Medion fra Aldi 20. august
Fra : Henning

Dato : 21-08-08 14:11

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_34/OFF01.SHTML - hvad er "AMD
Phenom™ X3 8450 Triple-Core processor "? Det lyder smart, men er det
overhovedet noget Vista og standardprogrammer og spil understøtter?
Jeg er tilhænger af Intel processorer, husker stadig da man skulle
installere AMD-patches for at få ting til at fungere.

(Der er ikke lagt op til diskussion om man kan bygge bedre og
billigere selv - jeg skal anbefale og supportere til nogle venner,
hvor behovet er internet, mail, diverse spil - her er denne maskine
rigelig god til prisen, jeg er blot i tvivl om processoren.)

Fra : _

Dato : 21-08-08 15:52

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor behovet er internet, mail, diverse spil - her er denne maskine
> rigelig god til prisen, jeg er blot i tvivl om processoren.)

Hvis du staver processornavnet korrekt, er der nok at se på via Google.

Fra : Henning

Dato : 21-08-08 21:21

On Thu, 21 Aug 2008 16:52:02 +0200, "_" <_z@spam.kd> wrote:

>"Henning" < @> skrev i en meddelelse

>Hvis du staver processornavnet korrekt, er der nok at se på via Google.

Pas, jeg har klippet navnet fra annoncen...

Fra : Autocadster

Dato : 21-08-08 22:45

Henning skrev den 21-08-2008:

> Pas, jeg har klippet navnet fra annoncen...

AMD Phenom X3 8450 / 2.1 GHz

http://kortlink.dk/amd/5nzn

Autocadster / 2620

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-08-08 16:30

Henning skrev bl.a. følgende:

> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_34/OFF01.SHTML - hvad er "AMD
> PhenomT X3 8450 Triple-Core processor "? Det lyder smart, men er det
> overhovedet noget Vista og standardprogrammer og spil understøtter?

Jeg tvivler på, at et handelsfirma med en årsomsætning på små nitten
milliarder får tysklands førende test- og konfigurationscenter til at
sammensætte en pc, hvor styresystemet ikke understøtter cpu'en

Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-08 17:51

On Thu, 21 Aug 2008 17:29:41 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Jeg tvivler på, at et handelsfirma med en årsomsætning på små nitten
>milliarder får tysklands førende test- og konfigurationscenter til at
>sammensætte en pc, hvor styresystemet ikke understøtter cpu'en

Næh Claus, du har jo humor !!

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-08 12:50

> [...]

>milliarder får tysklands førende test- og konfigurationscenter til at
>sammensætte en pc, hvor styresystemet ikke understøtter cpu'en

Jeg er ike i tvivl om at maskinen fungerer, men vil almindelige
applikationer og spil kunne udnytte de tre kerner?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-08-08 13:01

"Henning" skrev i meddelelsen

> Jeg er ike i tvivl om at maskinen fungerer, men vil almindelige
> applikationer og spil kunne udnytte de tre kerner?

Der er ikke mange applikationer eller spil som kan udnytte 2 kerner...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-08-08 16:49

Henning skrev bl.a. følgende:

> Jeg er ike i tvivl om at maskinen fungerer, men vil almindelige
> applikationer og spil kunne udnytte de tre kerner?

Hvordan skulle Medion kunne gøres ansvarlige for det?

De har da ikke skyggen af mulighed for at sikre, at hele verdens
programmører gør deres arbejde ordentligt.

Hvis softwareudviklerne ikke kan udvikle programmer, som kan udnytte
markedes processorer og hardware, så er det dem, der har et problem ikke PC
producenterne.

Du må jo kigge i kravsspecifikationen til den software, du bruger. Der står,
hvilken hardware softwaren understøtter.

Claus

Fra : Henning

Dato : 22-08-08 18:07

On Fri, 22 Aug 2008 17:49:24 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Hvordan skulle Medion kunne gøres ansvarlige for det?

Det er absolut ikke et spørgsmål om at kunne gøres ansvarlige for
noget! Det svarer vel til at annoncere med at en ny bil kan køre
400km/t, men idet vi ikke kan køre mere end 130 på udvalgte
strækninger, er det lidt irrelevant reklamegøgl. Der annonceres med 3
kerner, men hvis intet sw alligevel understøtter de tre kerner, er det
ligegyldigt.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-08-08 01:14

Henning skrev bl.a. følgende:

> [...]
> strækninger, er det lidt irrelevant reklamegøgl. Der annonceres med 3
> kerner, men hvis intet sw alligevel understøtter de tre kerner, er det

Det er noget sludder!

Det er da ikke Medions problem, de har jo ikke lovet dig noget som helst!
De kan kun konstruere deres maskiner ud fra den nyeste hardware, der er på
tilgængelig på markedet, og lige nu er den cpu een af de mest populære fra
AMD. Den er udviklet specielt til Vista og multitasking. Det har intet med
reklamegøgl at gøre, det er noget vrøvl.

Havde du forestillet dig, at de skulle bygge nye maskiner med gamle
processorer?

Det er dig, der søger nogle garantier, som kun softwareudviklerne kan give.

Claus

Fra : Wraith

Dato : 24-08-08 02:39

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in

> Det er dig, der søger nogle garantier, som kun softwareudviklerne kan
> give.

For det første vil jeg pointere at det ikke endegyldigt kan fastslået at
Claus har humor ;)
For det andet har han 100% ret.

Det kan aldrig blive medions problem.
Hvad software angår er det jo nok for det meste OS og directX vi i første
omgang snakker om, da det er temmelig ligegyldigt om softwaren understøtter
tripple cores hvis OS'et ikke gør.

Men det er såmænd fint understøttet af både XP, Vista og DX10.
Så derduover er det som sagt HELT og HOLDENT software programmørens
problem.

At AMDs tripple cores så ikke er meget bevendt er så en helt anden snak.

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-08-08 05:55

Henning wrote:

> [...]
> strækninger, er det lidt irrelevant reklamegøgl. Der annonceres med 3
> kerner, men hvis intet sw alligevel understøtter de tre kerner, er det

højreklik lige på værktøjslinjen nederst på skærmen og se, hvor meget der
foregår SAMTIDIGT på din PC som kan fordeles over flere kerne, reelle eller
virtuelle. Hvis du så endelig forestiller dig et gammelt spil - CIV2 er et
udemærket eksempel - som kun kører i en tråd, og som busywaiter, så har du
også med det fordel af flere kerne, det kan nemlig kun skubbe en kerne op på
hele tiden at have 100 procent CPU brug. Og det er i øvrigt det som er
pointen med virtuelle dobbeltkerner som P4 havde mulighed for.

Med venlig hilsen

Peter Larsen