Hvilken software til scanner
Fra : tubs

Dato : 19-08-08 21:09

Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget god til
specielt tekstgenkendelse (til Word).

Vil ofre op til 2500,- Hvad kan anbefales

På forhånd tak

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-08-08 22:08

tubs wrote:
> Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget god til
> specielt tekstgenkendelse (til Word).

Det har ikke meget med hardware at gøre. Prøv i en passende software-gruppe.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-08-08 10:45

Jesper Poulsen wrote:

> Det har ikke meget med hardware at gøre. Prøv i en passende
> software-gruppe.

Han spørger efter en scanner, det er da hardware.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 11:25

Erik Olsen DK wrote:

> Han spørger efter en scanner, det er da hardware.

Han spørger efter OCR og det er hardwareuafhængigt.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 20-08-08 12:25

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Han spørger efter OCR og det er hardwareuafhængigt.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Han spørger efter en scanner der har ocr. Det har min lexmark 4550.

Fra : _

Dato : 20-08-08 13:52

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Han spørger efter en scanner der har ocr. Det har min lexmark 4550.

Er det så ikke den første scanner, der har OCR?

Fra : Jubii

Dato : 20-08-08 14:56

"_" <_z@spam.kd> skrev i meddelelsen news:48ac150e$1$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Er det så ikke den første scanner, der har OCR?

Ikke hvis man læser andre indlæg i tråden, hvor jeg også vil tiltræde advarslen om at stole på
ocr'ens kvalitet.
Jeg gik ikke direkte efter ocr muligheden. Skal vist aldrig bruge det. x x

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 16:07

Jubii wrote:

> Jeg gik ikke direkte efter ocr muligheden. Skal vist aldrig bruge det. x x

Maskinen har _ikke_ OCR. OCR-muligheden er 100% software der installeres
på OS'et.

Det har derfor intet med hardware at gøre.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 20-08-08 18:05

> Maskinen har _ikke_ OCR. OCR-muligheden er 100% software der installeres
> på OS'et.
>
> Det har derfor intet med hardware at gøre.

Det er da totalt ligegyldigt om scanneren har ocrbehandling eller der medfølger software, det
er scanneren der snakkes om. Hardware. det er en scanner der efterspørges. Hardware.
Hvor softwaren er, er totalt ligegyldig når der anbefales en scanner. Hardware.
Det er noget pinligt du henviser anbefaling af et stykke hardware til en softwaregruppe.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 18:16

Jubii wrote:

> er scanneren der snakkes om. Hardware. det er en scanner der efterspørges. Hardware.
> Hvor softwaren er, er totalt ligegyldig når der anbefales en scanner. Hardware.

Det spørges til OCR og det er _ikke_ hardware.

> Det er noget pinligt du henviser anbefaling af et stykke hardware til en softwaregruppe.

OCR er en softwarefunktion. Læs nu lidt om din egen Lexmark. Det OCR den
"kan" er en softwarefunktion på din PC. Lexmark'en kan ikke andet end at
scanne.

Det er tilgengæld pinligt for dig at du ikke kan kende forskel på
hardware og software og så endda på et produkt du selv er indehaver af.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 20-08-08 18:28

> Det spørges til OCR og det er _ikke_ hardware.

Du bliver i det pinlige spor, som alle andre i tråden har bedømt som irrelevant for
efterspørgslen på en scanner med ocr.

> [...]
>
> Det er tilgengæld pinligt for dig at du ikke kan kende forskel på
> hardware og software og så endda på et produkt du selv er indehaver af.

Da jeg ikke er en skid intereseret i den ocr del, så er jeg til og med totalt ligeglad med din
mening om software i en hardwaregruppe. Der kan ikke være nogen tvivl hos nogen undtagen dig,
at der spørges efter en scanner.
Slut.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-08-08 18:27

Jesper Poulsen wrote:

> OCR er en softwarefunktion. Læs nu lidt om din egen Lexmark.

Kender du en scanner (= hardware) som kan fungere uden software?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 19:17

Erik Olsen DK wrote:

> Kender du en scanner (= hardware) som kan fungere uden software?

Nej. Men softwaren er ganske irrelvant. Specielt i en hardwaregruppe.

OCR er en _softwarefunktion_. Software. Ikke hardware.

Og min scanner virker fint uden det medfølgende software -
scannersoftware har ikke andet til fælles med scanner end "scanner".

OCR har nul og niks med hardware at gøre. Det er REN software.

Hvilken del af software er det der er så svært at forstå?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 16:06

_ wrote:

> Er det så ikke den første scanner, der har OCR?

Det har den heller ikke. Det er software.
http://www.lexmark.dk/lexmark/product/home/650/0,6970,247481_653293766_1139392138_da,00.html?tabId=1

Jesper Poulsen

Fra : _

Dato : 21-08-08 01:10

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det har den heller ikke. Det er software.
> [...]

Det var netop det, jeg forsøgte at påpege

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-08-08 07:30

_ wrote:

> Det var netop det, jeg forsøgte at påpege

Så er vi enige (for første gang?).

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-08-08 16:20

_ wrote:
> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> Er det så ikke den første scanner, der har OCR?

Næh, min nuværende Canon har også, og mine to tidligere HP havde.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 16:04

Jubii wrote:

> Han spørger efter en scanner der har ocr. Det har min lexmark 4550.

OCR er software - også på din Lexmark.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-08-08 16:23

Jesper Poulsen wrote:

> OCR er software - også på din Lexmark.

Tjo, men scanneren er en forudsætning for at kunne udnytte softwaren, og
det var en scanner med ocr-software han spurgte efter i brødteksten.

Lad dig nu ikke forvirre af at emnelinjen ikke er dækkende for
spørgsmålet i brødteksten.

Fra : Max

Dato : 20-08-08 16:23

Hej Jesper

> OCR er software - også på din Lexmark.

I nogle kontor multimaskiner ligger det nu i maskinen så den bl.a.
kan sende/mail'e en txt fil direkte til modtageren.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 18:03

Max wrote:

> I nogle kontor multimaskiner ligger det nu i maskinen så den bl.a.
> kan sende/mail'e en txt fil direkte til modtageren.

Har du et link til en sådan?

Jesper Poulsen

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-08-08 11:38

On Wed, 20 Aug 2008 11:45:00 +0200, "Erik Olsen DK"
<erik.olsen@ishoejby.dk> wrote:

>Han spørger efter en scanner, det er da hardware.

Læs lige emnet "Hvilken software til scanner"
Det er nu altså software.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 20-08-08 11:55

Poul Erik Lindaa wrote:

> Læs lige emnet "Hvilken software til scanner"
> Det er nu altså software.

Læs brødteksten:

"Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget
god til specielt tekstgenkendelse (til Word)."

Han efterspørger en god scanner og stiller krav til den medfølgende
software. Det er et hardwarespørgsmål uanset at emnelinjen er
misvisende.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-08 22:27

On Tue, 19 Aug 2008 22:09:02 +0200, "tubs" <tubs@tuknet.dk> wrote:

>Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget god til
>specielt tekstgenkendelse (til Word).

Medfølgende OCR-software er typisk 'light-udgaver' med stærkt
begrænset funktionalitet. Så hvis du har specielle krav, må du nok
forvente at skulle tilkøbe rigtig OCR-software.

Du kan jo google på OCR og sondere markedet....

>Vil ofre op til 2500,- Hvad kan anbefales

Jeg ville overveje en mulitifunktionsprinter, meget gerne med
indbygget netkort/printserver.

Der er et enormt udvalg af multifunktionsprintere, og priserne er
attraktive. Og du får typisk funktioner som dokumentfremføring og
duplex med i købet...

<mlr>

Fra : Holst

Dato : 20-08-08 06:59

tubs wrote:

> Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget god til
> specielt tekstgenkendelse (til Word).
>
> Vil ofre op til 2500,- Hvad kan anbefales

Du skal ikke forvente, at medfølgende software er det bedste på
markedet. Du får sikkert noget OCR, der er god til tekstgenkendelse, men
skal du have noget, der er meget god, så skal du nok købe det separat.

Fra : kim dane

Dato : 20-08-08 08:29

hejsa jeg har anskaffet mig en intel 8300 men mit bundkort brokker sig og
vil ikke starte op bundkort asus
> P5LD2-VM

kan de ikke arbejde sammen eller hvad gør jeg forkert
på forhånd tak
Kim

Fra : Rado

Dato : 20-08-08 15:07

On Tue, 19 Aug 2008 22:09:02 +0200, "tubs" <tubs@tuknet.dk> wrote:

>Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget god til
>specielt tekstgenkendelse (til Word).

Jeg tror ikke du finder noget bedre end Omnipage til OCR (version 16
er tæt på 100% i genkendelse), som regel er det dog lidt ældre
versioner der følger med scannerne, men de kvalificerer til gengæld
til seneste version til opgraderingspris.

--
Shake The Olympic Hand
http://www.avaaz.org/en/handshake/97.php?cl_tf_sign=1

Fra : tubs

Dato : 20-08-08 21:38

Med risiko for fornærmede miner, og måske mindre velvillighed til svar en
anden gang må jeg sige, at ud over svaret fra Rado (tak for det) virker det
som om I spilder både jeres egen og min tid.

Selvfølgelig beklager jeg dybt, at jeg ikke er i stand til at udtrykke mig
mere grammatisk korrekt, og at emne og brødtekst giver anledning til så stor
forvirring for så mange, men, men, men........

Jeg synes stadig selv, at spørgsmålet var rimeligt simpelt at besvare, eller
henvise til en anden - og måske navngivet gruppe, da min forståelse går på,
at man her øser af sin viden til gavn for dem der ikke ved.

I stedet har jeg fået en udmærket lektion i lukkethed og stor iver i
udveksling af ligegyldig arrogance.

Hvorfor ??

Fra : Ole C

Dato : 20-08-08 22:00

tubs skrev blandt andet:

> I stedet har jeg fået en udmærket lektion i lukkethed og stor iver i
> udveksling af ligegyldig arrogance.
>
> Hvorfor ??

Fordi du valgte at spørge om software i en gruppe der omhandler hardware.
Det kan virke genererende (og ender med at blive noget værre rod), hvis ikke
folk overholder de fundatser der er udarbejdet for de mange, mange grupper -
og du risikerer at få mindre kvalificerede svar end du ville få i en gruppe,
som tiltrækker folk med den kompetance som er gruppens emne.
Her kan du finde de forskellige grupper: http://usenet.dk/ - og læse deres
fundats.

--
vh
Ole C

Fra : Max

Dato : 20-08-08 18:27

Hej tubs

> Jeg er interesseret i en god scanner, med en software der er meget
> god til specielt tekstgenkendelse (til Word).

Du behøver ikke mere end den billige standardscanner du kan købe.
Om du vil have arkføder på og sådan noget er jo dit valg. Men det
der betyder noget er hvad du skal køre OCR på, er det ganske
almindelige bøger og lignende, ja så klare de fleste OCR programmer
det fint, jeg bruger selv et ældgammelt et der hedder Textbridge,
men har du større krav, ja så er f.eks. Omnipage et godt bud.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 19:32

Max wrote:

> der betyder noget er hvad du skal køre OCR på, er det ganske
> almindelige bøger og lignende, ja så klare de fleste OCR programmer
> det fint, jeg bruger selv et ældgammelt et der hedder Textbridge,

Der findes grupper hvor OCR er "in".

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 20-08-08 21:08

Hej Jesper

> Der findes grupper hvor OCR er "in".

Har du nogle konkrete ideer ?

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-08-08 22:27

Max wrote:

> Har du nogle konkrete ideer ?

dk.edb.grafik kunne være et bud. dk.edb.system.ms-windows kunne være et
andet (hvis man bruger Windows). Selv ville jeg spørge i dk.edb.system.unix.

Jesper Poulsen