Anbefaling af laserprinter
Fra : John Armstrong

Dato : 17-08-08 14:45

Hej,

Jeg skal ud og købe en laserprinter. Mit budget er 3000 kroner.

Hvilken printer kan I anbefale?

Printeren _skal_ have parallelport da jeg bruger den her:

http://www.pixmania.com/dk/dk/183281/art/trendnet/print-server-wifi-802-11g.html

Jeg lægger vægt på udskriftskvalitet, hastighed og vil gerne have en printer
som er billig i drift (ny toner m.m. skal
ikke koste en halv bondegård).

Fra : John Armstrong

Dato : 17-08-08 14:49

> Printeren _skal_ have parallelport da jeg bruger den her:
>
> http://www.pixmania.com/dk/dk/183281/art/trendnet/print-server-wifi-802-11g.html

Se bare bort fra ovenstående krav....Jeg kan bare købe den her:

http://www.pixmania.com/dk/dk/183282/art/trendnet/print-server-wifi-802-11g.html

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-08-08 15:10

On Sun, 17 Aug 2008 15:44:30 +0200, "John Armstrong"
<joarm@jdksdh.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg lægger vægt på udskriftskvalitet, hastighed og vil gerne have en printer
>som er billig i drift (ny toner m.m. skal

Send den gamle Trendnet printserver på pension, og kig i stedet efter
en printer med indbygget netkort/printserver. Det er en lang bedre
løsning - og prisforskellen på printere med/uden printserver er
minimal....

S/H lserprintere med netkort fås fra omkring 1100 kr, farvelasere fra
1800 kroner.

Udvalget er enormt. Laser printere har generelt god udskriftskvalitet
og er billige i drift. Men de adskiller sig på egenskaber som
udskriftshastighed, RAM, duplex, PCL/PS, udvalget af ektraudstyr etc.

<mlr>

Fra : John Armstrong

Dato : 17-08-08 15:16

> Send den gamle Trendnet printserver på pension, og kig i stedet efter
> en printer med indbygget netkort/printserver. Det er en lang bedre

Ok, men jeg vil gerne undgå kabelforbindelse mellem printer og andet
udstyr....derfor den trådløse løsning..

> Udvalget er enormt. Laser printere har generelt god udskriftskvalitet
> og er billige i drift.

Er der ikke nogen printermærker hvor udskiftning af toner koster meget
mere ift. andre printermærker?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-08-08 16:02

On Sun, 17 Aug 2008 16:15:59 +0200, "John Armstrong"
<joarm@jdksdh.com> wrote:

>Ok, men jeg vil gerne undgå kabelforbindelse mellem printer og andet
>udstyr....derfor den trådløse løsning..

Du kan også få trådløse printere - Og i mange tilfælde kan der
tilkøbes trådløst netkort til printerne med indbygget
netkort/printserver...

>Er der ikke nogen printermærker hvor udskiftning af toner koster meget
>mere ift. andre printermærker?

Det er en jungle. Prisen på printerpatronerne er een ting. Lige så
vigtigt er det, hvor mange sider der kan udskrives på en patron.

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-08-08 20:10

John Armstrong wrote:

> Ok, men jeg vil gerne undgå kabelforbindelse mellem printer og andet
> udstyr....derfor den trådløse løsning..

Du får sat nogle uheldige begrænsninger ved dine umiddelbare krav. Hvis
den absolut skal være trådløs, så forbind den til et access point.

> Er der ikke nogen printermærker hvor udskiftning af toner koster meget
> mere ift. andre printermærker?

Jo. Jeg anbefalede en printer den 9/8 kl 16.45 i en tråd startet af
"Linde" - subj. "Laserprinter".

Jesper Poulsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-08-08 17:50

John Armstrong wrote:

> Jeg lægger vægt på udskriftskvalitet, hastighed og vil gerne have en
> printer som er billig i drift (ny toner m.m. skal
> ikke koste en halv bondegård).

Det du skriver her og i en follow-up er "ikke hp", hvortil en skriver "måske
alligevel", det er jeg enig i, det første alternativ er efter min mening
oki. Oki supporterer tilsyneladende ikke deres ældre modeller helt lige så
længe som hp, men hvis alligevel en ny printer er billere end ny toner er
det måske ligemeget for dit brug,som det så også er det at hp's ting
forekommer at have et langt effektivt brugs-liv.

Som andre har sagt det: få dig en printer med indbygget netkort.

Med venlig hilsen

Peter Larsen