Åben konf. Pro@ccess....
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 22-07-01 10:56

Hej!
Så er der kun en lille uge til jeg kan få lov at bestille ADSL, men der er
lige nogle ting, jeg skal have styr på, så det i hvert fald ikke er min
skyld, hvis bestillingen går galt

Det er min plan at have en server koblet på routeren (FTP, web, firewall og
evt. mail), men er ikke klar over, hvad det giver af problemer i forhold til
NAT'en i routeren. Som standard, skal mailserveren have én bestemt IP på
LAN'et, web-serveren en anden, FTP'en en tredie osv. Er der noget problem i
at have én server med alle de givne IP-adresser så man ikke skal have
tre-fire maskiner kørende?
Kan man få TDC til helt at fjerne NAT'en i routeren så man bare har én
offentlig IP på router og én på serveren?
Hvor åben er en 'åben konf.'? Er der slet ingen begrænsninger?

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : FH

Dato : 22-07-01 11:03

On Sun, 22 Jul 2001 11:55:30 +0200, "Michael Grønbech Larsen"
<g@g-web.dk> wrote:

> [...]

>lige nogle ting, jeg skal have styr på, så det i hvert fald ikke er min

Lyder fornuftigt.

> [...]
>LAN'et, web-serveren en anden, FTP'en en tredie osv. Er der noget problem i
>at have én server med alle de givne IP-adresser så man ikke skal have

Nope - det funker her med en Win2K-maskine. Det er korrekt, at du
skal have en adresse til web, en til mail osv; men det er som sagt
ikke noget problem at få til at køre på én og samme maskine.

>Kan man få TDC til helt at fjerne NAT'en i routeren så man bare har én
>offentlig IP på router og én på serveren?

Keine arnung
Du skal dog være forberedt på, at det koster ca. 1000,- kr. at få
foretaget ændringer i routeren på Pro@ccess

>Hvor åben er en 'åben konf.'? Er der slet ingen begrænsninger?

Åben konf. ???
Det er, efter hvad jeg ved, "kun" Netexpress, du kan bestille med
enten åben eller lukket konfiguration.
Pro@ccess bliver leveret meget lukket

Hvis jeg tager fejl vedr. dette, vil jeg blive meget glad for at blive
korrigeret - så har jeg endnu et projekt, jeg skal have gang i

>På forhånd tak!

Anytime!

--
Flemming H.
[remove 2 spaces in mail)

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-07-01 11:11

On Sun, 22 Jul 2001 12:03:12 +0200, FH <flemming @ fmnet.dk> wrote:

>Åben konf. ???
>Det er, efter hvad jeg ved, "kun" Netexpress, du kan bestille med
>enten åben eller lukket konfiguration.
>Pro@ccess bliver leveret meget lukket

ikke korrekt

<shameless plug>
http://pil.dk/produkter/adsl/varianter.php
</shameless plug>

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : FH

Dato : 22-07-01 16:54

On Sun, 22 Jul 2001 10:10:46 GMT, tj@dev.null (Thomas Jensen - pil.dk)
wrote:

>ikke korrekt

Damn it

><shameless plug>
>http://pil.dk/produkter/adsl/varianter.php
></shameless plug>

WOW !!
Det betyder imidlertid, at jeg ikke kan lade dig være i så lang tid -
jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber, du vil give dig tid til at
besvare :
Giver "Åben konfiguration" mulighed for egen konfiguration af router
- eller skal I gøre det?
Jeg har i øjeblikket en 256/256 Pro@ccess - vil det være muligt at
konvertere til de produkter, du/I beskriver. Her tænker jeg på enten
Standard Pr@ccess med åben router eller Pro@ccess ADSL Plus

På forhånd tak for hjælpen!

--
Flemming H.
[remove 2 spaces in mail)

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-07-01 19:48

On Sun, 22 Jul 2001 17:53:58 +0200, FH <flemming @ fmnet.dk> wrote:

>Giver "Åben konfiguration" mulighed for egen konfiguration af router
>- eller skal I gøre det?

hverken eller... Det er fortsat TDC's ejendom, og ifølge deres
kundevilkår er det kun dem som må ændre i konfigurationen[1].

>Jeg har i øjeblikket en 256/256 Pro@ccess - vil det være muligt at
>konvertere til de produkter, du/I beskriver. Her tænker jeg på enten
>Standard Pr@ccess med åben router eller Pro@ccess ADSL Plus

ja... det er nemmeste er nok at du direkte kontakter tdc.

Vi er blot partnere som så mange andre... og vi har ikke lige noget
"interface" til opgraderinger, men kun nybestillinger.

[1] rent teknisk er det ikke noget problem selv at ændre sin routers
konfiguration[2]
[2] det har jeg aldrig sagt.