 10sider åbne. og så i en anden tråd at folk snakkede
om 180forskellige sider, og her kunne man med OPERA browseren vælge ud
fra en liste ligesom med CRTL+tap.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-08 20:02

Bjarke Hansen skrev:

> Det er ret ofte at jeg skal sidde og skifte mellem 2 hjemmesider....
> CTRL+tap er vel fint hvis man kun har 2 sider åbne... men det er altså
> ikke unormalt med 10sider åbne.

Problemet er bare at der ikke er en simpel tastekombination der
automatisk vil plukke den side ud som du gerne vil se. Deraf
spørgsmålet.

--
Bertel

Fra : N/A

Dato : 09-08-08 20:41

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-08-08 14:03

On 11 Aug., 18:51, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> Jeg har lige leget lidt med det .... det er Tab Mix Plus extensionen som
> får den til at opføre sig sådan.

Mange tak det virker...

Kan hentet her http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?t=9178

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-08 13:24

On 9 Aug., 21:01, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Problemet er bare at der ikke er en simpel tastekombination der
> automatisk vil plukke den side ud som du gerne vil se. Deraf
> spørgsmålet.

Nu ved jeg ikke hvilket OS du bruger, men jeg bruger windows XP... og
der bruger man da alt+tap til at skifte mellem de forskellige åbne
programmer.. og trykker man en enkelt gang, vil man automatiskt skifte
mellem det sidste åbne program, trykker man flere gange skifter man
mellem andre programmer... Det var nemt nok dengang et browservindue
bare åbnede som et selvstændigt program... Der skulle man jo bare køre
høj opløsning osv.

Fra : KentBM

Dato : 09-08-08 20:41

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> mellem andre programmer... Det var nemt nok dengang et browservindue
> bare åbnede som et selvstændigt program... Der skulle man jo bare køre
Og så skal der altså ikke være mange vinduer åbne før jeg mister
overblikket. Men tak for svaret

--

Kent

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-08 21:42

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> programmer.. og trykker man en enkelt gang, vil man automatiskt skifte
> mellem det sidste åbne program, trykker man flere gange skifter man

Det er sådan Firefox virker blot med Ctrl i stedet for Alt.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-08 07:09

On Sat, 09 Aug 2008 22:42:21 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> Det er sådan Firefox virker blot med Ctrl i stedet for Alt.

Nej, i Firefox er Ctrl+Tab altid 'en tab til højre', ikke 'forrige
tab'.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 10-08-08 11:04

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nej, i Firefox er Ctrl+Tab altid 'en tab til højre', ikke 'forrige
>tab'.

Ctrl+Tab er en standard Windows genvej til næste "Dokument" i et program.

Ctrl+Shift+Tab er forrige "Dokument"

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-08 21:26

On Sun, 10 Aug 2008 12:04:12 +0200, Ove Kjeldgaard <n3ws@hiker.dk>
wrote:

> Ctrl+Tab er en standard Windows genvej til næste "Dokument" i et program.
>
> Ctrl+Shift+Tab er forrige "Dokument"

Ja, det ved jeg godt, men det var ikke spørgsmålet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-08-08 13:15

On Sun, 10 Aug 2008 08:09:21 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Nej, i Firefox er Ctrl+Tab altid 'en tab til højre', ikke 'forrige
>tab'.

Det er den da i min ..... Firefox 3.0.1
Tryk Ctrl+tab og den hopper til det faneblad jeg var i forrige gang.
Slip tasterne og igen tryk ctrl+tab og den hopper tilbage. Holder jeg
Ctrl nede og trykker gentagne gange på tab hoppes der lystigt videre i
rækken af faner.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-08 21:26

On Sun, 10 Aug 2008 14:14:36 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> Det er den da i min ..... Firefox 3.0.1

Det er den ikke i min Firefox 3.0.1 på Windows XP og Ubuntu Linux.

> Tryk Ctrl+tab og den hopper til det faneblad jeg var i forrige gang.
> Slip tasterne og igen tryk ctrl+tab og den hopper tilbage.

Gad vide, hvordan du har fået den til det?

Hvis jeg har tre tabs og Tab 1 er aktiv: Ctrl+Tab (og slip tasterne)
hopper til Tab 2. Ctrl+Tab (og slip tasterne) igen hopper til Tab 3
(ikke tilbage til 1). Sådan har tabs i FF altid virket for mig.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-08-08 17:51

On Sun, 10 Aug 2008 22:25:41 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]

>hopper til Tab 2. Ctrl+Tab (og slip tasterne) igen hopper til Tab 3
>(ikke tilbage til 1). Sådan har tabs i FF altid virket for mig.

Det gjorde min også da jeg slog Tab Mix Plus fra. Efter den igen er
slået til, opfører min Firefox sig igen som jeg helst vil have det.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-08-08 07:10

On Sat, 9 Aug 2008 08:20:21 -0700 (PDT), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> Bruger nyeste firefox, er der ikke en mulighed for hurtigt skift
> mellem hjemmesider som alt+tap ?

Ikke mig bekendt, men du kan sætte Firefox op til ikke at bruge tabs,
men i stedet bruge nye vinduer, og så bruge Windows' egen Alt+Tab-
funktion.

-A
--
http://www.hojmark.org/