Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Norton ud hvordan?
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-08-08 20:26

Hej NG

Jeg har købt en u-installeret bærbar HP, hvorpå der var "Vindows Vista" og
"Norton internet security". Den fulgte automatisk med maskinen.

Jeg har nu installeret Norton". Da jeg kunne se på skrivebordet at "Norton"
lå der med et ikon og da der var 2 måneders gratis abonnement, synes jeg
ligeså godt jeg kunne installere det. Alt funker fint.

Jeg har besluttet at jeg efter de to måneder vil have TDC-sikkerhedspakke.
Nu er der så bare det der med, at der jo ikke må være installeret et
sikkerhedsprogram i forvejen, hvis man vil skifte til et andet.

Altså "Norton" må ud. Nu har jeg desværre læst en masse om, at den desværre
ikke er glad ved, at forlade ens maskine, ligegyldigt hvad man gør, eller
også skal man gøre både det ene og det andet og det tredje for at få den ud.
Nu har jeg så en ide til en løsning jeg gerne vil bruge. Måske en kan
fortælle mig om løsnings-modellel kan bruges:

Jeg vil bruge recovery maneger til at skrue maskinen tilbage til
fabriksinstillingen. Det er meget enkelt. Jeg har prøvet det og det gik helt
af sig selv. Da jeg kun bruger maskinen til internet er det heller intet
problem at jeg efter geninstalleringen mister alle data. De par mapper jeg
har, har jeg back-up af på en usb-pind. Intet problem.

Men altså, hvis jeg skruer maskinen tilbage til fabriksinstillingen, så er
"Norton" godt nok i maskinen, men den er ikke installeret. Hvis jeg nu bare
smider skrivebordsikonet med "Norton" i papirkurven, så er det vel ligemeget
om "Norton" er der. Hvis den bare ligger der og overhovedet ikke er blevet
installeret. Der kunne vel for den sags skyld ligge 100
anti-virusprogrammer, hvis man bare lader være med at installere dem.

Kan jeg herefter installere "TDC sikkerhedspakke", som om der intet andet
virusprogram er i maskinen?, altså når "Norton" bare ligger der og sletm
ikke er blevet installeret.

Håber der er en der kan svare, helst ikke for teknisk.

Hilsen Åge Halldorsson

PS: Grunden til at jeg vil af med "Norton" er faktisk kun, at man skal
betale over nettet. TDC-sikkerhedspakke (NorMAN) betales over
telefonregningen. For der er vel ikke andre måder, at betale "Norton" på? -
for så ville jeg da gerne have beholdt den

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-08-08 20:32
Fra : Carl Drud

Dato : 05-08-08 20:44

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> writes:

> Jeg har købt en u-installeret bærbar HP, hvorpå der var "Vindows
> Vista" og "Norton internet security". Den fulgte automatisk med
> maskinen.

Prøv at spørg i gruppen: dk.edb.system.ms-windows

Det er tilsyneladende ikke et browser spørgsmål du har, hvilket er hvad
gruppen her er til.

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-08 23:11

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> smider skrivebordsikonet med "Norton" i papirkurven, så er det vel ligemeget

Er du sikker på at den ikke er installeret?

Jeg har en HP-maskine hvor Norton var præinstalleret. Der var
brugt 9 Gbyte på C-drevet.

Da jeg afinstallerede Norton, kørte maskinen dobbelt så hurtigt,
og der var kun brugt 4,5 Gbyte på C-drevet.

Da jeg slagtede alt det præinstallerede og lagde en rå XP på,
kørte den igen dobbelt så hurtigt, og systemet fylder nu 1,2
Gbyte.

--
Bertel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-08-08 08:01

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> Åge Halldorsson skrev:

> Jeg har en HP-maskine hvor Norton var præinstalleret.

> Bertel

____________________

Ja, den lå på maskine kan du sige, men kan det passe at den var
installeret?. Jeg skulle trykke på "instal" før der begyndte at ske en hel
masse, bl.a. at den begyndte en nedtælling fra 60 til 0 dage af dit
abonnement. Og mener også at der under installeringsprocessen var ting jeg
skulle tage stilling til.

Hvis din "Norton" var installeret ville din maskine da eventuelt have kunnet
igge på hylden i edb-forretningen og have talt ned til nul dage tilbage.
Måske ville din maskine derfor kun have haft 7 dage tilkbage af
Nortonabonnementet da du købte den

Lyder det ikke rimeligt ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-08 08:39

Åge Halldorsson skrev:

> installeret?. Jeg skulle trykke på "instal" før der begyndte at ske en hel
> masse,

Okay, så var den ikke installeret.

> Måske ville din maskine derfor kun have haft 7 dage tilkbage af
> Nortonabonnementet da du købte den

Nedtællingen begyndte ikke før maskinen blev taget i brug, men på
min skulle jeg ikke gennem en install for at aktivere Norton. Den
gik i gang med det vuns.

--
Bertel