Vedr.: Garantier på Hardware
Fra : Finn3200

Dato : 19-08-08 17:02

Hej alle

Hvis man har købt en Dell maskine i DK og sender den til Østrig og det viser
sig - efter udpakning etc. - at strømforsyningen er ustabil/ikke virker -
vil
Dell (Østrig) dække denne reparation udfra Dell´ normale garantier eller
dækkes en strømforsyning ikke af denne garanti ?
Nogen herinde som ved noget herom hører jeg meget gerne fra jer -

Mvh
Finn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-08 17:34

Finn3200 skrev bl.a. følgende:

> [...]
> eller dækkes en strømforsyning ikke af denne garanti ?
> Nogen herinde som ved noget herom hører jeg meget gerne fra jer -

Det vil de ikke, det er jeg helt sikker på. Fordi det giver alt for meget
ekstra arbejde. Det er sælgerkontoret, der har garantiforpligtigelsen med
mindre de specifikt lover dig worldwide/onsite garanti.

Iøvrigt køber man et samlet produkt hos delle, så det er *hele* maskinen,
der skal sendes ind, sådan at dells egne reparatører kan afsige diagnosen.
Et så stort firma kan ikke forlade sig på folks mere eller mindre
hjemmelavede fejldiagnoser, det er simpelthen for dyrt...

Claus

Fra : Manhatten

Dato : 19-08-08 19:00

"Finn3200" <mdflis@postteledk> skrev i en meddelelse

> [...]
> garantier eller
> dækkes en strømforsyning ikke af denne garanti ?
> Nogen herinde som ved noget herom hører jeg meget gerne

Måske kan følgene bruges:

"I forbindelse med andre Dell-produkter er servicen kun
gyldig i det land, hvor Dell-produktet blev købt. Dell
overfører servicen, forudsat at vi bliver gjort opmærksom på
flytningen samt at denne service er tilgængelig på den nye
destination. Servicen er tilgængelig i det nye land, når
Dell er blevet underrettet og vores system er opdateret.
Hvis systemer flyttes internationalt, skal du udfylde
overførselsformularen på Dell-webstedet
http://www.dell.com/globaltagtransfer"

http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/root/customer_faqs?c=dk&cs=RC1059028&l=da&s=gen#Where%20can%20I%20find%20details%20of%20Dell%20Warranty%20and%20Support%20Service%20Contracts?

Ellers kan du da forsøge at høre dem ad. Lyder ikke som om
de er skræmte af tanken om at udføre service i andre lande
end produktet er solgt.

/Jacob

Fra : Finn3200

Dato : 19-08-08 20:06