Fået en HP Photosmart C6280 til at virke p~
Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 18-08-08 22:29

Hej

Jeg købte en Photosmart C6280 multifunktionsprinter i går,
og har sgu næsten arbejdet med at få den til at fungere i vores
netværk lige siden - uden held. Jeg er ved at give op!!!

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!

Har nogle af jer fået den til at fungere godt i et netværk???

Overvejer kraftigt at forsøge at få Bilka til at tage den tilbage.
Hvad tror i chancerne er for det?

Men først og fremmest - nogle der evt. kan hjælpe??

Tak.

Kent.

Fra : Martin Hughes

Dato : 19-08-08 05:28

"Kent (bærbar)" <KentChr@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!
>
> Har nogle af jer fået den til at fungere godt i et netværk???

Normalt skal man sætte en netværksprinter op med IP adresse. Går udfra du
har den
sat til en router, så giv printeren en IP der ikke er i brug og husk
subnetmask,
defaultgateway, Preferred DNS og evt. alternate DNS.

Men check for en sikkerheds skyld
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01147625.pdf

HP plejer at være så smarte, at man via explorer kan angive dens IP adr og
komme
ind i dens menu (EWS), men om din model også har det aner jeg ikke.

> Overvejer kraftigt at forsøge at få Bilka til at tage den tilbage.
> Hvad tror i chancerne er for det?

De har da 14 dages retur ret så....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-08-08 07:12

Martin Hughes wrote:
> De har da 14 dages retur ret så....

I _ubrudt_ emballage.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 19-08-08 09:40

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> I _ubrudt_ emballage.

Plejer ikke at være et problem i Dansk Supermarkeds butikker, at returnere
varer man ikke er tilfreds med.
Imidlertid tror jeg der er tale om et opsætningsproblem i det aktuele
tilfælde.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-08-08 10:01

Ole C wrote:

> Plejer ikke at være et problem i Dansk Supermarkeds butikker, at returnere
> varer man ikke er tilfreds med.

Nej. Jeg henviser dog til deres egen skrevne politik.

> Imidlertid tror jeg der er tale om et opsætningsproblem i det aktuele
> tilfælde.

Samme her.

Jesper Poulsen

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 19-08-08 13:01

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> varer man ikke er tilfreds med.
> Imidlertid tror jeg der er tale om et opsætningsproblem i det aktuele

Tror ikke der er tale om et opsætningsproblem. Har sgu snakket med
HP Support i over en time, og de kan ikke hjælpe mig. Desuden er der
fejludskrifter - skriver fx helt ved siden af papiret. JA - helt ved siden
af papiret!!!

Jeg har haft en HP Printer i 5 år, og den har fungeret utroligt godt, men
den
her er godt nok den værste gang lort.

Nu kører jeg til Bilka og prøver at få den byttet, og vil de ikke tage den
tilbage, bliver det den dyreste brevvægt, jeg nogensiinde har haft.

En ting er sikkret - dén gang ragelse bliver IKKE tilsluttet nogle af mine
computer igen!!!!!!!!!!!!!!!!

Kent.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 19-08-08 16:08

Kent (bærbar) skrev:
> [...]
> netværk lige siden - uden held. Jeg er ved at give op!!!
>
> Har nogle af jer fået den til at fungere godt i et netværk???

på 3 ud af 5 maskiner har jeg fået den til at virke, endda i første forsøg.
på de sidste 2 har jeg ikke fået den til at virke, selv efter flere
telefon samtaler og en email på 2 A4 sider med en vejledning jeg skulle
følge for at nulstille alt.

Godtnok noget hø, og deres support kan ikke hjælpe, så jeg har sat en af
de andre maskiner til at dele printeren, så gæster og de 2 pcer der ikke
selv kan få den til at virke, kan printe igennem et windows share, som i
gamle dage før vi fik netværks printer...

På de pcer hvor den virker, virker den rimeligt.

Den popper fejl beskeder op på alle maskiner, uanset hvem den er til,
til tider ret belastende.

Ved udskrivning af duplex kommer en advarsel op om at det kan denne
printer ikke, her kan man vælge udskriv eller annuller, udskriv sender
det til printeren som udskriver i duplex uden problemer :/

Ved scanning af enkelt sider fra maskinen og sendt til en pc virker ok,
scanning af flere sider virker ikke, og kræver man klikker ok ved
maskinen man sender til mellem hvert ark (men det virker ikke alligevel)

-Ikke netværks relateret:
Den larmer! og laver en masse vedligeholdelse konstant når man har
printet, efter 1!!! side skal den igen lige larme 30sekunder efter den
er færdig med at printe.

Den tager meget langtid om at slukke sit LCD display som bare står og
spilder strøm.
Slukker man den selv på knappen, kan man ikke printe til den, da den
ikke selv tænder igen.

Som det nok kan anes er det ikke en HP printer jeg køber næste gang ......

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 19-08-08 18:16

"Jan Nielsen" <nospam@mora.dk.byt.om.paa.mora.og.nospam> skrev i meddelelsen

> [...]
> selv tænder igen.
>

> Som det nok kan anes er det ikke en HP printer jeg køber næste gang ......

Nej, det forstår jeg godt .

Jeg har næsten ikke sovet i over et døgn. VILLE bare have printeren til
at køre på netværket, men det gik ikke. Det skal så siges, at min printer
uden tvivl havde en fejl eller to, men jeg kan godt se, at softwaren er
noget lort.

Kan i øvrigt sige, at jeg er en meget erfaren bruger. Har arbejdet med
edb og lignende hele mit liv, men det var altså ikke nok til at få printeren
til at køre godt.

Det er sgu ærgeligt, at det er gået så meget nedad for HP. Min gamle
Hp 980Cxi har kørt supergodt i 5 år, og stadigt fejler den intet. Har aldrig
haft problemer med noget som helst - heller ikke softwaren.

Jeg er lige kommet hjem fra Bilka. Jeg fik dem til at tage den tilbage, og
jeg fik mine penge. Det manglede også bare - men jeg ved godt, at jeg
ikke kunne have gjort noget, hvis de havde nægtet det. De kunne godt
have valgt at sende den til reparation. Men TAK Bilka .

Jeg vil IKKE have HP igen. Jeg har mistet tilliden til deres software og
support.

Nogle herinde der har et forslag til en god netværksprinter?

Kent.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-08-08 22:06

Kent (bærbar) wrote:

> Nogle herinde der har et forslag til en god netværksprinter?

Xerox. Har selv en Phaser 6120. Den virker perfekt i både Windows og Linux.

Jesper Poulsen

Fra : Kent \(bærbar\)

Dato : 20-08-08 10:23

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Xerox. Har selv en Phaser 6120. Den virker perfekt i både Windows og
> Linux.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg har oprettet en ny tråd, da HP C6280'en jo er ude af
billedet nu, og det var jo netop denne printer, som denne
tråd gik på.

Tak for dit input.

Kent.