Søger god multi-printer til netværk, Canon~
Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 20-08-08 10:20

Hej

Jeg har i mange år været stor HP-fan, da jeg i 5 år har haft en fantastisk
velfungerende HP 970Cxi inkjet. Jeg har virkeligt udskrevet meget på den,
og har kun oplevet 1-2 papirstop og tilstopning af dyserne, og da var det
meget let at rense dyserne med softwaren. Og hvilken software - jeg har
været så glad for den også .

FOR DÆLEN DA hvor er det godt nok gået nedad for HP siden!!

Som mange af jer nok har set, så har jeg lige haft en tråd kørende, hvor
jeg spurgte, om nogle har fået en HP Photosmart C6280 til at køre godt
på et netværk. Jeg havde netop købt sådan en. Men selvom jeg er meget
erfaren bruger og har arbejdet med edb hele mit liv, så lykkedes det mig
ikke at få den til at køre godt. Jeg skal straks sige, at min printer helt
sikkert
havde en mekanisk fejl også, og det skal HP ikke høre for - alle producenter
har selvfølgelig nogle mandagsmodeller, men sikke da noget frygtelig
software . Og supporten jeg fik fra HP var nul og nix værd!! De to jeg
snakkede med var så dumme, at jeg sikkert havde fået mere ud af at spørge
vores katte!!!

Faktum er at jeg nu ikke længere vil have HP. Det er helt slut. I hvert fald
hvad angår de nuværende modeller og deres software. Og lad ikke denne
tråd udarte sig til en krig mellem HP-fans og fans af andre producenter.

Jeg kom fik i øvrigt Bilka til at tage HP'en tilbage i går, og jeg fik mine
penge tilbage. Tak til Bilka for meget fair behandling!

Så står jeg nu der, at jeg skal have fundet mig en anden
multifunktionsprinter,
der kan køre godt på hjemme-netværket.

Kravene er:
- Den skal kunne printe, scanne og kopiere. Fax er ikke nødvendigt.
- Den skal kunne udprinte flotte fotos - og printe til kant i størrelse
10x15.
- Driftomkostningerne skal være under middel.
- Softwaren der følger med skal være rigtig god!
- Den skal have indbygget netværk. Trådløst netværk er et plus, men dog
ikke nødvendigt.
- Den må ikke koste mere end 2.500,00 kr.

Det er de krav, jeg lige kan komme på.

Jeg har en del kig på Canon Pixma MP970. Anmeldelserne af den er
meget lovende - har også læst en del udenlandske. Imidlertid tør jeg
næsten ikke købe den uden at høre nogle konkrete positive erfaringer
fra folk, der har haft fingrene "godt nede i mulden" og har prøvet
at opsætte den i et netværk og set den i drift gennem et stykke tid.
Og ikke mindst - haft gode erfaringer med softwaren.

Det er jo jer!!! Eller hvad? .

Jeg er en anelse bange for at skifte til et mærke, der kører med fast
printerhoved - som Canons modeller fx gør. Tænker om man så skal
til at rense printerhovedet ofte - og måske endda manuelt. Hvad sker
der fx, hvis en Canon MP970 står ubrugt i en måned? Kan jeg så
risikere, at dyserne er stoppet til, når jeg vil bruge den igen? Hvad
siger I?

Jeg håber meget at nogle af jer har taget jer tid til at læse denne lange
smøre igennem og kan svare mig. Jeg vil meget gerne have råd og
erfaringer (men ikke om mit fravalg af HP - det er endegyldigt).

Håber meget på en masse gode input .

TAK!

Kent.

Fra : Peter

Dato : 20-08-08 20:00

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> været så glad for den også .
>
> FOR DÆLEN DA hvor er det godt nok gået nedad for HP siden!!

Det sidste kan jeg kun give dig ret i, selv om det efterhånden er del år
siden jeg gik fra HP. Dengang var det mere deres ublu blækpriser, der var
grunden.
Jeg skiftede til Epson, og have en god oplevelse med den, til den gik i
stykker - fik en ny Epson, og en multi funktion model denne gang, som jeg
også var virkelig glad for, til den var slidt op.
Den nye printer skulle kunne skrive direkte på CD/DVD'er, være en
multifunktion, kunne udprinte flotte billeder, kunne køre netværk og være
billig i drift. Valget faldt på en Canon Pixma MP600R, og det har jeg
bestemt ikke fortrudt. Det er kort fortalt den bedste og mest alsidige
printer jeg nogensinde har haft, og kan varmt anbefales.

PeterB

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 20-08-08 21:10

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> bestemt ikke fortrudt. Det er kort fortalt den bedste og mest alsidige
> printer jeg nogensinde har haft, og kan varmt anbefales.

Hvad siger du så til, at jeg er lidt bange for at skifte til et mærke med
fast printerhovede? Har du fx været ude for manuelt at skulle rense
printerhovedet? Har du haft nogle erfaringer med uoriginal blæk?

MP600R kan jo stadig købes .

Tak for dit svar!!

Kent.

Fra : Peter

Dato : 20-08-08 23:45

> [...]
> fast printerhovede? Har du fx været ude for manuelt at skulle rense
> printerhovedet? Har du haft nogle erfaringer med uoriginal blæk?

Jeg tog min i brug sidst i November, og det første holdt blækpatroner holdt
til omkring 1. maj, selv om jeg har printet rigtig mange cd/dvd'er (ca.100),
samt trykke bruger vejledninger og meget andet.
På intet tidspunkt har det været nødvendig at rense priterhoved. Skal så
lige tilføjes, at jeg bruger originale blækpatroner, som jeg køber hos
http://www.mcs-data.dk/ i Esbjerg, hvor prisen ved sidste leverance var kr.
89,00/stk. inkl.. moms for de fire patroner (3 farve+ sort) + kr. 110,00 for
5'eren (pigmenteret sort)
Printeren kan printe på begge sider af papiret, uden at det skal ud og
vendes. Manualer i f.eks pdf format, kan printes direkte ud i en A5 folder,
med sidetal skudt rigtigt ud. Når den er færdig med at printe bare tager
hele bundtet ud af printeren og folder det over midten og hæfter det.

PeterB

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 22-08-08 10:40

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> smøre igennem og kan svare mig. Jeg vil meget gerne have råd og
> erfaringer (men ikke om mit fravalg af HP - det er endegyldigt).

Er der slet ikke andre, der har noget at sige????

Kent.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-08-08 12:58

> "Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Er der slet ikke andre, der har noget at sige????

Jo! Du burde lige klippe alt overflødigt væk inden du svarer på et indlæg...
nu kan du selv se hvorfor ;)

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 22-08-08 13:17

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i meddelelsen

<klip>
> Jo! Du burde lige klippe alt overflødigt væk inden du svarer på et
> indlæg... nu kan du selv se hvorfor ;)

Ja, det kan jeg godt . Du har ret.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 22-08-08 13:38

> "Brian Axelgaard" <brianaxelgaard@GOOGLEmail.com> skrev i meddelelsen
>
> <klip>
>
> Ja, det kan jeg godt . Du har ret.

Joo men du har har jo valgt alt HP fra såååå
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 22-08-08 13:39

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen
> "Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Joo men du har har jo valgt alt HP fra såååå
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as

Ja, det har jeg. En evt. anbefaling af en HP-printer må du
meget gerne holde for dig selv .

Kent.

Fra : Martin Hughes

Dato : 23-08-08 11:54

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> wrote in message

> "Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen

> Ja, det har jeg. En evt. anbefaling af en HP-printer må du
> meget gerne holde for dig selv .
>
> Kent.

ROFL ikke alt hvad HP har lavet af multiprintere er noget skidt, man
skal blot ville ofre det de gode modeller koster.
Det samme gælder Canon, men deres billige modeller er dog bedre efter min
mening.

Grunden til mange ikke vil betale den pris en rigtig god multi-printer
koster er, at man kan købe billige produkter der ofte fungere
fint 3-5 år også skal smides ud. Kravet er også blevet større, men de
billige af slagsen er ikke beregnet til hvad "folk" udsetter
dem for.

Er det til prof. brug eller hjemmebrug, eget kontor m.v. Der er et stort
udvalg og tror næppe man finder den helt rette hjælp
her.

Hygge

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 23-08-08 23:09

"Martin Hughes" <martin.hughes.nospam@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Er det til prof. brug eller hjemmebrug, eget kontor m.v. Der er et stort
> udvalg og tror næppe man finder den helt rette hjælp

Printere fra HP er såmænd mekanisk meget gode - det er softwaren
der er noget værre lort. Ja, undskyld sproget - men det var sådan set
mildt sagt.

Er softwaren ikke mere eller mindre den samme i HP's printere - i
hvert fald fra middelklassen og op? Det er jo det, jeg mener - men jeg
kan da tage fejl.

Kent.

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 25-08-08 22:45

Så fik vi købt en Canon Pixma MP970, og installerede softwaren
her til aften.

FOR HULAN DA hvor var det bare LET!!! . Den printer kan
enhver finde ud af at sætte op i et netværk. Og sikke da noget
fantastisk software, Canon har lavet. Det kører bare.

Situationen efter installationen af HP PhotoUsmart C6280 som
jeg skrev om var den, at computeren startede op...... og så skulle
jeg ellers vente. Efter ca. 30 sekunder dukkede der så et lille
icon op med en lille grøn cirkel i. Så skulle jeg vente igen, til der
kom et hak i den grønne cirkel.... og jeg ventede..... Så var hakket
der, og hvis jeg fx. højreklikkede på iconet, skete der ingenting,
så jeg ventede..... og SÅ kom der endelig en lille menu frem.
Det var simpelthen noget software, der belastede systemet helt
vildt meget - og det var på en 2.0 Ghz Duo med 2Gb ram. Og
så fejlmeddelelser hele tiden, og softwaren kunne ikke se, at
printeren var tændt - og omvendt, og så videre og så videre...
Simpelthen noget forbandet lort for at sige det mildt!!!

Men så Canon! To små iconer dukker op i højre hjørne lige
med det samme, når computeren starter op. Højreklikker jeg
på dem, er menuen der også øjeblikkeligt. Al softwaren starter
lynhurtigt op, reagerer hurtigt i menuerne, let at finde rundt i - og
det virker bare. Ingen fejlmeddelelser - og vores to computere
kan "se" printeren - og omvendt. Meget hurtige udskrifter også!

Nu når vi snakker udskrifter..... Da jeg havde HP'en, skrev jeg et
bestemt foto ud uden billedforbedringer, så mit første fotoudskrift
med MP970 var selvfølgelig at udskrive samme foto - også uden
billedforbedringer - og i øvrigt på samme type fotopapir. Dog blev
fotoet på HP'en udskrevet i højeste kvalitet - og fotoet på MP970
blev udskrivet i standard kvalitet. Jeg kan sgu godt sige jer -
HP-billedet så utroligt KEDELIGT ud i forhold til resultatet fra
MP970, som var ufatteligt skarbt med dyb sort og stor klarhed.
Der var en verden til forskel. Inden jeg havde MP970'erens resultat
at sammenligne med, syntes jeg egentligt at HP'ens billede
var godt - men MP970 BLÆÆÆÆSTE HP'en væk, kan jeg sige
jer. Også her!

Så nu kan I tro, jeg smiler til op over begge ører . Det var bare
et godt køb, vi lige gjorde der!

Kent.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-08-08 00:30

Kent (bærbar) wrote:

> med MP970 var selvfølgelig at udskrive samme foto - også uden
> billedforbedringer - og i øvrigt på samme type fotopapir. Dog blev

Kunne være interessant at prøve det samme billede på min farvelaser

Jesper Poulsen

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 26-08-08 05:24

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Kunne være interessant at prøve det samme billede på min farvelaser
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jamen jeg vil da godt maile billedet til dig, hvis det er dét, du
gerne vil. Det er bare et billede af vores kat .

Vil du gerne have et 10x15-billede fra MP970 at sammenligne,
med vil jeg også godt sendte et med almindelig post til dig. Du
kan bare skrive til mig personligt.

Kent.