QNAP extern harddisk
Fra : Filip Ravn

Dato : 20-08-08 23:28

Jeg læste i manualen til min TS-109 at man kan tilslutte en ekstern usb
harddisk til min QNAP og foretage automatisk backup. Jeg har et drev på
QNAP, som jeg gerne vil syncronisere på en lille bærbar USB harddisk. Men
jeg kan ikke forstå manualen (nederst i indlæget) i henhold til at lave
opsætningen for jeg kan som der står nederst ikke finde den indstilling hvor
jeg sætter det op manuelt, og det er ikke beskrevet i manualen. Det eneste
jeg kan finde er om disken skal være Q-RAID1 eller Shared. Jeg kan ikke
vælge nogle backup indstillinger. Hvis der er nogen som har nogle ideer til
mig, så er I velkomne til at fortælle om det.

Filip
****
3.5.2 USB Disk
TS-109 supports USB disks and thumb drives for extended storage and Q-RAID 1
function. You can select one of the following settings for the disk:
a. Data Sharing: Select this option to use the selected USB disk as a
network
share of TS-109.
b. Q-RAID 1: Select this option to configure the selected USB disk with the
SATA disk in TS-109 as Q-RAID 1 configuration.

When backup is executed once, data can be automatically backed up by
connecting the external disk to TS-109 directly. There is no need to
configure the
settings in administration interface. Manual operation is required for the
first
time backup to enhance secure data protection.

Fra : Knud Gjøl

Dato : 21-08-08 09:37

"Filip Ravn" <filipravn@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg læste i manualen til min TS-109 at man kan tilslutte en ekstern usb
> harddisk til min QNAP og foretage automatisk backup. Jeg har et drev på
> QNAP, som jeg gerne vil syncronisere på en lille bærbar USB harddisk. Men

Skal du ikke ind på din 109´er via 192.168..... og åbne for en usb HD, jeg
bruger det ikke selv, men jeg mener at man i instillingerne skal lukke og
for den aktuelle harddisk.
Jeg har en 409 !