Mine DVD-ROM & DVD-RW drev virker pludseli~
Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-08-08 09:05

Pludselig får jeg at vide der er en fejl med begge drev (fejl 39.
Driveren er muligvs beskadiget eller mangler). Men de kan godt bruges i
DOS med Ultimate Boot CD. Er der et sted hvor man kan hente.
Det drejer sig om disse 2: Sony DVD RW DW-G121A og SONY DVD-ROM
DDU1615. Har på fornemmelsen at det skyldes forkert(e)driver
installation(er), med et ellers udmærket program Driver Max. Jeg har
også tænkt mig at kontakte dem. Ville en rep. installation af Windows XP
hjælpe? Uden at miste data?. Jeg har Windows XP Home SP 3 (Dansk)

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-08-08 09:40

Rasmus Bertelsen wrote:
> Pludselig får jeg at vide der er en fejl med begge drev (fejl 39.
> Driveren er muligvs beskadiget eller mangler). Men de kan godt bruges i

Afinstaller drevene og genstart maskinen. Lad Windows om selv at sætte
dem op igen.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-08-08 10:05

Jesper Poulsen skrev:

> Afinstaller drevene og genstart maskinen. Lad Windows om selv at sætte
> dem op igen.

Hjælper ikke. Samme meddelelse, når jeg går ind i Enhedshåndtering.
Jeg må nok ty til en rep. installering af XP.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Ole C

Dato : 21-08-08 09:49

Rasmus Bertelsen skrev blandt andet:

> Pludselig får jeg at vide der er en fejl med begge drev (fejl 39.
> Driveren er muligvs beskadiget eller mangler). Men de kan godt bruges
> i DOS med Ultimate Boot CD. Er der et sted hvor man kan hente.

Har du undersøgt Sonys side?

> Det drejer sig om disse 2: Sony DVD RW DW-G121A og SONY DVD-ROM
> DDU1615. Har på fornemmelsen at det skyldes forkert(e)driver

Under System>Enhedshåndtering kan du gå tilbage til tidligere anvendte
drivere.

--
vh
Ole C

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-08-08 10:07

Ole C skrev:

> Har du undersøgt Sonys side?

Næ. Egentlig ret dumt. Men det er jo nogen forholdsvis gamle drev.
Sidder på en ellers udmærket Medion MD 8088 fra 2006. Men det vil jeg da
kigge på.

> Under System>Enhedshåndtering kan du gå tilbage til tidligere anvendte
> drivere.

Det kan jeg desværre ikke. Jeg får en besked om at der ikke er
sikkerhedskopieret nogle drivere når jeg prøver. Har lidt på
fornemmelsen, at SP 3 måske også kan spille ind her. Må nok ty til en
rep. installation af XP.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Ole C

Dato : 21-08-08 10:45

> Næ. Egentlig ret dumt. Men det er jo nogen forholdsvis gamle drev.
> Sidder på en ellers udmærket Medion MD 8088 fra 2006. Men det vil jeg
> da kigge på.

Så er det ikke Sonys side du skal kigge på, men Medions supportside, hvor
der stadig er drivere til min fem år gamle bærbare, dog ikke til DVD-drevet,
hvor maskinen bruger XP's egen driver.

> Det kan jeg desværre ikke. Jeg får en besked om at der ikke er
> sikkerhedskopieret nogle drivere når jeg prøver.

Det "udmærkede" Driver Max har da rigtigt skabt ravage.... ;-(

> Har lidt på
> fornemmelsen, at SP 3 måske også kan spille ind her.

Næppe.

> Må nok ty til en
> rep. installation af XP.

Lyder som en mulighed.

--
vh
Ole C

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-08-08 14:34

Rasmus Bertelsen skrev:
> [...]
> også tænkt mig at kontakte dem. Ville en rep. installation af Windows XP
> hjælpe? Uden at miste data?. Jeg har Windows XP Home SP 3 (Dansk)

Problemet løst. Det var et 3parts program (ikke sikker på hvilket, men
mistænker TuneUp Utilities 2008 eller Advanced WindowsCare 3 Beta) der
korrumperede driverne. Løsningen kan ses på følgende link:

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;314060&x=12&y=13

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Ole C

Dato : 21-08-08 15:56

> [...]

> mistænker TuneUp Utilities 2008 eller Advanced WindowsCare 3 Beta) der
> korrumperede driverne. Løsningen kan ses på følgende link:

Tillykke!
Jeg tvivler på at TuneUp Utilities er synderen, men Advanced WindowsCare 3
Beta er jo netop - i Beta.....

--
vh
Ole C

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 22-08-08 00:08

Ole C skrev:

> Tillykke!
> Jeg tvivler på at TuneUp Utilities er synderen, men Advanced WindowsCare
> 3 Beta er jo netop - i Beta.....

Næh. Tror jeg egentlig heller ikke, TuneUp Utilities plejer at løse
problemer, ikke t skabe dem Heldigvis var løsningen (forholdsvis)
let at følge, så jeg fortsætter beta-testningen af Advanced WindowsCare,
så jeg kan sikre mig det ikke er den, medens jeg slår 1-click
Maintenance i TuneUp Utilities 2008 fra for en sikkerheds skyld, hvis
dette kunne interesere nogen mht til problemets opståen, hvilket nok
også nærmer sig Off-topic i denne gruppe med lynskridt

Mvh,
Rasmus Bertelsen